Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد - ایرنا - وزیر آموزش و مهارت های عالی پاکستان با تاکید بر روابط دیرینه، تاریخی و عمیق کشورش با جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم پاکستان علاقه وافری به فرهنگ و تمدن ایرانی ها دارند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، 'محمد بلیغ الرحمان'در آیین اعطای نخستین نشان ادبی «سعدی و اقبال» به پژوهشگران و پدیدآورندگان برتر آثار فارسی پاکستان و به مناسبت هفتادمین سال آغاز روابط دوستی ایران و پاکستان در جمع فارسی دوستان و علاقه مندان به زبان فارسی در اسلام آباد گفت: نمی توان اهمیت یادگیری زبان های زنده دنیا را نادیده گرفت، زیرا که زبان نشان دهنده هویت و فرهنگ یک ملت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر آموزش عالی پاکستان همچنین با بیان اهمیت برگزاری کنفرانس ملی زبان فارسی در کشورش افزود: برگزاری این نشست ها، رونق زبان فارسی در جامعه پاکستان را به همراه دارد.
نشان ادبی «سعدی و اقبال» از این پس هرسال به فعالان عرصه زبان وادبیات فارسی در پاکستان اعطاء می شود.
آیین اعطای نشان ادبی «سعدی و اقبال» از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و همکاری کمیسیون آموزش عالی و دانشگاه ملی زبان های نوین پاکستان برگزار شد.
نخستین نشان ادبی «سعدی و اقبال» به پاس زحمات 6 استاد و دانشجوی زبان فارسی از دانشگاه های سراسر پاکستان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا اعطا شد.
در بخش ترجمه، این نشان به دکتر «عارف نوشاهی»، تالیف کتاب به دکتر «مهر نورمحمدخان»، شعر به دکتر «زکیه بهروز»، پایان نامه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به «رابعه کیانی، بنت الهدی و حکیمه بصری» تعلق گرفت.
«غلامعلی حداد عادل» رئیس بنیاد سعدی و فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران نیز در پیامی به این مراسم، با قدردانی از جهاد فرهنگی استادان زبان فارسی در پاکستان برای روشن نگه داشتن چراغ زبان و ادبیات فارسی، تحقیق و تصحیح نسخ خطی فارسی و تربیت دانشجوی متخصص این رشته را یکی از مهمترین امور علمی دانست.
در این مراسم که شمار زیادی از اساتید و دانشجویان و علاقه مندان به زبان فارسی حضور داشتند، «مهدی هنردوست» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در سخنانی گفت: گسترش آموزش زبان فارسی مانع از بیگانگی جوانان مشرق زمین از سرمایه های ادبی، فرهنگی غنی و کهن خود می شود.
شبد**آساق**6125**1379
سیدبهادر حسینی** انتشار دهنده: هادی افتخاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۵۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) دردسرهای فریدون زندی برای صحبت به زبان فارسی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تاثیر عملیات وعده صادق بر اقتصاد
  • (ویدئو) دردسرهای فریدون زندی برای صحبت به زبان فارسی
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • تاکید پاکستان بر توقف جنگ غزه و حل مساله فلسطین در اجلاس سازمان شانگهای
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران