Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- گروه‌های حقوق بشری درباره عدم وجود سیستم نظارت بین‌المللی بر بازگشت آوارگان روهینگیایی از بنگلادش به میانمار ابراز نگرانی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، گروه‌های حقوق بشری درباره عدم وجود سیستم نظارت بین‌المللی بر بازگشت آوارگان روهینگیایی از بنگلادش به میانمار ابراز نگرانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنگلادش و میانمار روز پنجشنبه به توافقی دست یافتند که بر اساس آن هزاران تن از پناهجویان روهینگیا که پس از سرکوب نظامیان به شهرهای بنگلادش مهاجرت کردند به استان راخین بازگردند.

وزارت خارجه بنگلادش ضمن اعلام این خبر افزود که توافق بین دو کشور روز پنج شنبه به امضا رسیده است.

یک مقام وزارت مهاجرت میانمار گفته است که این کشور آماده استقبال از پناهجویانی است که به بنگلادش مهاجرت کرده‎اند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر مستقر در نیویورک اعلام کرد: این ایده که دولت میانمار آماده است تا با آغوش باز 620 هزار مسلمان روهینگیا که در پی خشونت‌ و تجاوز‌های وحشیانه ارتش این کشور به بنگلادش فرار کرده‌اند را بپذیرد «مضحک» است.

«بیل فرلیک»، مدیر حقوق پناهجویان در سازمان دیده بان حقوق بشر، روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای گفت: اقدامات بسیار زیادی پیش از آغاز روند بازگشت این آوارگان باید صورت گیرد. 

فرلیک ضمن بیان این مطلب که بازگشت این آوارگان باید با نظارت بین‌المللی صورت پذیرد می‌گوید: برای حصول اطمینان از حقوق مسلمانان روهینگیا مانند امنیت، پایان دادن به ایده اسکان این آوارگان در اردوگاه‌ها، بازگرداندن زمین‌های آوارگان و نیز بازسازی روستاها و خانه‌های نابود شده، نظارت بین‌المللی بر بازگشت آوارگان ضروری است.

این مقام سازمان دیده‌بان حقوق بشر افزود: حتی در صورت انجام این مقدمات نیز جلب اعتماد آوارگان برای بازگشت داوطلبانه به میانمار دشوار است مگر اینکه ارتش میانمار چندین سال خشونت و تبعیض علیه این مسلمانان را متوقف کند.

در پی آغاز دور جدید خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا از روز 25 ماه سپتامبر تاکنون 620 هزار نفر از این مسلمانان به بنگلادش فرار کرده و بیش از هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و سازمان‌ها و جوامع بین‌المللی به شدت این اقدام دولت میانمار را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

 

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۶۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه‌های ویران‌شده با وجود تدام حمله‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که علیرغم تدابیر شدید نظامیان صهیونیست در شمال نوار غزه، روز گذشته برخی از فلسطینی‌هایی که خانه‌های خود را در این منطقه ترک کرده بودند به منازل خود بازگشتند.

آنها تاکید کردند: ما به قدری خوشحال هستیم که انگار روز عید است. خسته شده‌ایم و می‌خواهیم خانه‌های خود و خویشاوندانمان را ببینیم.

این در حالی است که حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه سراسر نوار غزه و شمال این باریکه همچنان ادامه دارد.

منابع خبری روز گذشته از کارشکنی نظامیان صهیونیست در مسیر بازگشت آوارگان از جنوب غزه به سمت شمال آن خبر دادند. اشغالگران صهیونیست در جدیدترین جنایت خود به سمت آوارگانی که از جنوب غزه به شمال این باریکه در حرکت بودند، شلیک کردند.

همزمان منابع فلسطینی اعلام کردند که برخی از فلسطینی‌ها در نزدیکی فلکه النابلسی در خیابان الرشید در شهر غزه جمع شده به این امید که خانواده‌های خود را پس از انتشار اخباری درباره بازگشت برخی از آنها از جنوب به شمال ببینند.

کد خبر 6078459

دیگر خبرها

  • بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه
  • هشدار ارتش رژیم صهیونیستی درباره بازگشت آوارگان به شمال غزه
  • حمله رژیم صهیونیستی به آوارگان در مسیر بازگشت به شمال غزه و شهادت کودک فلسطینی
  • اقدام ایران علیه رژیم صهیونیستی اقدام کاملاً مشروع بود
  • پرواز‌های فرودگاه مشهد به روال عادی بازگشت
  • اقدام ایران علیه رژیم صهیونیستی دفاع مشروع و مطابق با موازین حقوق بین‌الملل بود
  • غریب آبادی: اقدام ایران علیه رژیم صهیونیستی مطابق موازین حقوق بین‌الملل بود
  • بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه‌های ویران‌شده با وجود تدام حمله‌ها
  • اقدام ایران علیه رژیم صهیونیستی مطابق موازین حقوق بین‌الملل بود
  • ارتش اشغالگر اجازه بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال نوار غزه را تکذیب کرد/ هدف قرار گرفتن آوارگان