Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اخباری همچون دست اندازهای حذف کنکور، رسیدگی به وضع مدارس زلزله زده و آموزگاری؛ اولویت اصلی پذیرش نیرو در آموزش و پرورش  از جمله اخباری است که آموزش و پرورش در این هفته با آن مواجه بوده است.

دست اندازهای حذف کنکور

فرهاد فلاحتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد مسئله حذف کنکور و توجه به آن اظهار کرد: قانون حذف کنکور چند سال پیش در مجلس تصویب شده بود و اجرای آن به عهده وزارت آموزش و پرورش ،‌سازمان سنجش و وزارت علوم است که باید شرایط را به گونه‌ای رقم بزند که از فضای فعلی آزمون کنکور فاصله بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ضعف برنامه‌ریزی و نبود زیر ساخت‌های مناسب موجب شده تا نه تنها کنکور حذف نشود بلکه به مقاطع پایین‌تر تحصیلی هم تسری پیدا کرده است و امروز شاهد آن هستیم که دانش‌آموز مقطع ابتدایی برای پذیرش در مدارس خاص الزام به شرکت در آزمون دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه وجود کنکور باعث شده تا کتاب‌های متعدد کمک آموزشی و سود‌های نا متعارف حاصل از آن برای برخی افراد ایجاد شود که با برنامه‌ریزی مناسب و حذف این نوع از آزمون می‌توان به این مسائل پایان داد.

آموزگاری؛ اولویت اصلی پذیرش نیرو در آموزش و پرورش

اسفندیار چهار‌بند رئیس مرکز منابع نیروی انسانی و فناوری اطلاعات در مورد اولویت‌های پذیرش در آزمون استخدامی بیان کرد: اولویت اصلی ما در مقطع ابتدایی و شغل آموزگا‌ری است و در این میان جذب آموزگار مرد اولویت دارد.

چهاربند در مورد وضعیت جذب دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان و برخی انتقادات مربوط به این مسئله اظهار کرد: صحبت‌هایی مبنی بر کمبود جذب نیرو از طرف دانشگاه فرهنگیان صحت ندارد چرا که مجوزهای لازم از سوی سازمان اداری و استخدامی اعلام شده و این دانشگاه صرفا محل جذب است.

ساخت ۱۴ مدرسه به کمک خیرین در مناطق زلزله زده

محمد تقی نظرپور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خصوص وضع مدارس در مناطق زلزله زده عنوان کرد: در مجموع حدود ۷۸مدرسه و ۴۱۵کلاس درس در این زلزله به طور کامل از بین رفته و عملا امکان حضور ۱۰هزار دانش آموز در مدارس وجود ندارد که باید شرایط را برای ادامه تحصیل آنها فراهم کنیم.

وی افزود: با توجه به فراخوان انجام شده، ۱۱مدرسه با ۲۱کلاس توسط خیرین در روستاهمچنین سه مدرسه با ۲۴کلاس درس در شهر به بهره برداری خواهد رسید.

نظرپور در مورد تامین اعتبار برای ساماندهی وضع مدارس گفت: در مجموع از سه محل اعتبارات استانی، اعتبارات ملی و خیرین تامین اعتبار انجام می شود و در روزهای نخست زلزله بنیاد برکت وارد عمل شده و ساخت تمامی مدارس روستایی را بر عهده گرفته است همچنین خیرین خارج از کشور هم وارد عمل شدندو با همکاری خیرین اعتبار استانی هم نیاز نداریم.

مبنای برنامه‌ریزی برای بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۷ چیست؟

علی الهیار ترکمن‌ معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در مورد برنامه‌ریزی برای بودجه‌ آموزش و پرورش‌ در سال 97، اظهار کرد: با توجه به اینکه در بودجه سال آینده تغییر ماهیتی‌ وجود دارد و به سمت‌ بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد پیش می‌رویم بنابراین کارها‌ به طور‌ شاخص‌محور و اطلاعات‌‌محور است.

الهیار‌ با اشاره به اینکه به پرداخت بدهی‌ها در آموزش و پرورش توجه داریم، تصریح کرد: مطالبات آموزش و پرورش‌ 2 بعد دارد که یک جنبه آن مربوط‌ به پرداخت حق‌الزحمه‌ معلمان‌ و جنبه‌ دیگر‌ به اشخاص‌ حقوقی‌ است‌ که در حوزه پرداخت مطالبات معلمان تأخیر داریم اما هیچ بدهکاری‌ انباشته‌ای در این مورد وجود نداشته ولی برای معو‌قات اشخاص حقوقی‌ در تلاش هستیم‌ تا با استفاده از تعاملات‌ این مسئله‌ برطرف‌ شود‌.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، یادآور شد: اکنون‌ بدهی‌ شاغلان حق‌التدریس‌ و نیروهای آزاد در سال 95 پرداخت شده‌ و فقط‌ حق‌الزحمه امتحانات 95 باقی مانده که البته‌ دولت‌ پیش از این تأمین اعتبارات‌ لازم را داشته اما آموزش و پرورش این اعتبار را در قسمت دیگری استفاده کرده بود.

فعالیت ۲هزار سازمان مردم نهاد برای توجه به حق کودکان

حسین آقایی وزیر دادگستری اظهار کرد: در سایه همکاری و هماهنگی مراجع متناظر کنوانسیون کودک، برنامه ۱۰ساله با مشارکت سمن‌ها را مورد توجه است و مرجع ملی کنوانسیون کودک جمع ارزشمندی در شورای هماهنگی خود به عهده دارد.

آقایی تصریح کرد: این مرجع با هدف شناسایی ظرفیت های قانونی و مردمی بدون تحمیل هزینه‌ها فعالیت داشته است.

وزیر دادگستری گفت : امروز ۲هزار سمن و موسسه خیریه تلاش های ارزشمندی در بخش کودکان انجام می دهند و گزارش های دوره ای با همکاری سازمان ملل انجام می دهد.

آقایی یادآور شد: هویت و کودکان بدون شناسنامه، ازدواج اجباری، کودکان کار، بد سرپرست و مهاجر پیوسته در اولویت های برنامه‌ریزی است و تلاش‌های برای قانون گذاری در حوزه جلوگیری از سیب به کودکان توجه ویژه ای را به خود اختصاص داده است.

جزئیات حادثه در آزمایشگاه دبیرستانی در اصفهان

علیرضا مهدی رئیس اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش اصفهان در خصوص حادثه در آزمایشگاه اظهار کرد: صبح امروز در آزمایشگاه دبیرستان دخترانه شاهد اسوه واقع در مبارکه در حین اجرای آزمایش گازی متصاعد شده که برای دانش آموزان مشکلاتی ایجاد کرد.

وی ادامه داد: بر اثر این حادثه ۱۷دانش آموزی که با دبیر مربوطه در آزمایشگاه حضور داشتند، در معرض استنشاق این گاز قرار گرفتند که خوشبختانه مشکل چندانی برای آنها ایجاد نشد.

رئیس اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش اصفهان گفت: در این حادثه ۲دانش آموز خراش سطحی برداشتند و اکنون مشکلی برای آنها وجود ندارد، سایر دانش آموزان هم از نظر شرایط جسمانی در صحت و سلامت هستند.

فراخوان اعزام مشاوران مدارس تهران به مناطق زلزله زده

علیرضا راه‌پیما رئیس اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش از تمهیدات این اداره کل برای زلزله زدگان غرب کشور خبر دادو اظهار کرد: امروز فراخوانی برای مشاوران مدارس اعلام شد تا براساس آن مشاوران واجد شرایط و علاقه مند برای اعزام به مناطق زلزله زده مشخص شوند.

وی ادامه داد: با توجه به حجم خسارات وارده در مناطق زلزله زده و آسیب های روحی و روانی تیم هایی داوطلبانه از مشاوران را به مناطق اعزام خواهیم کرد.

رئیس اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش تهران تصریح کرد : مشاوران در بازه های زمانی یک هفته ای به مناطق اعزام شده و پس از اتمام دوره، گروهی دیگری به منطقه فرستاده می شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۵۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ صحرايي افزود: مدارس جايگاه تحقق عدالت آموزشي است و سهم دانش آموزان مناطق محروم براي ورود به مدارس خاص بايد بيشتر شود.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينكه امكانات مدارس بايد بين همه دانش آموزان مناطق مختلف كشور تقسيم شود اظهار داشت: رئيس جمهور محترم بر ارتقاي كيفيت و تقويت مدارس دولتي تاكيد دارد و بايد تلاش كنيم كيفيت آموزشي و تربيتي مدارس دولتي را ارتقا دهيم اين امر با همكاري و همراهي معلمان ميسر مي‌شود.

وي با اشاره به ضرورت تقويت مدارس دولتي ابراز داشت: تامين نيروي مورد نياز مدارس دولتي، تهيه و تدوين برنامه عملياتي براي تقويت و ارتقاي مدارس دولتي، ارزيابي مستمر عملكرد مدارس دولتي، طراحي استانداردهاي تقويت مدارس دولتي و تدريس معلمان خاص در اين مدارس از جمله مواردي است كه بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.

وزير آموزش و پرورش در ادامه تاكيد كرد: هدف اصلي ما در آموزش و پرورش، تقويت جايگاه مدرسه است براي تقويت و ارتقا جايگاه آن بايد برخي از محدوديت‌ها را بر داشته واختياراتي را به اين مدارس تفويض كنيم.

دیگر خبرها

  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • تمام ظرفیت‌های مریوان برای برگزاری کنکور سراسری استفاده می‌شود
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان پیرانشهر
  • معلمان ایلامی در انتظار اجرای طرح مهرآفرین
  • نتایج اولیه آزمون آموزگاری ۱۴۰۳ آموزش و پرورش اعلام شد + لینک مشاهده نتایج
  • ۲۸ هزار نفر در مدارس ابتدایی کشور به کارگیری می‌شوند
  • تعیین تکلیف دستمزد معلمان حق‌التدریس