Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@15:08:57 GMT

پاکستان رهبر"لشکرطیبه"را آزاد کرد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۷۶۷۸۸

حافظ محمد سعید، بنیانگذار گروه شبه نظامی "لشگر طیبه" که در شهر لاهور پاکستان در حبس خانگی بسر می‌برد، با حکم دادگاهی در این کشور آزاد شد. ناطقان: آمریکا و هند این روحانی پاکستانی را به طراحی حملات مرگبار بمبئی در سال ۲۰۰۸ متهم کرده‌اند. همچنین واشنگتن برای اطلاعاتی که به دستگیری وی منجر شود ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در حملات بمبئی که سه روز به طول انجامید، شبه نظامیان مسلح در چندین نقطه حساس شهر، از جمله مراکز تجاری، ایستگاه‌های راه آهن و هتل‌های بزرگ، اقدام به تیراندازی و بمبگذاری کردند.

حافظ سعید دخالت داشتن در آن حملات که به کشته شدن حداقل ۱۶۰ تن منجر شد را رد می‌کند. او از ماه ژانویه سال میلادی جاری در حبس خانگی به سر می‌برد.

دادگاه پاکستان استدلال مقامات دولتی مبنی بر این که آزادی وی می‎تواند امنیت عمومی را به خطر بیندازد رد کرده و حافظ محمد سعید پنجشنبه از حبس خانگی آزاد شد.

به گزارش بی.بی.سی، او در یک پیام ویدیویی گفت، هند همیشه اتهام انجام اقدامات تروریستی به او وارد کرده اما تصمیم دادگاه عالی لاهور نشان داد که تبلیغات هند کذب است.

حافظ سعید رهبر گروه شبه نظامی "جماعه الدعوه" است که گفته می‌شود یکی از شاخه‌های لشکر طیبه بوده و برای حملات مرگبار بمبئی در ۲۰۰۸ مقصر دانسته شده است.

آمریکا لشکر طیبه و جماعه الدعوه را سازمان‌های تروریستی می‌داند.

حافظ محمد سعید همواره گفته است که جماعه الدعوه یک سازمان خیریه است و در اعمال خشونت آمیز نقشی ایفا نکرده است. منبع: عصر ایران برچسب ها: پاکستان ، رهبر لشکرطیبه ، آزادی

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۶۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین خاص پرسپولیسی ها با یک میهمان ویژه

 نوجوان پرسپولیسی که حافظ کل قرآن است امروز در محل تمرین تیم محبوبش حضور داشت.

به گزارش "ورزش سه"، تمرین امروز پرسپولیس تماشاگر ویژه‌ای داشت. صالح مهدی‌زاده، حافظ کل قرآن و قاری نوجوان کشورمان، مهمان سرخپوشان بود و مورد استقبال گرم آنها نیز قرار گرفت.

او درحالی که مورد استقبال دو ستاره خارجی و مسلمان پرسپولیس یعنی ارونوف و عبدالکریم حسن نیز قرار گرفته بود چند آیه از قرآن را تلاوت کرد.

بازیکنان پرسپولیس در پایان این دیدار پیراهن تیم‌شان را به وی اهدا کردند و عکسی به یادگار گرفتند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کودک 3 ساله حافظ کل قرآن کریم (+عکس) ورود نهادهای نظارتی به قرارداد شگفت‌انگیز پرسپولیس؟/ آغاز بازداشت‌ها و احضارها برای مقابله با فساد

دیگر خبرها

  • دانشجویان دانشگاه آزاد از دیدار صمیمی با رهبر انقلاب می‌گویند
  • حجاب حافظ حریم افراد
  • حافظ کل قرآن مهمان ویژه تمرین سرخپوشان
  • حافظ نوجوان قرآن در تمرین پرسپولیس + فیلم
  • تمرین خاص پرسپولیسی ها با یک میهمان ویژه
  • بیانیه حمایت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در پی حملات موشکی سپاه به مواضع رژیم صهیونیستی
  • بیانیه جامعه دانشگاهی دانشگاه آزاد در حمایت از حملات موشکی سپاه علیه رژیم صهیونیستی
  • بیانیه حمایت بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی آبادان در پی حملات موشکی سپاه به مواضع رژیم صهیونیستی
  • پست دفتر رهبری در واکنش به حمله علیه اسرائیل
  • واکنش توئیتر سایت رهبری به آغاز حملات پهپادی ایران علیه اسرائیل