Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:16:42 GMT

کشف تریاک جاسازی شده در سنتور در فرودگاه امام(ره)

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۶۹۳۸۱

کشف تریاک جاسازی شده در سنتور در فرودگاه امام(ره)

ری- ماموران گمرک در تازه ترین عملیات مبارزه با مواد مخدر موفق شدند، از داخل سنتور تریاک کشف کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک؛ قاچاقچیان بین المللی مواد مخدر پس از ناکامی در جابجایی مواد مخدر در داخل میل باستانی ، کله قند ، پاشنه کفش و خرما این بار یک وسیله موسیقی را انتخاب کردند اما با هوشیاری ماموران گمرک امانات پستی فرودگاه امام خمینی (ره) و به کمک دستگاه ایکس ری چمدانی این ترفند قاچاقچیان هم ناکام ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قاچاقچیان ۲ کیلوگرم تریاک را در داخل جداره یک سنتور جاسازی کرده و قصد داشتند به صورت بسته پستی جابجا کنند .

گفتنی است؛ دستگاه های کنترلی در گمرکات سه برابر شده است و علاوه بر این گمرکات کشور در برنامه مبارزه با مواد مخدر به کمک سامانه های الکترونیکی ، اطلاعات محموله ها را رصد و با تحلیل اطلاعات و مدیریت ریسک هوشمند برای شناسایی و برخورد با محموله های پر خطر اقدام می کنند.

ماموران گمرک همچنین از سگ های موادیاب نیز در مبارزه با مواد مخدر استفاده می‌کنند که در حال حاضر گمرک ایران از ۲۱ قلاه سگ مواد یاب هم استفاده می کنند و ۲۱ قلاده دیگر نیز تا پایان سال اضافه خواهد شد.

از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۰ تن انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی با هوشیاری ماموران گمرک و به کمک سامانه های الکترونیکی و سگ های مواد مخدریاب گمرک ایران کشف و ضبط شده است.

فعالیت های گمرک ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و کالا طی سال های اخیر مورد توجه سازمان های بین المللی بوده و بر اساس گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک، گمرک ایران در کشف انواع مواد مخدر رتبه نخست دنیا را کسب کرده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۹۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی پلیس هرمزگان سردار علی اکبر جاویدان اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودان در راستای مقابله جدی و بی امان با قاچاق مواد مخدر و مبارزه با سوداگران مرگ در محور بخش رودخانه این شهرستان پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت‌های لازم و گشت زنی‌های پنهان و هدفمند به دو دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور توقف دادند.

وی افزود: رانندگان با مشاهده مأموران بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده اقدام به فرار کردند که پس از تعقیب و گریز سریع متهمان چون عرصه را بر خود تنگ دیدند با استفاده از موقعیت منطقه و تاریکی هوا با رها کردن خودروها از محل متواری شدند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان بیان داشت: در بازرسی از خودروهای توقیفی ۳۸۴ کیلو مواد مخدر تریاک کشف و ضبط و تلاش مأموران برای دستگیری متهمان ادامه دارد.

کد خبر 6087528

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در منزل مسکونی در خمینی‌شهر
  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز