Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@07:51:46 GMT

هشدار ترانس‌نفت نسبت به کیفیت نفت اورال روسیه

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۷۰۶۵۵

سرگی آندرونوف، نایب رییس شرکت ترانس‌نفت که شرکت انحصاری خط لوله ملی روسیه است، اظهار کرد این شرکت هیچ ظرفیت فناوری برای ادامه کاهش سطح سولفور نفت اورال برای خریداران اروپایی ندارد زیرا روند صادرات اورال دارای سولفور اندک به چین همچنان به رشد ادامه می‌دهد.

بخشی از دلیل این تغییر در مقصدهای صادراتی، افزایش عرضه گریدهای نفت خام رقیب در مدیترانه از جمله گرید CPC قزاقستان، نفت آذربایجان و نفت کردستان عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر باعث شده نگاه روسیه برای گریدهای شیرین‌تر خود به شرق معطوف شود.

علت دیگر این است که پالایشگاه‌های روسیه برای فراوری نفت ترش مجهز شده‌اند و نه نفت خیلی ترش. سطح سولفور در حدود ۱.۶۳ درصد نگه داشته شده و نباید از ۱.۸ درصد فراتر رود. همچنان که تولید در چند سال اخیر رشد کرده است، از سال ۲۰۱۴ نفت خام دارای سولفور بالاتر به محموله‌های صادراتی اضافه شده و تا این تاریخ، سطح سولفور صادرات اورال حدود ۱.۶۱ درصد بوده است.

با این‌همه صادرات اورال به چین که از طریق خط لوله سیبری شرقی-اقیانوس آرام صورت می‌گیرد، حاوی سولفور حدود ۰.۵ درصد است و به این ترتیب در رده نفت شیرین قرار می‌گیرد که پالایش آن برای پالایشگاه‌ها راحت‌تر است. نفت ترش نفت حاوی سولفور بالای ۰.۵ درصد است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، این مقام ترانس‌نفت هفته گذشته گفته بود از سال ۲۰۱۴ میزان نفت حاوی سولفور بالا که از طریق شبکه ترانس‌نفت حمل شده، به میزان ۳۶.۶۵ میلیون بشکه (۵ میلیون تن) رشد کرده و کیفیت کلی این گرید را به خطر انداخته است. همچنین میزان نفت دارای سولفور بالا که از طریق پالایشگاه‌های روسی فراوری شده است، در همین مدت به میزان ۳۳ میلیون بشکه (۴.۵ میلیون تن) کاهش یافته است. ترانس‌نفت میزان ارسال اورال دارای سولفور بالا به چین را به ۸۸ میلیون بشکه (۱۲ میلیون تن) افزایش داد.

انتهای پیام

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۰۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار زرد هواشناسی در زنجان

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا رحمن‌نیا اظهار کرد:‌ در شرایط جوی پیش‌رو انتظار رگبار محلی، رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید در برخی نقاط استان وجود دارد که این وضعیت فردا نیز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه میزان بارش‌ها در استان قابل توجه نخواهد بود، یادآور شد: هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان به سبب ماهیت رگباری این بارش‌ها و وقوع رعد و برق صادر شده است.

رحمن‌نیا افزود: بر همین اساس احتمال آبگرفتگی برخی معابر، جاری شدن روان آب‌ها و سیلابی شدن برخی مسیل‌ها وجود دارد که هم استانی‌ها باید از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و حضور در ارتفاعات اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه طی روزهای آینده دما با شیب ملایمی کاهش خواهد یافت، گفت: دمای فعلی شهر زنجان ۱۱ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه خنک‌تر شده است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه‌روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۶ و ۲۵ درجه، ابهر ۹ و ۲۴، خرمدره ۹ و ۲۳ درجه، آب‌بر ۱۳ و ۲۰ درجه، قیدار هفت و ۲۱ درجه، سلطانیه چهار و ۲۲ درجه و ماهنشان ۱۰ و ۲۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • مدارس سمای بافق جزء برترین‌های استان یزد با بالاترین میزان ارتقاء و رشد کیفیت
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • سود فروش میوه برای فروشنده چقدر است؟
  • «معجزه سلامتی» به نان مردم بازمی‌گردد
  • سود فروش میوه و تره‌بار حداکثر ۳۰ درصد نسبت به فاکتور خرید است
  • هشدار صندوق بین‌المللی‌ پول نسبت به مصادره دارایی‌های روسیه
  • ساخت گلخانه و مزایای آن
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در زنجان