Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا- شبکه خبری روسیا الیوم پنجشنبه شب گزارش کرد: پس از استعفای دوشنبه شب ریاض حجاب از ریاست هیات عالی مذاکره کنندگان مخالفان سوری که مورد حمایت عربستان است، تیم جدید این هیات برای دور جدید مذاکرات ژنو معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، منابع آگاه به این شبکه روسی اعلام کردند: هیات جدید مذاکره کنندگان مخالف سوری 50 عضو دارد که متشکل از گروه های مختلف مخالف است و مخالفان تحت حمایت مسکو و قاهره را نیز شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تیم جدید هیات مذاکره کنندگان سوری شامل: 15 عضو از مخالفان مستقل، 10 عضو ائتلاف ملی سوریه، 10 عضو از گروه های مسلح، 6 عضو از هیات ملی هماهنگی، چهار عضو مورد حمایت قاهره، چهار عضو مورد حمایت مسکو و 2 عضو عشایر سوریه است.
تیم جدید در جریان کنفرانس ریاض 2 که به مدت سه روز در ریاض پایتخت عربستان تشکیل شده بود، معرفی می شود.
«ریاض حجاب» رئیس هیات عالی مذاکره کنندگان مخالفان سوری و «ریاض نعسان آغا» سخنگوی پیشین این هیات، 29 آبان 96 از سمت خود استعفا کردند.
تحلیلگران معتقدند که این اقدام حجاب دور از انتظار نبوده است، چرا که وی از شاخص ترین معارضان سوری مورد حمایت قطر به شمار می رفت و بارها برای کناره گیری از این سمت، از سوی عربستان تحت فشار قرار داشته است.
برخی مخالفان سوری اعلام کردند، عادل الجبیر وزیر امورخارجه عربستان در نشست مرداد ماه 96 خود با هیات عالی مذاکره کنندگان مخالفان، به تغییر ریاست این هیات اشاره کرد.
«هیات عالی مذاکره کنندگان مخالفان سوری» به عنوان یکی از نهادهای سیاسی وابسته به مخالفان سوری که در سال 2015 در ریاض پایتخت سعودی تشکیل شد، 18 دسامبر همان سال (27 آذرماه 94)، حجاب را به عنوان هماهنگ کننده عالی مذاکره کنندگان مخالفان سوری با هیات رسمی دولت سوریه انتخاب کرده بود.
شبس**9363*1613*مترجم: محمد تدو*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۵۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی

آفتاب‌‌نیوز :

یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.

تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.

کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفتگو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.

این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفر‌هایی در منطقه استفاده کرده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

دیگر خبرها

  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • حمل بار عجیب توسط یک تاکسی/ معرفی تاکسیران به هیات انضباطی
  • اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • مخالفان اعتبازدایی از اسناد عادی از افشای اموالشان می‌ترسند
  • مذاکره بامزه محیط بان با خرس در جنگل‌ مازندران
  • رهبران مقاومت در غزه آماده نبرد در رفح هستند
  • تعیین‌کنندگان نرخ دلار معرفی شدند/ قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • داوران نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند
  • ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!