Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز به نقل ازگمرک جمهوری اسلامی ایران، ماموران گمرک در تازه ترین عملیات مبارزه با مواد مخدر موفق شدند از داخل سنتور 2 کیلوگرم تریاک کشف کنند که به طرز ماهرانه ای در جداره این آلت موسیقی جاسازی شده بود و قاچاقچیان قصد داشتند به صورت بسته پستی آن را جابجا کنند.

بنا به اعلام گمرک، تعداد دستگاه های کنترلی در گمرکات کشور سه برابر شده و این نهاد در برنامه مبارزه با مواد مخدر به کمک سامانه های الکترونیکی، اطلاعات محموله ها را رصد و با تحلیل اطلاعات و مدیریت ریسک هوشمند، نسبت به شناسایی و برخورد با محموله های پر خطر اقدام می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ماموران گمرک همچنین از سگ های موادیاب نیز در مبارزه با مواد مخدر استفاده می کنند و اکنون گمرک ایران دارای 21 قلاده سگ مواد یاب است و 21 قلاده دیگر نیز در پایان سال جاری به این تعداد اضافه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، از ابتدای امسال تاکنون بیش از 40 تن انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی با هوشیاری ماموران گمرک و به کمک سامانه های الکترونیکی و سگ های مواد مخدریاب گمرک ایران کشف و ضبط شده است.

فعالیت های گمرک ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و کالا د سال های اخیر مورد توجه سازمان های بین المللی بوده و بر اساس گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (RILO) گمرک ایران در کشف انواع مواد مخدر رتبه نخست دنیا را کسب کرده است.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۴۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری زوج مواد فروش با ۲۴۴ کیلو حشیش و تریاک

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسین باباپور رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران در تشریح جزئیات این خبر اعلام کرد: در پی ارجاع چندین فقره گزارش و شکایات مردمی مبنی بر فروش و توزیع مواد مخدر در شهر تهران پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از مأموران پایگاه یازدهم این پلیس رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی در ادامه افزود: اقدامات اطلاعاتی نشان از این داشت، این زوج جوان که از سوداگران سابقه دار مواد مخدر در پایتخت هستند، ضمن مراجعه به استان‌های شرقی کشور مبادرت به تهیه مواد مخدر و انتقال آن به شهر تهران کرده‌اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران ادامه داد: با شناسایی مخفیگاه متهمان در جنوب تهران، هر ۲ متهم در یک عملیات پلیسی، دستگیر و در بازرسی از این محل ۱۱۷ کیلو تریاک و ۱۲۷ کیلو حشیش کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: متهمان پس از دستگیری به مقر پلیس منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضائی قرار گرفتند.

کد خبر 6062849

دیگر خبرها

  • جزئیات دستگیری یکی از موادفروشان بزرگ تهران
  • کشف بیش از ۹۴ کیلوگرم تریاک در رودسر
  • سردسته قاچاق شیشه در تهران دستگیر شد
  • دستگیری قاچاقچی اصلی شیشه در تهران/کشف ۲۲ کیلو شیشه
  • دستگیری یکی از موادفروشان بزرگ پایتخت/ کشف ۲۲ کیلو شیشه
  • کشف بیش از ۱۰۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مازندران
  • باند ۴ نفره توزیع هروئین در اصفهان منهدم شد
  • کشف بیش از ۲ کیلو شیشه در خرمشهر
  • کشف بیش از ۲ تن مواد مخدر استان بوشهر
  • دستگیری زوج مواد فروش با ۲۴۴ کیلو حشیش و تریاک