Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد صادق دهقان جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:همین نگرش های منفی موجب شده تا بسیاری از معلولان فرصت رشد و ارتقای بیشتر را از دست بدهند.
وی که از یک دست و یک پا دچار معلولیت است، هم اکنون دانشجوی مقطع دکتری تخصصی مدیریت صنعتی است.
دهقان افزود:علی رغم تحمل سال ها رنج و مشقت و طی کردن سال های پرفراز و نشیب تحصیل هنوز هم موفق به یافتن شغلی مناسب نشده ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این دانشجوی معلول بیان کرد: این وضعیت معلولان دارای تحصیلات عالی است و با این اوصاف تکلیف هزاران معلول با تحصیلات پایین تر به وضوح روشن است.
دهقان اظهارداشت: بسیاری از معلولان به دلیل همین نامهربانی ها علی رغم دارا بودن هوش و استعداد بالا انگیزه های خود را برای تلاش بیشتر و ادامه تحصیل از دست می دهند.
وی گفت:البته با همین وضعیت باز هم آمار افراد تحصیل کرده در بین معلولان نسبت به سایر افراد جامعه بالاتر است.
این معلول جسمی حرکتی اظهار کرد:به دلیل عدم توانایی مالی و نداشتن شغل با داشتن 32 سال سن هنوز موفق به ازدواج و تشکیل خانواده نشده ام که البته این هم یکی از مشکلات عدیده معلولان است.
دهقان ادامه داد:هنوز دیدگاه بسیاری از مردم جامعه در مورد ازدواج با فرد معلول یک دیدگاه منفی است و در بعضی مواقع نیز این امر فقط برای رضای خداوند انجام می شود حال آنکه بسیاری از معلولان در زندگی زناشویی بسیار موفق تر از سایر افراد جامعه بوده اند.
وی با اشاره به لزوم مناسب سازی اماکن و معابر برای تردد معلولان گفت: افزایش سطح دسترسی معلولان می تواند گام مهمی در زمینه دستیابی آنان به حقوق شهروندی باشد.
مصاجبه کننده: سعید فانی ** انتشار دهنده: غلامرضا مالک زاده
7379 / 1876

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۶۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود تیم باشگاه اورست اصفهان به رشته کوه‌های هیمالیا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ کوهنوردان تیم اورست اصفهان با سرپرستی امین دهقان فاتح اورست تمامی اعضای به قله کالاپاتار با ارتفاع ۵ هزار ۵۵۰ متری در هیمالیا صعود کردند و پس از آن پای بر قله ۶ هزار و ۱۸۹ متری آیلندپیک در هیمالیای نپال گذاشتند.
امین دهقان پس از این صعود گفت: در آینده‌ای نزدیک برنامه‌های برون مرزی دیگری از جمله صعود قله کلیمانجارو بام قاره آفریقا، پیمایش بیس کمپ اورست و صعود قله‌های آرارات، آراگاتس، البروس را در دست اقدام داریم.

دیگر خبرها

  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • ضرورت توجه به حجاب وعفاف در جامعه
  • قادری: باید بدون توجه به تحریم‌ها کشور را به بالاترین حد توانمندی برسانیم
  • شهروندان گلستانی به پیامک های «ثبت نام طرح کمک معیشتی» توجه نکنند
  • نقد شاعران مداح و متملق در اشعار سعدی شیرازی / پندهای سعدی برای به سر عقل آمدن قدرتمداران / نوآوری معتدلانه سعدی و تحول تند و تیز مدرنیته
  • استقبال از غرفه ایران در نمایشگاه دفاعی بغداد
  • صعود تیم باشگاه اورست اصفهان به رشته کوه‌های هیمالیا
  • ۱۲۰ هزار نخبه جامعه کارگری در ۳ سال اخیر شناسایی شدند
  • شناسایی ۱۲۰ هزار نخبه جامعه کارگری در ۳ سال اخیر
  • کاهش وزن ناگهانی سبب این بیماری می‌شود