Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@04:42:00 GMT

بهترین مرهم بر زخم زلزله

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۷۶۰۴۳

بهترین مرهم بر زخم زلزله

شکوه استقبال مردم در کنار سخنان آرامش‌بخش رهبرى عزیز انقلاب و ورود امام خامنه‌اى(مدظله‌العالى) به منطقه زلزله‌زده به‌واقع بهترین مرهم بر زخم زلزله‌زدگان و تسکین‌بخش آلام مردم آسیب‌دیده بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم متن یادداشت حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیزاده با عنوان «بهترین مرهم بر زخم زلزله» به شرح ذیل است:

زلزله به‌سان همه بلاهاى طبیعى، اگرچه ظاهرى مصیبت‌بار، همراه با زجر و رنج بسیار دارد اما از آن جهت که اصل آن در اختیار نوع بشر نیست، مى‌تواند آثار و برکاتى را نیز به‌دنبال داشته باشد که از آن‌جمله است:
1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمرین و تقویت نوع‌دوستى و مسؤولیت‌پذیری دینى و انقلابی در یارى‌رسانى به آسیب‌دیدگان زلزله از همان ساعات اولیه تا زمانى که حداقلهاى مورد نیاز زندگى تأمین و سرپناهى هرچند موقت براى بازماندگان و آسیب‌دیدگان تدارک دیده بشود. در این‌خصوص آحاد مردم شریف و ایثارگر ایران اسلامى همواره ثابت کرده‌اند که نسبت به دولتمردان و مسؤولان مختلف شهرى، منطقه‌اى، استانى و حتى کشورى پیشى گرفته‌اند. زلزله اخیر در غرب کشور نیز این پیشتازى را به نحو چشمگیر و خیره‌کننده‌اى به نمایش گذارد تا بدانجا که مورد تحسین و تجلیل رهبرى عزیز انقلاب اسلامى امام خامنه‌اى(مدظله‌العالى) نیز قرار گرفت. کمکهاى مردمى از سراسر کشور اعم از نقدى و غیرنقدی به همراه اکیپهایى که از ناحیه سازمانها و تشکلهاى مختلف به‌ویژه هلال احمر، سپاه و بسیج همیشه در صحنه و سربلند، ارتش جمهورى اسلامى و آستان قدس رضوى از همان ساعات اولیه حادثه براى نجات هموطنان عزیزى که زیر آوار گرفتار شده بودند با شور و شکوهى ج هادی و انقلابى در صحنه حضور یافتند و در تکاپوى کاهش تلفات و آلام مردم صبور و مقاوم برآمدند که طبق فرمایش رهبر عزیز انقلاب، اگر نبود این حضور به‌موقع و مجاهدت در میدان، چه‌بسا دامنه تلفات و مشکلات گسترده‌تر و بیشتر مى‌گردید.
2. محک و آزمونی براى ظرفیتها و مدیریتهاى محلى، شهرى، منطقه‌اى و بلکه کشوری که آیا با مواجهه با بحرانهایى همچون زلزله، کفایت لازم را مى‌کند و یا آن‌که باید تدارک بالقوه‌اى براى این‌دست اتفاقات داشت، چنان‌که پس از بروز این حادثه مهیب و گسترده، به‌صورت طبیعى احساس مى‌شد که علاوه بر نیازهاى ضرورى متداول، نیاز جدى به تزریق و گسیل نیروها و مدیرانى ج هادی و کارآزموده متناسب با بحرانى همچون زلزله در همان لحظات اولیه بود، براى آن‌که در کنار مدیران محلى که خود به‌لحاظ روحى در معرض آسیب قرار گرفته بودند، مستقر و نبض اداره امور را در ابعاد مختلف به دست گیرند، چه آن‌که متأسفانه عدم توجه به این اصل، علی‌رغم اعزام تیمهاى یارى‌رسان و حتى کمکهاى ارسالى مردمى، و با وجود قطعى آب و برق و گاز و... و دستپاچگى که به‌طور طبیعى غلبه بر روحیات برخى مدیران و مسؤولان محلى حاکم گردیده بود، در ساعات اولیه‌اى که ضریب نیاز به کمک‌رسانى بالاتر بود، شاهد مشکلات و ناامنى و به‌هم‌ریختگى شدیدى بودیم که به نظر مى‌رسد به‌عنوان تجربه‌اى براى حوادث مشابه شایسته است مدنظر مسؤولان کشورى قرار بگیرد، چه‌بسا لازم باشد در چنین شرایطى، مدیران با تجربه‌اى با احکام موقت به منطقه اعزام و با آمادگى بیشترى در کنار مسؤولان خدوم و پرتلاش محلى، ایفاى نقش نمایند.
3. از میان کلیه سفرها و رفت‌و‌آمدهاى چهره‌هاى کشورى به منطقه زلزله‌زده، سفر مقام معظم رهبرى(مدظله) و بازدید و دیدار چهره به چهره با آسیب‌دیدگان و سپس جلسات تصمیم‌گیرى مؤثر و قاطع معظم‌له، نقطه عطفى شد در خاطره مردم مصیبت‌دیده و آسیب‌دیده، (البته چنین رفتارى تنها زیبنده و شایسته رهبران الهى است).
شکوه استقبال مردم در کنار سخنان آرامش‌بخش رهبرى عزیز انقلاب و ورود امام خامنه‌اى(مدظله‌العالى) به منطقه زلزله‌زده به‌واقع بهترین مرهمى بود بر زخم زلزله‌زدگان و تسکین‌بخش آلام مردم آسیب‌دیده که با ادبیات گوناگون احساس خودشان را این‌گونه تابلو مى‌نمودند که با آمدن رهبر عزیزمان، دردها و مصیبتهایمان فراموش شد.
نوع نگرش و برخورد رهبرى انقلاب با چنین حوادثى به‌گونه‌اى است که خود را واقعاً شریک در غمها و رنجها و آلام مردم مى‌دانند و لذا ضمن رصد و کنترل دقیق، خود نیز در متن شرایط و اوضاع قرار گرفته و مسؤولان امر را نیز براى خدمتى بیشتر و تلاشى مضاعف، تشویق و ترغیب مى‌نمایند.
4. چنان‌که رهبرى معظم انقلاب نیز فرمودند، چنین حوادثى اگرچه به‌ظاهر غم و مصیبت و رنج است اما فرصتها و زمینه‌هایى را نیز به‌وجود مى‌آورد که لازم است با تدبیر مناسب در جهت آبادانى بیشتر گامهاى بلند و مستحکمى برداشته شود لذا امیدواریم مناطق زلزله‌زده با مساعدتهاى دولتمردان و یارى توده مردم به‌ویژه همت بلند خود اهالى منطقه، بهتر از قبل ساخته و آباد گردد؛ ان‌شاءالله‌.

