Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از شبکه خبری دویچه وله،  بنا بر اطلاعاتی که هفته‌نامه اشپیگل آلمان به دست آورده، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق به‌نحوی "غیر دیپلماتیک" با سفر وزیر امور خارجه آلمان به این کشورمخالفت کرد.

بر این اساس، العبادی به‌شدت با برنامه گابریل، سیاستمدار حزب سوسیال‌دموکرات آلمان برای دیدار از اقلیم کردستان در شمال عراق مخالفت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان در نظر داشت اوایل نوامبر در بغداد با مقام‌های دولت مرکزی عراق گفت‌وگو کند و سپس راهی اربیل، مرکز اقلیم کردستان شود. هدف او از این سفر زمینه‌سازی برای گفت‌وگوهایی جدید میان دو طرف بود.

اما به نوشته اشپیگل دولت عراق به وزارت خارجه آلمان اعلام کرده، از سفر گابریل به بغداد استقبال می‌شود، ولی سفر او به اقلیم کردستان عراق که در جهت استقلال می‌کوشد، مطلوب نیست.

این اقدام عبادی از نظر دیپلماتیک برای آلمان نشانه‌ای محسوب می‌شود که شدت رویارویی دو جبهه بغداد و کردها را نشان می‌دهد.

شایان ذکر است،  این مسئله برای مأموریت ارتش آلمان در عراق نیز مشکل‌ساز به حساب می‌آید. تا کنون سربازان آلمانی در زمینه آموزش نظامی به پیشمرگ‌های کرد در این کشور فعالیت داشتند. علاوه بر این ارتش آلمان مقادیر زیادی سلاح در اختیار کردها گذاشته است؛ اقدامی که چندان باب میل بغداد نیست.

انتهای پیام/

چالش دیپلماتیک بغداد با برلین

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۲۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانمارک سفارت خود را در بغداد می‌بندد

وزارت امور خارجه دانمارک امروز سه شنبه اعلام کرد که دانمارک سفارت خود در بغداد را پس از تکمیل ماموریت خود در قالب فعالیت‌های ناتو و ائتلاف بین المللی در این کشور خاورمیانه می‌بندد.

پس از پایان فرماندهی دانمارک بر NMI [ماموریت ناتو در عراق]در ماه مه ۲۰۲۲، دانمارک همچنان سهم نظامی قابل توجهی در این ماموریت تا آغاز سال ۲۰۲۴ داشت. بیانیه خوانده شد با برداشته شدن بیشتر کمک‌های نظامی دانمارک، تکمیل شده است.

سفارت رسما در ۳۱ می ۲۰۲۴ بسته خواهد شد. انتظار می‌رود دانمارک کنسولگری افتخاری خود را در اربیل حفظ کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم های جدید علیه تهران
  • تصمیم عجیب بایرنی‌ها: در هر وضعیتی گل می‌خواهند!
  • مخالفت با تحریم‌های جدید علیه تهران  
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم‌های جدید علیه تهران
  • اجتماع وعده صادق با نوای حیدر حیدر در حرم رضوی+ تصاویر
  • طنین «حیدر حیدر» در اجتماع مردمی وعده صادق حرم رضوی
  • دانمارک سفارت خود را در بغداد می‌بندد
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود