Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمد کشتی آرای با معرفی عیارها در بازار جهانی طلا گفت: طلای خالص 24 عیار است و عیارهای 18،20،21،22 و در برخی کشورهای اروپایی و آمریکا عیارهای 9،10،12،14 از جمله عیارهای معمول و مرسوم در دنیا هستند؛ عیار تعیین کننده میزان خلوص طلا است و به نسبت آن قیمتش محاسبه می‌شود.

عیار مرغوب کدام است ؟

او با اشاره به اهمیت انتخاب نوع عیار در مرغوبیت طلا گفت: عیار تعیین کننده مرغوب بودن یا نبودن طلا نیست، هرقدر درجه وجود سایر فلزات در شیء طلایی بالاتر باشد، عیار طلا پایین‌تر و قیمت آن کمتر است و بالعکس هر قدر طلای شیئی بیشتر باشد عیار آن بیشتر و باارزش‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواردی که طلا را متمایز با همتای خود می‌کند ساخت،مدل و کیفیت ساخت است.

طلای مرغوب در جنوب

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در ارتباط با پیشنهاد عیار انتخابی در خرید طلا تصریح کرد: عیار طلا در هر کشوری تعریف خودش را دارد، در کشور ما پایین‌تر از عیار 18 نداریم و عیارهای 18،21،22 و حتی 24 نیز معمول و مرسوم است، در شهر یزد از طلای 20 عیار و در استان‌های جنوبی کشور نیز از طلای 21 و 22 عیار استفاده می‌کنند.در استان‌های جنوبی کشور رنگ دلخواهشان زرد پررنگ است و زرد پررنگ در طلا با عیار بالاتر است اما در شهرهای تهران وشهرهای شمالی و نیز استانهای مرکزی کشور ترجیح می دهند از طلای 18 عیار استفاده کنند که در بیشتر کشورهای دنیا نیز معمول و مرسوم است.

او ادامه داد: کشورهای عربی در حوزه خلیج فارس به جز افراد محلی و بومی، معمولا طلای 18 عیار را می‌پسندند. اکثر کشورهای منطقه شرق آسیا نیز از همین عیار استفاده می‌کنند.

دروغ 24 عیاری!

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه عیار 24 مخصوص برخی از انواع سکه‌ها است تاکید کرد: از طلای 24 عیار بدلیل نرمی و شکنندگی طلای خالص، در مصنوعات استفاده نمی‌شود زیراکه باعث می شود مصنوعات از شکل طبیعی خود خارج ‌شوند؛ اما برخی از انواع سکه به صورت پلاک و به شکل قاب شده از سوئیس وارد می شود و به پلاک‌های سوئیسی معروف هستند و به این دلیل که فشاری بر روی آویز و پلاک نیست که تغییر شکل دهد، از عیار 24 در ساخت آن استفاده می شود در غیر این صورت اگر کسی مدعی مصنوعات با طلای 24 عیار شد باید در آن ادعا تردید کرد.

طلای خوب چه طلایی است؟

کشتی‌آرای در ارتباط با ماهیت طلای ایرانی در نقاط مختلف کشور گفت: ماهیت طلا در همه‌ جای دنیا یکسان است به عنوان مثال طلای 18 عیار در همه جای دنیا 18 عیار است اما ساخت برخی مصنوعات متفاوت است و یا برند خاصی دارند. نکته متمایز کننده در طلا در سه مورد ساخت، طرح و رنگی است که در هر منطقه‌ای مورد توجه قرار دارد. به عنوان مثال در شهرهای شمالی کشور بدلیل رطوبتی که در هوا است رنگ‌های قرمز بیشتر مورد توجه است تا آنهایی که رنگ روشن‌تری دارند.

او ادامه داد: سلایق در شهرهای مختلف نیز متفاوت است برخی از خانم‌ها در شهرهای شمالی به گردنبندهای شرابه‌ای علاقه دارند و این درحالیست که در تهران به گردنبند با طوق باریک بیشتر علاقه دارند.

4 عاملی که طلا را ارزشمند می کند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر نحوه محاسبه در خرید طلا را اینگونه تشریح کرد: ارزش هر یک گرم طلای 18 عیار ساخته شده از مجموع 4 عامل به دست می آید، قیمت روز هر گرم طلا، اجرت ساخت، سود فروشنده و مالیات افزوده. قیمت طلا همان طور که اشاره شد در هر روز متفاوت است اما معمولا سود، اجرت و مالیات نرخ ثابتی دارد. البته هر کالا را به نسبت زمان و مقدار کار انجام شده روی آن محاسبه می‌کنند النگو و زنجیر مزد ساخت کمتری دارد اما برخی طلاها که تنوع کاری دارند و یا از چندین قطعه تشکیل شده‌ اند مزد ساخت بالاتری دارند چراکه برای هر کدام از اجزای آن به صورت مستقل کار و زمان نیاز بوده است.

او بیان داشت: معمولا اجرت‌ها سالانه به صورت دسته بندی شده در اتحادیه‌ها و مراکز تصمیم‌گیرنده اعلام می‌شوند؛ در اکثر کشورها برند در طلا به صورت خانوادگی مطرح است که خود شخص را می‌شناسند و به صورت کمپانی نیست و در شهر به شهر هم برندها متفاوت است و مزد ساخت در برخی مصنوعات سفارشی نیز متفاوت است.

