Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-16@20:48:38 GMT

عاملی که باعث رشد سریعتر نوزاد می شود

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۷۴۳۳۵

به گزارش پارس نیوز،

برای اعتدال مزاج و پرورش صحیح و سالم نوزاد‌، علاوه بر شیر دادن‌، رعایت دو نکته مهم دیگر نیز از ضروریات مهم است‌: یکی تکان دادن نوزاد با ملایمت و به‌آرامی و دیگری خواندن لالایی به‌هنگام خوابانیدن نوزاد است.

موسیقی صدای مادر و لالایی‌خواندنش تأثیر شگرفی در رشد کودک دارد؛ صدای لالایی مادر‌، آرامش و امنیت را برای کودک فراهم کرده و می‌تواند نقش مؤثری در هضم غذا و تقویت سیستم ایمنی بدن نوزاد داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لالایی‌خواندن مادر نقش بسیار مهمی در تقویت امواج مغزی و تنظیم بارهای الکتریکی مغز کودک دارد؛ با هر بار لالایی خواندن مادر‌‌، تولید هورمون رشد در هیپوفیز مغز افزایش پیدا کرده لذا در رشد قدی کودک تأثیر بسزایی دارد.

از نظر طب ایرانی‌، صدای لالایی مادر، دارای طبع گرم و تر بوده و خاصیت خونسازی برای نوزاد دارد حتی اگر تغذیه مادر خوب نباشد‌، صدای لالایی‌اش می‌تواند کم‌خونی نوزاد را جبران کند.

به والدینی که از خواب نامنظم و بی‌قراری‌های نوزادشان رنج می‌برند، لالایی خواندن پیشنهاد می‌شود؛ بهتر است لالایی خواندن مادر از زمان قبل از تولد نوزاد یعنی زمانی که جنین در رحم مادر است، آغاز شود و تا زمان رشد کامل کودک ادامه یابد.

لالایی خواندن مادر حتی می‌تواند روی شخصیت کودک‌، اعتمادبه‌نفسش و نیز رشد عقلی کودک تأثیر گذاشته و هوش و درایتش را افزایش دهد؛ چنین کودکانی آرامش روحی ـــ روانی بیشتری نسبت به دیگر نوزادان خواهند داشت.

 

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۴۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکیداستاندارسیستان وبلوچستان:تامین بموقع زیرساخت‌های مسکن ملی

به گزارش جام جم آنلاین،محمد کرمی در جلسه شورای مسکن سیستان و بلوچستان گفت: در این استان با اهتمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط اقدامات خوبی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده، اما به منظور بهره برداری هر چه سریعتر واحد‌های این طرح نیاز است زیر ساخت‌ها مورد نیاز نظیر برق و آب توسط متولیان امر فراهم شود.
وی تاکید کرد: ادارات برق و آب استان پیگیر اعتبارات ملی برای اجرای هر چه سریعتر طرح های خود در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن باشند.
استاندار سیستان وبلوچستان ادامه داد: نهضت ملی مسکن فرصتی برای خانه دار شدن کسانی است که نمی‌توانند به هر دلیلی صاحب‌خانه شوند لذا تمام دستگاه‌ها باید به سهم خود اقدامات لازم را انجام دهند.
کرمی بر واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط در شهر‌های استان تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه واگذاری زمین‌های ویلایی گام مهمی برای حفظ جمعیت و اجرای هر چه سریعتر این طرح مهم ملی توسط خود شهروندان است هیچ موضوعی نباید موجب تاخیر واگذاری زمین و اجرای طرح مسکن شود.

دیگر خبرها

  • فیلم لالایی شیپورها به کار گردانی علی رضا دهشمند خرداد ماه کلید میخورد
  • تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید
  • لالایی موشک‌ها
  • ارتقای سامانه نسخه نویسی الکترونیکی برای پاسخگویی سریعتر
  • تاکیداستاندارسیستان وبلوچستان:تامین بموقع زیرساخت‌های مسکن ملی
  • تزریق سالانه حداقل ۵ هزار میلیارد تومان به اقتصاد استان اردبیل
  • تولد نوزاد آق قلایی در آمبولانس
  • تولد در آمبولانس ؛ نوزاد آق قلایی برای دیدن دنیا عجله داشت
  •  چطور فرزند بزرگتر خود را برای ورود نوزاد تازه متولد شده به خانه آماده کنیم؟
  • علائم ایمنی در محورها عاملی موثر برای کاهش سوانح رانندگی است