Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تشکیل تعاونی زنان روستایی در روستای آق بلاغ را گامی مهم در راستای جلب مشارکت های مردمی با هدف حفظ و حراست از عرصه های ملی و طبیعی دانست و از  آموزش 510 نفر - روز بهره‌بردار و حاشیه‌نشین از خدمات آموزشی این اداره طی 6 ماهه نخست سال 96 خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد رضا گل محمدی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای انجام شده در این اداره طی  6 ماهه سال 96 افزود: برگزاری آموزش های ترویجی ویژه مجریان و بهره برداران از منابع طبیعی به تعداد 510 نفر - روز در زمینه های جنگل، مرتع، قوانین و مقررات منابع طبیعی، همیاران طبیعت، تشکیل تعاونی ها، تشکیل تعاونی زنان روستایی در روستای آق بلاغ و دعوت از نماینده منطقه ای یونسکو در ایران خانم لاروش جهت بازدید از حوزه پایلوت مدیریت جامع و افتتاح شرکت تعاونی زنان آق بلاغ از جمله اقدامات صورت گرفته در اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری  طی نیمسال نخست سال جاری بوده است.

وی با اشاره به دریافت مجوز ادامه تحصیل و فراغت از تحصیل برای 7 نفر ازکارکنان شامل یک نفر در مقطع دکتری 2 نفر کارشناسی ارشد و 4 نفر در مقطع کارشناسی اظهار داشت: 952 کارت همیار طبیعت در قالب دانش آموزی و مروج افتخاری و محافظ افتخاری اعم از 854 نفر همیار دانش آموزی، 82 نفر مروج افتخاری و 16 نفر محافظ افتخاری در 6 ماهه نخست سال 96 صادر شده است.

رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان برگزاری جشن ییلاق در ییلاقات سندستان از توابع شهرستان زنجان با حضور ارگانها و سازمانهای دولتی از جمله فرمانداری میراث فرهنگی و گردشگری ، هلال احمر ، شهرداری و صدا وسیما همچنین همکاری سمن ها و طبیعت گردان را گامی در جهت ترویج حفظ منابع طبیعی و ملی استان زنجان دانست و تصریح کرد: این اداره طی نیمسال نخست سال جاری در برگزاری جشن آبشناسان که از سوی سمن ها و سازمان آب و تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان در مجموعه تاریخی کارخانه کبریت زنجان برگزار گردید همکاری داشته است.

وی با اشاره به همکاری  اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان  در برگزاری جشن روز جهانی کودک و برپایی غرفه آشنایی کودکان با فرهنگ منابع طبیعی در مجموعه تاریخی کارخانه کبریت و توزیع بروشور بین مربیان مهدهای کودک و مدارس ابتدایی افزود: در نیمسال نخست سال 96 این اداره برگزاری کارگاههای آموزشی در مدارس سطح استان در جهت اجرایی نمودن تفاهم نامه فی مابین سازمان جنگلها و مراتع و وزارت آموزش و پرورش در جهت ترویج فرهنگ حفاظت صحیح از منابع طبیعی و جلب معلمان و دانش آموزان برای عضویت در طرح همیار طبیعت به تعداد 25 مدرسه و برگزاری کارگاه آموزشی در ادارات کل استان  برای کارکنان آنها از جمله اداره کل میراث فرهنگی، صنابع دستی و گردشگری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعیت هلال احمر استان زنجان را در دستور کار جدی قرار داده است.

گلمحمدی با بیان اینکه در مدت زمان یاد شده  کارگاه آموزشی ویژه معلمان  و دبیران مدارس در محل آموزشگاهها به تعداد 10 آموزشگاه برگزار گردیده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن آموزش چهره به چهره و ترویج فرهنگ منابع طبیعی برای افراد عادی و عموم مردم و مراجعه کنندگان به اداره منابع طبیعی به تعداد 80 نفر از دیگر مواردی بود که توسط کارشناسان این اداره در 6 ماهه نخست سال در دستور کار قرار گرفت.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۱۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود

فیض گفت: تکمیل ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران مهدیشهر نقش مهمی در ارایه خدمات در زمینه مهارت آموزی و اشتغالزایی برای جوانان مهدیشهری دارد.

وی ادامه داد: ساخت ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران مهدیشهر از ۱۳۹۸ آغاز شد و تا پایان سال گذشته ۲۵۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ساخت این مرکز هزینه شد که با تخصیص این اعتبارات، طرح پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد دارد.

وی بیان کرد: ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران مهدیشهر دارای اسکلت بتنی با زیربنای ۲هزار و ۴۵۰ متر مربع در سه طبقه است.

وی اضافه کرد: چهار کارگاه سنگین آموزشی، ۲ کارگاه سبک آموزشی، ۲ کارگاه آموزش گردشگری و هتل‌داری، سالن جلسات و فضای اداری از جمله ظرفیت‌های ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران مهدیشهر خواهد بود

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • توانمندسازی زنان روستایی، نقش مهمی در توسعه جوامع روستایی دارد
  • قانون اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی منتشر شد
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت
  • دامداران ضوابط قرق مراتع را رعایت کنند
  • آموزش مدیریت چرای دام در خاتم
  • فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود