Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: زیگمار گابریل، وزیر خارجه ‌آلمان قصد داشت در سفری به عراق بین دولت مرکزی و کردها در شمال این کشور میانجی‌گری کند. هفته‌نامه آلمانی اشپیگل در گزارشی اختصاصی از اقدام بغداد برای جلوگیری از این سفر خبر داده است.

به گزارش خرداد از ایسنا به نقل از شبکه خبری دویچه وله، بنا بر اطلاعاتی که هفته‌نامه اشپیگل آلمان به دست آورده، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق به‌نحوی "غیر دیپلماتیک" مانع از سفر وزیر خارجه آلمان به این کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشپیگل می‌نویسد: العبادی به‌شدت با برنامه گابریل، سیاستمدار حزب سوسیال‌دموکرات آلمان برای دیدار از اقلیم کردستان در شمال عراق مخالفت کرده است.

زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان در نظر داشت اوایل نوامبر در بغداد با مقام‌های دولت مرکزی عراق گفت‌وگو کند و سپس راهی اربیل، مرکز اقلیم کردستان شود. هدف او از این سفر زمینه‌سازی برای گفت‌وگوهایی جدید میان دو طرف بود.

اما به نوشته اشپیگل دولت عراق به وزارت خارجه آلمان اعلام کرده، از سفر گابریل به بغداد استقبال می‌شود، ولی سفر او به اقلیم کردستان که در جهت استقلال می‌کوشد، مطلوب نیست.

این اقدام عبادی از نظر دیپلماتیک برای آلمان نشانه‌ای محسوب می‌شود که شدت رویارویی دو جبهه بغداد و کردها را نشان می‌دهد.

به نوشته اشپیگل آنلاین این مسئله برای مأموریت ارتش آلمان در عراق نیز مشکل‌ساز به حساب می‌آید. تا کنون سربازان آلمانی در زمینه آموزش نظامی به پیشمرگ‌های کرد در این کشور فعالیت داشتند. علاوه بر این ارتش آلمان مقادیر زیادی سلاح در اختیار کردها گذاشته است؛ اقدامی که چندان باب میل بغداد نیست.

برچسب ها: عراق ، سفر ، وزیر خارجه آلمان ، اقلیم کردستان

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۲۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد + فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه المیادین از وقع انفجارهای مهیب در پایگاه نظامی موسوم به پایگاه کالسو در جنوب بغداد که پایگاه مشترک نیروهای ارتش، پلیس فدرال و نیروهای حشد الشعبی خبر داده است.

رویترز نیز به نقل از منابع ارتش عراق مدعی شده است که این انفجار در پایگاه مورد استفاده نیروهای حشد الشعبی صورت گرفته است.

خبرگزاری فرانسه هم به نقل از منابع امنیتی عراق گزارش داده است که بر اثر انفجار و بمباران یک پایگاه نظامی در عراق، حداقل یک نفر جان خود را از دست داده و تعدادی زخمی شدند.

در همین حال بسیج مردمی عراق اعلام کرد: انفجاری در مقر نیروهای الحشدالشعبی در پایگاه نظامی کالسو در منطقه المشرو در بزرگراه شمال استان بابِل رخ داد.

بلافاصله تیم تحقیقاتی در محل حاضر شد و این انفجار خسارات مادی و جراحاتی را به‌همراه داشت که پس‌از تکمیل تحقیقات اولیه جزئیات را منتشر خواهیم کرد.

العهد اعلام کرده است که دست‌کم ۸ نفر در انفجار پایگاه کالسو زخمی شدند.

همچنین رئیس کمیتۀ امنیتی فرمانداریِ بابِل نیز اعلام کرد که ۵ انفجار بر اثر حملات هواپیماهای بدون سرنشین به پایگاه نیروهای بسیج الحشد الشعبی رخ داده؛ حجم آتش‌سوزی به‌دلیل وجود درختان در اطراف پایگاه بوده.

کد خبر 6082885

دیگر خبرها

  • حمله به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد + فیلم
  • انفجار در یک پایگاه نظامی در بغداد +فیلم
  • انفجار در یک پایگاه نظامی در بغداد
  • مشاجره نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان
  • جزئیات دعوای نتانیاهو با وزیرخارجه آلمان
  • گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی از مشاجره و دعوای نتانیاهو با بربوک
  • درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان
  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد
  • ایران قصد تشدید تنش ندارد/ باید مانع حمله به رفح شد
  • اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد/ باید مانع حمله به رفح شد