یک نکته مهم برای خرید جواهر

کشتی‌آرای جواهر را کالایی لوکس و زینتی دانست و افزود: با خرید جواهر از فروشندگان معتبر و شناخت آن، سرمایه نیز حفظ خواهد شد ،‌باید توجه داشت که برای خرید جواهر حتما از محل معتبری خرید انجام شود و جواهر انتخابی نیز ارزشمند باشد تا همیشه بتوان بابت آن وجه مناسبی دریافت کرد. معمولا جواهر فروش های معتبر جواهرات خود را ضمانت می‌کنند و خریدار در هر زمانی و به هر دلیلی قصد فروش آن را داشت با کسر 10 الی 15 درصد می تواند از فروشنده وجه نقد دریافت کند.

منبع: جام جم آنلاین

403

ارزش بالابردم طلای مرغوب کلاه رفتن عیار جواهر مقرون به صرفه قرمزی طلا رطوبت سلیقه شهرهای جنوبی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۶۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کولر گازی برای کدام مناطق، قبوض نجومی برق را همراه دارد

به گزارش خبرنگار مهر، با نزدیکی به تابستان مصرف برق یکباره اوج می‌گیرد؛ یکی از مهمترین دلایل افزایش مصرف برق استفاده از کولر نامتناسب با اقلیم است به طوری که ۸۰ درصد مشترکان کشور در اقلیم عادی و معتدل زندگی می‌کنند اما همچنان از کولرهای گازی استفاده می‌کنند که این امر علاوه بر هزینه بالایی که برایشان دارد موجب به ناترازی برق هم می‌شود.

مدیر عامل توانیر چندی در رابطه با این موضوع به خبرنگار مهر گفت: کسانی که در مناطق معتدل هستند و از کولر گازی استفاده می‌کنند در صورتی که مراعات نکنند میزان مصرف برق آنها بیش از الگوی مصرف می‌شود و در صورت استفاده بی رویه کولرهای گازی در این مناطق منجر به افزایش قبوض و سنگین شدن قبوضشان می‌شود.

سخنگوی صنعت برق خاطر نشان کرد: کسانی که هنوز نسبت به تغییر کولر آبی به گازی اقدام نکرده‌اند، بدانند که هزینه برق این افراد افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا خواهد کرد و در این مناطق توصیه ما استفاده از کولرهای آبی و یا استفاده از کولرهای پر بازدهی است که اخیراً از موتورهای BLDC استفاده می‌کنند در این صورت مصرف برق به شدت کاهش پیدا می‌کند و تعرفه برق مناسب‌تری پرداخت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر استفاده از کولرهای گازی در سالهای اخیر در کلانشهرها به خصوص تهران رواج پیدا کرده است و اخیراً نیز در رسانه‌ها تبلیغات گسترده‌ای برای خرید این کولرها صورت می‌گیرد تا جایی که وزارت نیرو دستور داده است تا تبلیغ این کولرها ممنوع شود.

رجبی مشهدی در همین راستا با تاکید بر اینکه اگر مشترکان هنگام خرید وسایل برقی به برچسب انرژی آن توجه کنند، هزینه برق مصرفی‌شان به مراتب کمتر خواهد شد، خاطر نشان کرد: بخشی از پرمصرفی برق به انتخاب تجهیزات برقی باز می‌گردد به طوری که اگر برچسب انرژی هرچه رده بالاتری نظیر A و A+ و A++ و A+++ داشته باشد، مصرف آن وسیله برقی به مراتب کمتر بوده و سهم هزینه برق در سبد خانوار نیز به طور محسوسی کاهش می‌یابد اما مساله اصلی مصرف کنندگان وسایل برقی همچون کولر گازی محل زندگی آنها است.

اگر مصرف کنندگان برق به پشت قبوض خود مراجعه کنند میزان برق نرمال مصرفی در منطقه تحت سکونت خود را ملاحظه خواهند کرد و براین اساس می‌توانند اقدام به خرید وسایل سرمایشی و گرمایشی برقی متناسب با محل سکونت خود کنند تا به افزایش ناترازی برق دامن نزنند و با قبوض نجومی برق نیز مواجه نشوند.

کد خبر 6084530 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • بازار آرام طلا و سکه در بازار ؛ کاهش قیمت طلای ۱۸ عیار | جدول قیمت ها
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۳ اردیبهشت ماه
  • کولر گازی برای کدام مناطق، قبوض نجومی برق را همراه دارد
  • حراج بیش از ۲.۶ تن طلا در نوزده مرحله/ کدام بانک خریدار طلای حراجی است؟
  • جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار؛ طلای ۱۸ عیار چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۲ اردیبهشت ماه
  • (تصاویر) اولین «هتل طلایی» در جهان که همه چیز آن طلای ۲۴ عیار دارد
  • موشک‌های دوربرد ایران حاصل جهاد علمی دانشمندان / دانشگاهیان برای همکاری در صنعت نظامی تمایل دارند
  • جدیدترین قیمت سکه، نیم سکه، ربع سکه و طلای ۱۸ عیار در بازار | جدول قیمت ها
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱ اردیبهشت ماه