Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا بیش از سایر مناطق جهان به منطقه غرب آسیا توجه دارد و ایجاد جنگ در این منطقه و ریشه همه تفرقه‌ها و جنگ افروزی‌ها در آن از سوی آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از صومعه سرا، احمد توکلی ظهر امروز در همایش جهان بدون ترور در مجتمع فرهنگی و هنری فارابی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان اظهار داشت: سلطه همه جانبه آمریکا به یک نقطه متمرکز نبوده بلکه بسیاری از مناطق جهان را در بر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این سلطه‌گری از آمریکای شمالی تا آسیای جنوبی، شرقی و خاورمیانه کشیده شده است افزود: آمریکا تلاش می‌کرد تا با روی کار آوردن عناصر خود در کشورهای این مناطق به منافع خود در بخش‌های مختلف دست پیدا کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه درباره حضور رژیم غاصب صهیونیستی نیز وضعیت اینگونه است گفت: این رژیم جعلی با فشار، ارعاب، تهدید و کشتار جمعی، مردم فلسطین را مجبور کرد تا از خانه و سرزمین خود به کشورهای دیگر مهاجرت کنند.

توکلی با بیان اینکه کشوری که بارها بیان می‌کرد جمهوری اسلامی ایران نباید سلاح هسته‌ای داشته و یا تولید کند خود نقض کننده این قانون است گفت: شخصی که بمب اتم بر سر مردم کشور ژاپن ریخت و یا فردی که دستور شلیک به هواپیمای مسافربری ایرانی را داد دریافت کننده مدال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا بزرگترین تولیدکننده و فروشنده تسلیحات نظامی به کشورهای جهان است افزود: 54 درصد فروش تسلیحات جهان توسط آمریکا انجام داده می‌شود و طی سال‌های 91 تا 94، 85 درصد از فروش 55 میلیارد دلاری اسلحه مربوط به آمریکا بوده که به کشورهایی مانند عربستان فروخته است.

توکلی با بیان اینکه آمریکا با ایجاد تفرقه، توطئه و درگیری بین کشورها تنها به فکر فروش تسلیحات نظامی و کسب سود از این راه است گفت: براساس این آمار فروش اسلحه آمریکا 4 برابر انگلیس، 7 برابر فرانسه، 7 برابر روسیه و 54 برابر کشور چین بوده که نشان از فروش قابل توجهی از تسلیحات به کشورهای جهان دارد.

وی با تاکید بر اینکه بررسی سازمان‌های بین المللی نشان دهنده این است که آمریکا بیشترین حق رأی را در آنها دارد اذعان داشت: به‌طور مثال صندوق بین المللی پول که بسان بانک مرکزی برای کل جهان عمل می‌کند گردش پول دنیا را کنترل و نسبت ارزی کشورهای جهان را تنظیم می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه اگر کشوری در این صندوق در تصمیم‌گیری حق بیشتری داشته باشد می‌تواند بدون هیچ اقدام منفعت بیشتری دریافت کند تصریح کرد: این کشورها می‌توانند با تغییر رابطه پولی سبب افزایش صادرات کشورهای خود و واردات سایر کشورها شوند.

توکلی با بیان اینکه حق رأی آمریکا در صندوق بین المللی 17.4 درصد است اظهار داشت: جمع آرای 5 کشور اعم از انگلیس، آمریکا، فرانسه، آلمان و ایتالیا 48.5 درصد است و اگر بخواهند می‌توانند هر تصمیمی به نفع خود و به ضرر سایر کشورها در این صندوق بگیرند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه آمریکا در بسیاری از معاهدات جهانی حضور دارد ولی به‌دلیل خوی سلطه‌گری زیر بار مصوبات این معاهدات نمی‌رود خاطرنشان کرد: بیش از دو سوم نفت ذخایر نفتی جهان در منطقه غرب آسیا وجود دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: به‌دلیل ارزان‌تر بودن استخراج این نفت نسبت به سایر نقاط جهان، آمریکا بیش از سایر مناطق به منطقه غرب آسیا توجه دارد و ایجاد جنگ در منطقه غرب آسیا و ریشه همه تفرقه‌ها و جنگ افروزی‌ها از سوی آمریکا است.

وی تصریح کرد: نتیجه چنین سلطه طلبی در جهان سبب می‌شود منابع طبیعی، تولید قابل مصرف و درآمد قابل کسب جهان نصیب عده‌ای محدود شده و تنها یک پنجم جمعیت جهان که 20 درصد ثروتمندان جهان را تشکیل می دهند بیش از سه پنجم مصرف را داشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: این درحالی است که 60 درصد جمعیت متوسط جهان 22 درصد مصرف و 20 درصد جمعیت فقط یک درصد مصرف دارند که این نمودار نشان‌دهنده فقر است.

توکلی با بیان اینکه امروز آمریکا با تکیه بر تسلط نظامی و سیاسی خود بر جهان با افزایش چاپ دلار که به‌عنوان ارز معاملاتی اکثر کشورهای جهان استفاده می‌شود بدون اینکه هیچ اقدامی انجام دهد منفعت و سود بیشتری می‌برد،

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: به همین دلیل بوده که بیش از 40 سال تراز بازرگانی خارجی آمریکا منفی است و این کشور بدون اینکه حرکتی کند می‌تواند بیشتر مصرف کند.

وی به حفظ این سلطه‌گری که سبب شده آمریکا به‌دنبال آدمکشی، فشار، زور، تهدید و ارعاب سایر کشورها باشد اشاره کرد و گفت: اگر می خواهیم این نظام سلطه حذف شود باید دلار را از روند معاملات ارزی کشورها حذف کنیم.

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی با توصیه به دولت برای اجرای این کار در معاملات با سایر کشورها تصریح کرد: آمریکا می‌خواهد با حفظ این روند به سلطه‌گری خود بر سایر کشورها ادامه دهد.

انتهای پیام/

R7877/P1377/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۰۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها

به گزارش قدس آنلاین، برونو رودریگس وزیر امور خارجه کوبا در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: وزیر امور خارجه ایالات متحده (آنتونی بلینکن) نه نگران حقوق بشر است و نه نگران حقوق بشر مردم کوبا که آن‌ها را با اقدامات خفه‌کننده و محاصره شدید نقض می‌کند؛ (او) نگران حقوق بشر مردم قتل عام شده‌ی فلسطین نیز نیست.

رودریگس افزود: (بلینکن) نگران حقوق تولیدکنندگان سلاح و اهداف سلطه و غارت آن‌ها است.

وزارت امور خارجه آمریکا در تازه ترین گزارش سالانه خود موسوم به «حقوق بشر کشورها» با تکرار اتهام‌های قبلی خود، از موارد ادعایی نقض حقوق بشر در کوبا، روسیه، بلاروس، نیکاراگوئه و ونزوئلا، برمه، سودان، چین، سوریه، افغانستان، اوگاندا و ایران انتقاد کرد.

یوهانا تابلادا معاون مدیر کل اداره ایالات متحده در وزارت خارجه کوبا نیز در مورد این گزارش گفت: بی‌صداقتی در گزارش یکجانبه دولت ایالات متحده زمانی که وضعیت حقوق بشر در کوبا را برای توجیه جنگ اقتصادی، سیاسی و ارتباطی خود مخدوش می کند، ظالمانه است.

وی در انتقاد از سیاست واشنگتن افزود: آن‌ها روزانه میلیون‌ها دلار برای جلوگیری از افشای حقیقت هزینه می‌کنند.

کوبا همواره درخواست خود مبنی بر پایان تحریم اقتصادی، تجاری و مالی که از سال ۱۹۶۲ از سوی آمریکا تحمیل شده است را تکرار کرده است؛ تحریم‌هایی که از نگاه هاوانا، نقض آشکار حقوق بشر مردم این جزیره توصیف می‌شود.

به گفته مقام‌های کوبایی، در گزارش ارائه شده به مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۲۳، خسارت‌های انباشته شده طی بیش از شش دهه اعمال سیاست تحریم واشنگتن به بیش از ۱۵۹ میلیارد دلار می‌رسد.

گزارش‌های سالانه حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا در حالی است که این کشور، کارنامه سیاه و تاریکی در عدم رعایت حقوق بشر گروه‌های رنگین پوست و بومی خود، نقش داشتن در کودتاها و تجاوز به حاکمیت و استقلال کشورها دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • انتشاردهندگان ۸۰درصد گازهای گلخانه‌ای جهان معرفی شدند/ آمریکا در صدر
  • انتشاردهندگان ۸۰ درصد گازهای گلخانه‌ای جهان معرفی شدند/ آمریکا در صدر
  • آغاز رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین
  • خصلتی که کافران یهود را به خونخواری و جنگ‌افروزی کشاند
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • بشار اسد : آمریکایی‌ها از هر درگیری سود می‌برند/ سیاست این کشور بر اصل «تفرقه بیانداز و حکومت کن» استوار است