Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - دوران پسا داعش و تحولات منطقه غرب آسیا در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا با وزیر خارجه این کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از اعلام سفارت ایران در کاراکاس، مصطفی اعلایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا در دیدار با خورخه آره آسا وزیر خارجه دولت بولیواری ونزوئلا گفت: آمریکا، اسراییل و عربستان با دخالت در سوریه به دنبال تجزیه این کشور بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود، آنان در این راه از هر امکان و یا ظرفیتی مانند تسلیح عناصر مخالف دولت و تقویت و کمک به عناصر تروریستی - تکفیری داعش استفاده کردند.
سفیر ایران در ونزوئلا با تاکید بر این که ایجاد بی ثباتی سیاست ثابت سعودی ها در منطقه غرب آسیا به کمک اسراییل و آمریکا است ، خاطر نشان کرد: سعودی ها و آمریکایی ها در عراق نیز سیاست مشابهی را دنبال کرده و در پی تجزیه این کشور بودند و با وساطت اسراییلی ها، کردها را مستقیم و غیرمستقیم به برگزاری همه پرسی استقلال کردستان عراق تشویق کردند تا این کشور تجزیه شود.
اعلایی تاکید کرد: سعودی ها امروز با وجود همه نوع کمک از این جهت که نتوانستند با سیاست های خود موجب تقویت داعش شده و سوریه و عراق را به سمت تجزیه سوق دهند، عصبانی هستند.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر عربستان با وجود بیش از دو سال بمباران شهرهای یمن و کشتن کودکان به همراه متحدان خود نتوانست در این کشور به اهداف خود برسد.
سفیر ایران در ونزوئلا ادامه داد: عربستان، اسراییل و امریکا در لبنان نیز در شکست حزب الله و حذف این نیروی ضد اسراییلی و بازدارنده مقابل صهیونیست ها و تروریست ها ناکام ماندند و هر چه ناکامی آنان بیشتر می شود، اقدامات نسبت به نیروهای مقاومت و ایران تهاجمی تر است.
اعلایی گفت: می گویند ایران در منطقه نفوذ دارد و این نفوذ باید از بین برود. باید گفت آری جمهوری اسلامی ایران در منطقه نفوذ دارد ولی این نفوذ در مسیر مبارزه بی امان با تروریست ها و دشمنان مردم سوریه و عراق و نه برای بمباران شهرهای آنان است.
وی افزود: ایران در اعمال این نوع نفوذ موفق بوده است و تروریست ها را شکست داده است و کسانی که داعش را ایجاد کرده و به جان مردم عراق و سوریه انداختند از جمله آمریکایی ها و سعودی ها مسلما در دل مردم منطقه جایی ندارند.
سفیر ایران در ونزوئلا اظهار داشت: آمریکایی ها و سعودی ها هم اکنون به دلیل شکست در سوریه متوجه لبنان شده و می خواهند این کشور را بی ثبات کنند. آنان می گویند حزب الله باید حذف شود و نخست وزیر قانونی لبنان را به ریاض دعوت کرده و او را مجبور به استعفا می کنند. این حرکت عربستان بسیار زشت بود و بیشتر علیه این کشور تمام شد تا به نفع آن.
وی همچنین خاطر نشان کرد: اجلاس سران ایران، روسیه و ترکیه در سوچی در تضمین برنامه صلح در سوریه موفق بود و این سه کشور قصد دارند در دوران پسا داعش به تدوین برنامه صلح پایدار با مشارکت گروه های سوری و دولت سوریه کمک کرده و آن را از جهت نظامی تضمین کنند.
وزیر خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار با تاکید اظهارات سفیر ایران در کاراکاس اطمینان داد که ونزوئلا از جمهوری اسلامی ایران و سایر دولت ها و نیروهای صلح طلب حمایت می کند.
خورخه آره آسا اظهار داشت: ونزوئلا سعی می کند در جهت کاهش تنش در منطقه خاورمیانه از طریق مختلف از جمله رایزنی با دولت ها اقدام کند.
سیام*1751*1436*تنظیم: خسرو محمدی *انتشار:داود پورصحت*

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۶۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «علیرضا عنایتی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در گفت‌وگو با شبکه العربیه اعلام کرد: امسال در موسم حج ۹۰ هزار ایرانی عازم سرزمین وحی خواهند شد.

سفیر ایران در ریاض درباره اعزام عمره گزاران ایرانی به عربستان تاکید کرد: این اقدام در چارچوب مراحل توافقی است که در ماه مارس میان وزرای خارجه دو کشور در پکن منعقد شد.

وی همچنین در این گفت‌وگو بازگشت پروازهای مستقیم بین دو کشور و چندین پرواز عمره را از جمله مراحل اجرای این توافقنامه ذکر کرد.

عنایتی افزود: این پروازها به مدت ۲۰ روز تا قبل از آغاز موسم حج ادامه خواهد داشت و تعداد کل عمره‌گزاران ایرانی تا آن زمان که پروازهای عمره پایان خواهد یافت به ۶۰۰۰ نفر خواهد رسید.

وی درباره حج‌گزاران ایرانی در موسم حج امسال نیز گفت: بر اساس توافق میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی در عربستان سعودی ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد.

گفتنی است؛ روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه پس از گذشت ۹ سال وقفه، نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسوولان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

سفیر کشورمان در ریاض با ابراز خرسندی از ورود عمره‌گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

عنایتی با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی برای تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به‌لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهادهای ذی‌ربط این امر میسر گردید و به‌ امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسؤولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

کد خبر 6087600 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه