Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@19:57:31 GMT

موضع مسکو به ادامه فعالیت دولت حریری

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۷۴۲۷۶

موضع مسکو به ادامه فعالیت دولت حریری

ماریا زاخاروفا سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه گفت: مسکو امیدوار است که توازن سیاسی داخلی لبنان که پایان سال گذشته میلادی بعد از انتخاب میشل عون به عنوان رئیس‌جمهور و سعد الحریری به عنوان نخست‌وزیر این کشور برقرار شده بود، حفظ شود.

خبرگزاری تسینم: وزارت خارجه روسیه ادامه فعالیت دولت حریری را به نفع امنیت و ثبات لبنان دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روسیاالیوم، ماریا زاخاروفا سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه گفت: مسکو امیدوار است که توازن سیاسی داخلی لبنان که پایان سال گذشته میلادی بعد از انتخاب میشل عون به عنوان رئیس‌جمهور و سعد الحریری به عنوان نخست‌وزیر این کشور برقرار شده بود، حفظ شود.

وی افزود: ما اطمینان داریم که ادامه تلاش فعالانه دولت به ریاست سعد حریری، امنیت و ثبات لبنان را برقرار می‌کند.

وزارت خارجه روسیه همچنین از همبستگی جامعه لبنان در غیاب سعد الحریری را استقبال کرد.

سعدالحریری نخست‌وزیر لبنان روز چهارشنبه گفت که استعفای خود را با میشل عون رئیس‌جمهور این کشور مطرح کرده است.

وی افزود: میشل عون از من خواست تا فعلا صبر کنم، من نیز به درخواست او پاسخ مثبت گفتم و استعفای خود را تعلیق کردم و امیدوارم که این امر، زمینه‌ای جدی برای گفت‌وگو‌های سازنده، فراهم کند.

حریری روز شنبه (13 آبان ــ 4 نوامبر) در حالی که در عربستان سعودی بود از سمتش کناره‌گیری کرد.

مقام‌های لبنانی از جمله «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان استعفای او را زیر فشار عربستان دانستند. عون به‌تصریح گفت که نخست وزیر لبنان در ریاض در بازداشت است و این مسئله اقدام خصمانه علیه لبنان است.

بسیاری از تحلیلگران معتقد بودند فشارهای عربستان با هدف به تعطیلی کشاندن فضای سیاسی لبنان در جهت به انزوا کشاندن حزب‌الله بوده است.

این در حالی است که «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله بر ضرورت بازگشت سعد الحریری به لبنان و حفظ آرامش سیاسی تأکید کرد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۴۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قربانی همزمان با سپاهان بازی می‌کند

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی روسیه کاپ، تیم فوتبال اورنبورگ که محمد قربانی در آن عضویت دارد، از ساعت 17:30 امروز (به وقت ایران) در ورزشگاه گازوویک به مصاف تیم دینامو مسکو خواهد رفت.

محمد قربانی که پس از پیوستن به اورنبورگ در چهار مسابقه لیگ برتری حضور تعویضی داشته و در یک دیدار جام حذفی و یک بازی روسیه کاپ در ترکیب قرار گرفته، امروز هم جزو 11 نفر اصلی در جدال با دینامو مسکو است.

هافبک سابق سپاهان که در حضور ثابت مقابل اسپارتاک مسکو در جام حذفی روسیه موفق به گلزنی شده بود، امیدوار است امروز هم در رقابت‌های روسیه کاپ برابر دینامو مسکو عملکرد خوبی ارائه کند تا راهی مرحله نیمه نهایی شوند.

قربانی در شرایطی دوباره به ترکیب اورنبورگ برگشته و برای سومین بار این اتفاق را تجربه می‌کند که سپاهان، تیم سابق او نیز هم‌اکنون در حال انجام بازی معوقه لیگ برتر برابر ذوب‌آهن است.

تیم فوتبال اورنبورگ در دیدار هفته پانزدهم لیگ برتر روسیه در همین فصل با دو گل مقابل دینامو مسکو شکست خورد که امیدوار است امروز در بازی روسیه کاپ جبران کند و به برتری برسد.

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه، وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد
  • وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد
  • وزیر خارجه روسیه : مسکو از طریق کانال‌های دیپلماتیک به تل آویو اطلاع داده که تهران خواهان افزایش درگیری نیست
  • دستیار پوتین خطاب به اسرائیل: خویشتنداری کنید
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • روسیه خواستار حداکثر خویشتن‌داری در خاورمیانه شد
  • شکست اورنبورگ در جام حذفی روسیه با وجود درخشش قربانی
  • قربانی همزمان با سپاهان بازی می‌کند
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل