Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از روز شنبه آمادگی لازم برای پرداخت کمک هزینه‌های اسکان موقت به مردم وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس آخوندی شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران که در شهرستان ثلاث باباجانی برگزار شد، اظهار داشت: عزم جدی برای بازسازی مناطق زلزله زده این استان وجود دارد، و مسکن انقلاب اسلامی آمادگی لازم برای پرداخت کمک هزینه اسکان موقت زلزله زدگان را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در زلزله کرمانشاه ۳۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی دچار خسارت شد، افزود: بنیاد مسکن تجربه خوبی در بازسازی مناطق زلزله زده دارد و با توجه به آمادگی‌ها، امیدواریم بخش اعظمی از کار بازسازی مناطق زلزله زده استان تا یک سال آینده به اتمام برسد.

آخوندی مردم را محور اصلی بازسازی مناطق زلزله زده دانست و گفت: ما نمی‌توانیم قیومیت مردم در بازسازی و ایجاد اسکان موقت را بر عهده بگیریم و لذا دولت هر کمکی که نیاز باشد در اختیار زلزله زدگان قرار خواهد داد.

وی گفت: بخش اعظمی از ارزیابی های خسارت‌ها توسط بنیاد مسکن انجام شده است، میزان کمک هزینه اسکان موقت و دائم در شهرها بسته به نوع خسارت متفاوت است، در روستاها سه میلیون تومان برای اسکان موقت و پنج میلیون برای اسکان دائم پرداخت می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در حوزه اسکان موقت روستاها اختیار را به مردم دادیم آنها می‌توانند هزینه‌ها را دریافت کنند و یا براساس قراردادی که بنیاد مسکن با سپاه منعقد نموده، از کانکس استفاده کنند.

وی بیان کرد: ۸ استان معین به منظور بازسازی مناطق زلزله زده آماده هستند و بیش از ۴۰۰ دستگاه ادوات و دستگاه های مورد نظر برای بازسازی به مناطق زلزله زده اعزام شده است.

آخوندی افزود: امیدواریم هرچه سریعتر آواربرداری مناطق زلزله زده به اتمام برسد، براساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از روز شنبه آمادگی لازم برای پرداخت کمک هزینه‌های اسکان موقت به مردم وجود دارد

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۳۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی یک فروند شناور جستجو و نجات در بندر شهید رجایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مهدی بروغنی گفت: یک فروند شناور جست وجو و نجات سبک وزن و پرسرعت معروف به Rib مخصوص انجام عملیات در نقاط کم عمق و سواحل پس از بازسازی در سرسره بندر شهید رجایی به آب اندازی شد.‌

وی در توضیح مشخصات فنی شناور یادشده گفت: این شناور با آبخور کمتر از نیم متر و سبک وزن بعد از نصب کولار به آب اندازی شد تا بعد از انجام سایر تنظیمات آماده به کار شود.

معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان کرد: این شناور با سرعت حداکثر ۴۰ گره دریایی دارای هشت متر طول، سه متر عرض و ۳۰ سانتیمتر آبخور است.

بروغنی مهم‌ترین مأموریت و کاربری این شناور را نجات افراد مضطر در مناطق کم‌عمق و سواحل عنوان کرد که سایر شناورها قادر به انجام عملیات جست وجو و نجات در آن مناطق نیستند.

نیمه فروردین‌ماه امسال نیز با پایان کار تعمیرات اساسی و زیرآبی یدک‌کش‌های 'محرم و عسلویه ۲ از بندر بوشهر' در سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی، این دو یدک‌کش نیز به چرخه خدمات دریایی برگشتند.

کد خبر 6078682

دیگر خبرها

  • گره‌گشا نبودن وام مسکن برای خانه‌دارشدن مردم
  • اعزام ۱۱ تیم امدادی و عملیاتی هلال احمر فارس به مناطق سیل زده
  • مقاوم سازی ۴۸ هزار واحد مسکونی در کهگیلویه و بویراحمد
  • توسعه اردوگاه موقت پناهجویان افغانستانی در تورخم
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در اصفهان/ بارش‌ها در راهند
  • زلزله در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ترکید؟
  • زلزله در بازار طلا و سکه؛ حباب سکه ترکید؟
  • بازسازی و مرمت عمارت سیف الدوله در ملایر
  • بازسازی منزل با حداقل هزینه؛ راهنمای جامع و کاربردی
  • بازسازی یک فروند شناور جستجو و نجات در بندر شهید رجایی