Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیران و کرون - اصفهان-ایرنا- سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون گفت: جبران کمبود موقوفه در این شهرستان نیازمند فعالیت تبلیغی روحانیون برای فرهنگ وقف است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی عصرپنجشنبه در همایش وقف و روحانیت که در محل حوزه علمیه تیران برگزار شد، افزود: شناخت جایگاه وقف و ارزش های آن برای فرد و جامعه موجب اهتمام مردم به انجام وقف می شود و میزان موقوفات افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در شهرستان تیران و کرون بیش از 50 موقوفه وجود دارد که این میزان موقوفه در مقایسه با سایر شهرستان های استان تعداد کمی است و باید سرمایه گذاری بیشتری برای ترویج فرهنگ وقف و انجام وقف صورت بگیرد.
وی افزود : در بین 51 موقوفه شهرستان تیران و کرون هیچ موقوفه عام المنفعه و نیت فرهنگی و قرآنی وجود ندارد که نبود چنین موقوفاتی انجام فعالیت های خیریه ای و کمک به نیازمندان و حمایت از فعالیت های فرهنگی و قرآنی را سخت و با چالش روبرو ساخته است.
حجت الاسلام توسلی خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه، روحانیان و معتمدان برای افزایش موقوفات شهرستان تیران و کرون و گرایش مردم به انجام وقف برای رفع نیازهای شهرستان نقش خود را ایفا کنند.
به گزارش ایرنا علاوه بر 51 موقوفه شهرستان تیران و کرون 2 حوزه علمیه و 95 مسجد و حسینیه این شهرستان هم موقوفه هستند این موقوفه شامل سه روستای کردعلیا، کردسفلی و دولت آباد است.
در این همایش نقش روحانیت برای ترویج فرهنگ وقف بررسی شد.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 71 هزار نفر در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت7131 / خبرنگار: اکبر مهدی زاده - انتشاردهنده: عمادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۶۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، پنجشنبه ۳۰ فروردین با حضور یعقوبعلی نظری و در گردهمایی فرمانداران استان که در محل سالن شهید باهنر شماره ۱ استانداری برگزار شد، «سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی» معارفه شد.

در این مراسم با حکم یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، حسن نوری‌زاده فرماندار سرخس با حفظ سمت به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی منصوب شد.

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
  • انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • معرفی رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه فیروزکوه
  • پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد
  • بهره‌مندی ۷۰۰۰ موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • بهره‌مندی ۷ هزار موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران
  • ارایه خدمات به خانواده زندانیان تا ۳ ماه پس از آزادی
  • برای تبیین حجاب باید اقدام فرهنگی و تبلیغی انجام شود