انتهای پیام/

R1010110/P1010110/S2,24/CT4

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۶۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ رئیس جمعیت هلال احمر لنگرود گفت: بامداد امروز با دریافت گزارشی از مرکز کنترل عملیات استان گیلان مبنی بر سقوط یک مرد ۳۸ ساله از ارتفاعات لیالستان لاهیجان، تیم عملیاتی پایگاه امداد و نجات دیزبن به محل حادثه اعزام شدند.
 عامر محبی افزود: این فرد به علت سقوط از ارتفاع دچار آسیب دیدگی شدید شده بود، که پس از بررسی‌های اولیه با توجه به شرایط نامساعد منطقه و صخره‌ای بودن محل یک تیم تخصصی نجات از پایگاه هلال احمر رودسر به محل حادثه اضافه شد.
وی با بیان اینکه پس از راه اندازی گروه تخصصی برای نجات این فرد مسیر دسترسی مشخص شد گفت: پس از اقدامات لازم، مصدوم از مرگ رها یافت و به مکان امن منتقل شد. 
رئیس جمعیت هلال احمر لنگرود تصریح کرد: در این عملیات یک گروه از ایستگاه آتش نشانی شهرستان لاهیجان و تعدادی از اهالی منطقه حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • بهترین روش دوش گرفتن برای اجتناب از آسیب رسیدن به پوست
  • ده‌ها زلزله و پس‌لرزه تایوان را لرزاندند
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدان‎داری برای خدمت به مردم
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدانداری برای خدمت به مردم
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان