Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-01@12:28:55 GMT

تکامل انسان‌ها درآینده چگونه خواهد بود؟

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۷۰۳۰۹

تکامل انسان‌ها درآینده چگونه خواهد بود؟

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، شاید بتوان استدلال کرد که تمام کارهایی که بشر امروزه انجام می‌دهد در راستای امن کردن آینده برای گونه انسان است. ما به ستاره‌ها سفر می‌کنیم، زمین را کاوش می‌کنیم، عمق اقیانوس‌ها را بررسی می‌کنیم و جای‌جای زمین را زیر پا می‌گذاریم تا بهترین گزینه‌های موجود برای گونه‌ی انسانی را پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما ما واقعاً در این‌ها به کجا رسیده‌ایم؟ آینده‌ی تکاملی انسان چگونه خواهد بود؟ در ادامه 4 تئوری محتمل در زمینه‌ی تکامل انسان را برای شما عنوان خواهیم کرد؛

 

 

تئوری شماره ۱: دیگر تکاملی در کار نخواهد بود

 

 

یکی از احتمالات تکامل انسان این است که ما دیگر تکامل پیدا نخواهیم کرد. این تئوری بر این باور است که در طی تاریخ تکاملی زمین، تکامل در یک جامعه‌ی کنترل شده که در یکجا سکونت دارند بهتر عمل می‌کند. تولیدمثل هم در این تئوری نقش مهمی بازی می‌کند، چرا که آمیزش گونه‌های مختلف انسانی با یکدیگر، احتمال بروز جهش‌های ژنی قابل توجه میان مجموعه‌ی ژنی بشر را کاهش می‌دهد.

 

همین‌طور باید گفت که پیشرفت‌های پزشکی این امکان را فراهم آورده که حتی ضعیف‌ترین زاده‌های انسانی هم با هر ویژگی‌ای که دارند بتوانند به زندگی ادامه بدهند و درواقع نظریه‌ی داروین مبنی بر اینکه اعضایی که صفات ویژه داشته و قوی‌تر باشند به زندگی ادامه داده و ضعیف‌ترها حذف می‌شوند، در این تئوری صدق نمی‌کند، چراکه تقریباً امکان ادامه‌ی حیات و ادامه‌ی نسل برای همه به‌طور یکسان فراهم است.

 

تئوری شماره ۲: ما در حال تکامل هستیم

 

 

 

احتمال دیگر کاملاً خلاف احتمال اول است، ما همچنان در حال تغییر هستیم. طبق این تئوری، عوامل محیطی دیگر محرک تغییرات تکاملی نیستند و انتخاب جنسی تغییر کننده‌ی مسیر تکامل انسان‌ها در آینده است. ازآنجایی که مردم امروزه شریک زندگیشان را برمبنای ثروت و هوشمندی انتخاب می‌کنند، ویژگی‌هایی که این اهداف را تسهیل می‌کنند بیشتر خواهند شد. مثلاً بازیگران اغلب زیبا هستند و به همین دلیل جفت‌هایی زیبا انتخاب می‌کنند و بعد هم همین صفات به کودکان آن‌ها می‌رسد؛ و این تئوری درواقع تا حدودی برمبنای بند درون آمیزی نظریه‌ی داروین می‌باشد.

 

تئوری شماره ۳: تاثیر تکنولوژی بر تکامل

 

 

 

جای تعجبی نیست که پیشرفت‌های تکنولوژی همین الان هم بربدن انسان‌ها تأثیر گذاشته است. از طریق ارتقاء ژن تا حتی ایمپلنت‌های پزشکی، بدن انسان‌ها هم‌اکنون نه برطبقنظریه‌ی داروین،بلکه ازطریق رباتیک ومهندسی ژنتیک در حال ارتقا است. حتی در این زمینه فلسفه‌ای به نام ترنس‌هیومنیسم   (Transhumani) نیز وجود دارد. با وجود انسان‌هایی که ازلحاظ ژنی بهبود پیداکرده‌اند و انسان‌هایی که اعضای ایمپلنت و مصنوعی دارند، تکنولوژی همین الان هم بر توسعه و تکامل بدن انسان‌ها تأثیرگذار بوده است.

 

تئوری شماره ۴: تکامل در فضا

 

 

همان‌طور که اشاره شد از الزامات تکامل، جمعیت کنترل‌شده و محل سکونت مشخص است. این موضوع شاید روی زمین غیرممکن باشد، اما به‌محض اینکه کلونی‌های منتخب و گلچین شده از انسان‌ها را به فضا بفرستیم، ما در حال ایجاد تمام شرایط لازم برای تکامل داروینی هستیم. به بیانی واقعی‌تر شاید ما درنهایت شاهد نسل آینده‌ی بشر در سایزها و اندازه‌های مختلف بسته به سیاره‌ی میزبانش و شرایطی که بیشتر متناسب با نجاتش هست، باشیم.

 

دیجی رو

2025

 

 

 

 

 

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۰۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف عجیب یک «همدان» دیگر در ایران! + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: همشهری آنلاین

tags # همدان سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ اطلاعاتی جالب درباره زندگی انسان در کره ماه؛ از قیمت زمین تا وام مسکن در ماه! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • برپایی کارگاه تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • برگزاری کارگاه بین‌المللی تئوری مخابرات با حمایت همراه اول
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • بحران غذادهی غیراصولی به سگ‌های بلاصاحب ادامه دارد
  • کشف عجیب یک «همدان» دیگر در ایران! + ویدئو
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • نظریهٔ تکامل سوء تفاهمی بیش نیست
  • آن چه این نامردمان با جان انسان می کنند! | ببینید
  • الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای