Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست -
به گزارش ایران اکونومیست؛   سیدعباس صالحی عصر پنجشنبه در حاشیه کتابگردی در کتابفروشی نشر باغ در جمع خبرنگاران  درباره تاثیرگذاری فضای مجازی بر میزان مطالعه به ویژه برای جوانان گفت: هر قالبی می‌تواند یک فرصت یا یک تهدید باشد.
وی افزود: فضای مجازی در حالی که ممکن است یک تهدید برای کتابخوانی به نظر آید ولی دقیقا می تواند یک فرصت نیز باشد تا از طریق فضای مجازی اطلاع رسانی خوب برای یک کتاب صورت گیرد یا تبلیغ خوب برای کتاب داشته باشیم یا مشاوره خوب برای کتاب فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صالحی تاکید کرد: حتی فضای مجازی در صورت رعایت کردن کپی رایت و حق مالکیت می تواند فرصت مطالعه و کتابخوانی باشد. چون به نظرم قالب‌ها مهم نیستند مهم این است که مردم کتاب بخوانند و فضای مجازی در این زمینه یک فرصت برای کتابخوانی است.

** روزی نمادین و تاثیرگذار برای کتابفروشی ها
وی درباره روز کتابگردی نیز گفت: گاهی برخی از کارها ممکن است نمادین به نظر برسد ولی تاثیر واقعی آن و فضای کارکردی آن به گونه ای دیگر است و ما نباید نمادها را از ارزش هایی که دارند، نادیده بگیریم حتی اگر تاثیر آنها را به سرعت ملاحظه نکنیم.
عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: بر همین اساس معتقدیم باید کتابفروشی ها بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد. چون کتابفروشی‌ها به‌ عنوان یک پاتوق و پایگاه فرهنگی که خط اتصال مستقیم حوزه فرهنگ مکتوب با مخاطب برقرار می کنند، سال های سال بلکه قرن ها به عنوان یک پایگاه ارتباطی اندیشه و تفکر بوده است.

** مقایسه تعداد درختان یک شهر با کتابفروشی های آن
صالحی تعداد کتابفروشی های شهر را با درختان مقایسه کرد و گفت: اینکه کتابفروشی‌های یک شهر کمتر شود شبیه آن است که تعداد درختان یک شهر کمتر شود. البته گاهی ما توجه به کم شدن درختان شهر داریم و نسبت به آن حساسیت داریم ولی به کم شدن کتابفروشی های شهر حساسیت و دغدغه کمتری داریم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: اینکه در سال‌های اخیر و در هفته ‌کتاب این سنت برقرارشده که کتابگردی در کتابفروشی ها باشد یک حرکت نمادین است که جایگاه اساسی کتابفروشی را در شهرهای کوچک و بزرگ برای ما دارد و باید دغدغه داشته باشیم که حتی یک کتابفروشی تعطیل یا کم رونق نشود بلکه همانگونه که به توسعه فضای سبز توجه می کنیم، به توسعه کتابفروشی ها نیز بیاندیشیم.

** طرحی برای حمایت از کتابفروشی های شهرستان ها
وی درباره طرح های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از کتابفروشی ها به ویژه در شهرستان ها گفت: یکی از طرح های اولیه عبارت است از طرح حمایت از تاسیس و نوسازی و تجهیز کتابفروشی‌ها که با همکاری بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانک ‌شهر انجام می شود.
صالحی افزود: بر این اساس اولویتی را برای کتابفروشی های شهرستان ها درنظر گرفته ایم تا ضمن حمایت از تاسیس کتابفروشی ها به توسعه کتابفروشی ها نیز بپردازیم و شهرداری ها در کشور به ویژه با توجه به فعالیت های شورای شهر در تهران و سایر شهرها ضروری است تا در این زمینه توجه داشته باشند به گونه ای که در کنار هر پارکی که ساخته می شود، به ساخت و توسعه کتابفروشی ها نیز فکر کنیم.
هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران همه ساله از 20 تا 26 آبان ماه برگزار می شود و از سه سال پیش یک رسم فرهنگی با عنوان کتابگردی در آخرین پنج‌شنبه‌ هفته‌ کتاب بنیان گذاشته شد که امسال به دلیل همزمانی آخرین پنجشنبه هفته کتاب با ایام سوگواری آخر ماه صفر، روز کتابگردی به پنجشنبه دوم آذر موکول شد.
اهل مطالعه و فرهنگ در این روز که «روز کتاب فروشی» نام گرفته، به کتاب فروشی های مختلف سطح شهر سر می زنند و علاوه بر تازه کردن دیدارها و گشت زدن در میان جدیدترین آثار منتشر شده، به خرید غذای روح می پردازند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۶۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات در بروجرد دستگیر شدند

فرمانده انتظامی بروجرد گفت: سه نفر از عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی در فضای مجازی توسط پلیس فتا شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، سرهنگ مهدی مهدوی‌کیا گفت: شبکه‌های اجتماعی این افراد بعد از دستگیری مسدود و با دستور قضایی روانه زندان شدند.

وی تاکید کرد: با کسانی که در فضای مجازی به ارزش‌های دینی و اسلامی و اعتقادات مردم هتاکی می‌کنند، برخورد قاطع خواهد کرد.

فرمانده انتظامی بروجرد تاکید کرد: فضای مجازی و کانال‌ها و پیج‌های شهرستان بروجرد توسط پلیس فتا فرماندهی انتظامی بروجرد رصد می‌شود و در صورت مشاهده هتاکی به نظام و مقدسات اسلامی، شناسایی و صفحات مجازی آنان مسدود و گردانندگان آنان دستگیر خواهند شد.

دیگر خبرها

  • جایزه ملی کتاب کودک و نوجوان در یک قدمی اجرا
  • نمایشگاه قرآن فرصتی برای اجرای مطالبات رهبر انقلاب است
  • نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور گسترش می‌یابد
  • نیازمند انقلاب جدید در حوزه نشر و ارایه آثار فاخر هستیم
  • عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات در بروجرد دستگیر شدند
  • وزیر ارشاد: استقبال از نمایشگاه قرآن فراتر از انتظار است
  • اصلاح انگاره‌های ذهنی و فرهنگی لازمه تحقق جهش تولید است
  • بدون توجه به فرهنگ امکان پیشرفت وجود ندارد/ رونمایی از سند مشترک تعامل فرهنگ و اقتصاد
  • پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست
  • از مجموعه کتاب‌های «سر دلبران» رونمایی شد