Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- فرماندار روانسر گفت: در پی وقوع زلزله اخیر 916 واحد مسکونی در شهرهای روانسر و شاهو دچار خسارت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین ویسمرادی روز پنجشنبه در نشست ستاد بحران این شهرستان افزود: در شهر روانسر 160 واحد در محله گل سفید و شهرک ویس القرن ، 150 واحد مسکن مهر و 331 واحد انفرادی نیز دچار خسارت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: در شهر شاهو نیز که بیشتر بافت آن قدیمی و فرسوده است 275 منزل مسکونی دچار خسارت شده است.
فرماندار روانسر در خصوص خسارت به واحدهای مسکونی روستایی نیز گفت: کارشناسان یک هزار و 217 واحد روستایی را ارزیابی کرده که به یک هزار و 190 واحد روستایی خسارت وارد شده است.
ویسمرادی اضافه کرد: در زلزله اخیر 30 واحد مسکونی روستایی به طور کامل تخریب شده و 684 واحد به نوسازی کامل و 476 واحد نیز به تعمیر و بازسازی نیاز دارد.
وی بیان داشت: در بخش کشاورزی نیز به تعدادی از واحدهای دامداری، گلخانه و اطاقک چاه های کشاورزی خسارت جزئی وارد شده است.
رییس ستاد بحران روانسر افزود: علاوه بر آماده باش کلیه نیروهای امدادی و خدماتی و اعضای ستاد بحران در شهرستان، سه تیم امدادی و پزشکی با تجهیزات کامل به شهرستان ثلاث باباجانی اعزام شده است.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 444 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
8066/7455خبرنگار:یوسف فتاحی ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۱۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲۱۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی واگذار شد

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: ۲۲۱۰ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد در خراسان شمالی در تمامی شهرستان‌ها واگذار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، مجید الهی‌راد امروز _ دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین_ در آئین واگذاری ۳۳۰۰۰ واحد مسکن مددجویی در کشور که با حضور رئیس‌جمهور به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: سهم استان خراسان شمالی از مسکن‌های فوق‌الذکر ۲۲۱۰ واحد است که ساخت این واحدها از سال ۱۴۰۱ در تمام شهرستان‌های استان تکمیل شده و به ولی نعمتان انقلاب اسلامی در خراسان شمالی واگذار شد.

وی افزود: این واحدها با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سپاه حضرت جواد الائمه (ع)، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و بانک‌های عامل و خیرین و نیکوکاران و در قالب انعقاد تفاهم نامه همکاری احداث شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی با اشاره به اینکه امروزه سلامت، اشتغال و معیشت به‌عنوان اساسی‌ترین نیازهای قشر محروم جامعه شناخته شده است، عنوان کرد: یکی از خدمات تأثیرگذار در حوزه خدمات‌رسانی به قشر محروم جامعه بحث توانمندسازی و تأمین و بهسازی مسکن مددجویان است که این مهم یکی از شعارهای اصلی و اولیه انقلاب اسلامی است.

الهی‌راد با بیان اینکه کمیته امداد با هدف محرومیت‌زدایی از مناطق حاشیه‌نشین و خدمت‌رسانی به خانواده‌های تحت پوشش این نهاد اقدام به احداث مسکن برای مددجویان کرده است، بیان کرد: برای این واحدهای مسکونی بیش از ۳۷۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

این مقام مسئول در خصوص واحدهای مسکونی تحویل شده به مددجویان به تفکیک شهرستان نیز افزود: در شهرستان مانه و سملقان ۵۶۹ واحد، راز و جرگلان ۴۱۸ واحد، شیروان ۳۹۷ واحد، اسفراین ۱۸۰ واحد، جاجرم ۱۷۴ واحد، فاروج ۱۵۳ واحد، گرمه ۶۷ واحد، بام و صفی آباد ۴۵ واحد و در شهرستان بجنورد ۲۰۷ واحد مسکونی به مددجویان واگذار شد.

الهی‌راد ادامه داد: طی سال گذشته ۲۲۲ مورد تعمیرات مسکن مددجویی، ۲۶۱ مورد احداث فضای شامل شامل حمام و سرویس بهداشتی و ۷۸۶ مورد لوله‌کشی گاز منازل مددجویان استان انجام شده است.

وی یادآور شد: گفتنی است برای هر واحد مسکن ۱۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض کمیته امداد، ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه از محل صندوق امداد ولایت، ۲۰۰ میلیون تومان وام بنیاد مسکن و مابقی آورده مددجو است.

کد خبر 744877

دیگر خبرها

  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • ۱۶۰ هزار واحد مسکن روستایی در مازندران ساخته شد
  • افتتاح طرح‌های هادی در ۷ روستای خوی
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
  • پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه‌های حمایتی نهضت ملی مسکن در زنجان
  • واگذاری ۳۳۵۵ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد کرمان
  • چگونه در زندگی آپارتمان نشینی دچار اختلاف نشویم؟
  • ۲۲۱۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی واگذار شد
  • ساخت ۳۰۶ واحد مسکونی در گنبد کاووس