Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک مرکزی از افزایش ۳۰ درصدی واردات محصولات کشاورزی در دولت یازدهم نسبت به دولت‌های نهم و دهم خبر داد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ بر اساس آمار بانک مرکزی، در ۴ ساله دولت یازدهم (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵) مجموعا ۷۷ میلیون و ۳۴۷ هزار تن محصولات کشاورزی به کشور وارد شده است.

این در حالی است که دولت دهم در ۴ سال عمر خود حدود ۹ میلیون تن محصولات کشاورزی کمتری وارد کشور کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فاصله سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱ مجموعا ۶۸ میلیون و ۵۳۲ هزار تن محصولات کشاورزی به کشور وارد شده بود. بر این اساس، واردات محصولات کشاورزی در دولت یازدهم نسبت به دولت دهم ۱۳ درصد بیشتر شده است.



گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد دولت یازدهم نسبت به دولت نهم، نیز ۵۳ درصد محصولات کشاورزی بیشتری وارد کشور کرده است. در ۴ سال دولت نهم ۵۰ میلیون و ۵۶۵ هزار تن محصولات کشاورزی به کشور وارد شده بود.

بدین ترتیب دولت‌های نهم و دهم به طور میانگین ۵۹ میلیون و ۵۴۸ هزار تن محصولات کشاورزی به کشور وارد کردند که این رقم در دولت یازدهم با رشد ۳۰ درصدی به ۷۷ میلیون و ۳۴۷ هزار تن رسید.


آمارهای فصلی بانک مرکزی هم مؤید رشد چشمگیر واردات محصولات کشاورزی به کشور در دولت یازدهم است. به طوری که در فصل‌های اول و دوم سال ۱۳۹۲ که دولت دهم سر کار بود و هنوز دولت یازدهم شکل نگرفته بود، به ترتیب ۳۷۴۰ و ۳۴۷۱ هزار تن محصولات کشاورزی به کشور وارد شد، اما در فصل سوم که دولت یازدهم مدیریت را به دست گرفت واردات محصولات کشاورزی به ۴۹۰۳ هزار تن افزایش پیدا کرد و در فصل چهارم همان سال هم به ۶۳۰۰ هزار تن رسید.

منبع: مشرق

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۹۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد آمریکا درگیر شد

قیمت واردات آمریکا در ماه مارس سومین افزایش ماهانه متوالی را ثبت کرد.

به گزارش ایسنا، قیمت‌های واردات ایالات‌متحده در ماه مارس برای سومین ماه متوالی افزایش یافت و در بحبوحه افزایش هزینه‌های محصولات انرژی و موادغذایی افزایش یافت.

اداره آمار  وزارت کار آمریکا اعلام کرد که قیمت واردات در ماه گذشته پس از افزایش ۰.۳ درصدی در ماه فوریه، ۰.۴ درصد افزایش یافت. اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند، انتظار داشتند که قیمت واردات، بدون تعرفه، ۰.۳ درصد افزایش یابد.

قیمت واردات در ۱۲ ماه منتهی به مارس ۰.۴ درصد افزایش یافت. این اولین افزایش سالانه از ژانویه ۲۰۲۳ و به دنبال کاهش ۰.۹ درصدی در فوریه بود. داده‌های دولتی این هفته آمریکا نشان داد که قرائت تورم در ماه مارس متفاوت بود، به طوری که قیمت‌های مصرف‌کننده به شدت افزایش یافت در حالی که قیمت‌های تولید کننده به طور متوسط افزایش یافت.

بانک مرکزی ایالات‌متحده از ماه جولای نرخ بهره خود را در محدوده ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد حفظ کرده است.

قیمت سوخت وارداتی پس از افزایش ۱.۳ درصدی در ماه فوریه، در ماه مارس ۴.۷ درصد افزایش یافت. هزینه موادغذایی وارداتی پس از افزایش ۰.۳ درصدی در ماه قبل، ۱.۶ درصد افزایش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، هزینه وسایل نقلیه موتوری، قطعات و موتورها ۰.۲ درصد افزایش یافت. قیمت کالاهای مصرفی وارداتی بدون احتساب خودرو ۰.۳ درصد کاهش یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تخصیص ۱۱ میلیارد دلار ارز با نرخ نیما برای واردات کالاهای اساسی
  • گروه های فشار مانع ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده
  • خسارت تگرگ و جاری شدن سیل به بخش کشاورزی بردسکن
  • رشد ۲۰ درصدی تولید انواع محصولات کشاورزی در کردستان
  • کاشت پسته سهم ۵۰ درصدی در کشاورزی «رشتخوار» خراسان رضوی دارد
  • افزایش صادرات ایران به روسیه و بلاروس
  • صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
  • رشد ۵۲ درصدی صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه و بلاروس
  • هدفگذاری خوزستان برای افزایش سه درصدی سهم نیشکر از بازار کشور
  • اقتصاد آمریکا درگیر شد