Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی: یاسر جبرائلی معاون پژوهش خبرگزاری فارس یکی از جدی ترین گزینه برای مدیرعاملی خبرگزاری فارس است.


به گزارش بولتن نیوز، وی همزمان با مدیرعاملی سید نظام موسوی و از سال 1390 در این خبرگزاری مشغول فعالیت بوده و مدیریت پژوهش این خبرگزاری را بر عهده داشته است.

جبرائیلی دارای تحصیلات دکتری و دارای سابقه در روزنامه کیهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۳۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان ما ماده تاریک ندارد!

یکی از پژوهشگران «دانشگاه اُتاوا» مدعی شده که جهان ما فاقد ماده تاریک است و اصلا جایی را برای ماده تاریک ندارد.

به گزارش ایسنا، مدل نظری کنونی برای ترکیب جهان این است که جهان از ماده معمولی، انرژی تاریک و ماده تاریک ساخته شده اما پژوهش جدید «دانشگاه اُتاوا»(uOttawa) این نظریه را به چالش می‌کشد.

به نقل از فیز، پژوهش جدید دانشگاه اُتاوا نشان می‌دهد که جهان در واقع، جایی را برای ماده تاریک ندارد.

در کیهان‌شناسی، ماده تاریک به همه چیزهایی اطلاق می‌شود که به نظر می‌رسد با نور یا میدان الکترومغناطیسی تعامل ندارند یا تنها از طریق نیروی گرانشی قابل توضیح دادن هستند. ما نمی‌توانیم ماده تاریک را ببینیم و نمی‌دانیم از چه چیزی ساخته شده است اما به ما کمک می‌کند تا بفهمیم کهکشان‌ها، سیاره‌ها و ستاره‌ها چه رفتاری دارند.

«راجندرا گوپتا»(Rajendra Gupta) استاد فیزیک در دانشکده علوم دانشگاه اُتاوا، از ترکیب «ثابت‌ جفت گرانشی» و نظریه‌ «نور خسته»(Tired light) استفاده کرد تا به این نتیجه برسد.

این مدل، دو ایده را با هم ترکیب می‌کند.

۱. چگونگی کاهش نیروهای طبیعت در طول زمان کیهانی

۲. کاهش انرژی نور هنگام طی کردن یک مسافت طولانی

این پژوهش نشان می‌دهد که مدل ارائه‌شده، با چندین رصد از جمله نحوه گسترش کهکشان‌ها و چگونگی تکامل نور از جهان اولیه تا به امروز مطابقت دارد.

این کشف، درک غالب را درباره جهان به چالش می‌کشد. درک غالب این است که تقریبا ۲۷ درصد جهان از ماده تاریک و کمتر از پنج درصد آن از ماده معمولی تشکیل شده است.

گوپتا توضیح داد: یافته‌های این پژوهش به همراه پژوهش پیشین ما در مورد سن جهان تأیید می‌کنند که جهان برای وجود داشتن، به ماده تاریک نیاز ندارد. در کیهان‌شناسی استاندارد گفته می‌شود که انبساط سریع جهان، ناشی از انرژی تاریک است اما جهان در واقع به دلیل تضعیف نیروهای طبیعت انبساط می‌یابد، نه به دلیل وجود انرژی تاریک.

گوپتا ادامه داد: چندین مقاله وجود دارند که ماده تاریک را زیر سوال می‌برند اما تا جایی که می‌دانم، مقاله من اولین موردی است که وجود کیهانی آن را حذف می‌کند و در عین حال با مشاهدات کلیدی ما درباره کیهان سازگار است.

این پژوهش با به چالش کشیدن نیاز به ماده تاریک در جهان و ارائه شواهدی برای یک مدل کیهان‌شناسی جدید، روزنه‌های جدیدی را برای کاوش پیرامون ویژگی‌های اساسی جهان باز می‌کند.

این پژوهش در «The Astrophysical Journal» به چاپ رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرایط پایداری آرام در هرمزگان همراه با احتمال بارش پراکنده
  • هشدار درباره آبگرفتگی معابر و مواج شدن دریا در هرمزگان
  • آگهی مزایده عمومی املاک بانک ایران زمین شماره ح/۱۴۰۲
  • تغییر علت تورم با تغییر دولت!
  • اخلاق در بازار
  • معرفی وابسته نظامی افغانستان در روسیه
  • شمال خلیج فارس مواج است
  • بازگشایی فاز پنجم عمار یاسر قم با نام «جعفر طیار (ع)» در ایام نوروز+ فیلم
  • گسترش روابط کابل-مسکو از همراهی دیپلماتیک تا همکاری نظامی
  • جهان ما ماده تاریک ندارد!