Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-03-28@19:13:51 GMT

انتخاب تیم جدید مذاکره کننده مخالفان بشار اسد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۷۶۹۷۷

انتخاب تیم جدید مذاکره کننده مخالفان بشار اسد

خرداد: شبکه خبری روسیا الیوم پنجشنبه شب گزارش کرد: پس از استعفای دوشنبه شب ریاض حجاب از ریاست هیات عالی مذاکره کنندگان مخالفان سوری که مورد حمایت عربستان است، تیم جدید این هیات برای دور جدید مذاکرات ژنو معرفی شدند.

به گزارش خرداد از ایرنا، منابع آگاه به این شبکه روسی اعلام کردند: هیات جدید مذاکره کنندگان مخالف سوری 50 عضو دارد که متشکل از گروه های مختلف مخالف است و مخالفان تحت حمایت مسکو و قاهره را نیز شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تیم جدید هیات مذاکره کنندگان سوری شامل: 15 عضو از مخالفان مستقل، 10 عضو ائتلاف ملی سوریه، 10 عضو از گروه های مسلح، 6 عضو از هیات ملی هماهنگی، چهار عضو مورد حمایت قاهره، چهار عضو مورد حمایت مسکو و 2 عضو عشایر سوریه است.



تیم جدید در جریان کنفرانس ریاض 2 که به مدت سه روز در ریاض پایتخت عربستان تشکیل شده بود، معرفی می شود.

«ریاض حجاب» رئیس هیات عالی مذاکره کنندگان مخالفان سوری و «ریاض نعسان آغا» سخنگوی پیشین این هیات، 29 آبان 96 از سمت خود استعفا کردند.

تحلیلگران معتقدند که این اقدام حجاب دور از انتظار نبوده است، چرا که وی از شاخص ترین معارضان سوری مورد حمایت قطر به شمار می رفت و بارها برای کناره گیری از این سمت، از سوی عربستان تحت فشار قرار داشته است.

برخی مخالفان سوری اعلام کردند، عادل الجبیر وزیر امورخارجه عربستان در نشست مرداد ماه 96 خود با هیات عالی مذاکره کنندگان مخالفان، به تغییر ریاست این هیات اشاره کرد.

«هیات عالی مذاکره کنندگان مخالفان سوری» به عنوان یکی از نهادهای سیاسی وابسته به مخالفان سوری که در سال 2015 در ریاض پایتخت سعودی تشکیل شد، 18 دسامبر همان سال (27 آذرماه 94)، حجاب را به عنوان هماهنگ کننده عالی مذاکره کنندگان مخالفان سوری با هیات رسمی دولت سوریه انتخاب کرده بود.

برچسب ها: انتخاب ، تیم جدید ، مذاکره کننده ، مخالفان ، بشار اسد

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۶۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی نارنجک داخل گاوصندوق منفجر شود، چه اتفاقی می افتد (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: به آتش کشیده شدن پراید با نارنجک در شب چهارشنبه سوری (فیلم) لحظه هولناک انفجار نارنجک دست ساز زیر یک موتور (فیلم) حمله با نارنجک به دو آمبولانس در چهارشنبه‌ سوری (فیلم)

دیگر خبرها

  • وقتی نارنجک داخل گاوصندوق منفجر شود، چه اتفاقی می افتد (فیلم)
  • کشف جسد اولین قربانی رودخانه بشار در سال‌ ۱۴۰۳
  • هیات‌های مذهبی استان بوشهر در انتظار حمایت‌های دولتی
  • اسرائیل هیات مذاکره کننده خود را از قطر فراخواند
  • واکنش قطر به خبر ترک میز مذاکره توسط هیات اسرائیلی
  • درخواست صنعا از ریاض برای امضای نقشه صلح یمن
  • شناسایی ۴۰ واحد صنفی متخلف در مازندران
  • تجمع مردم مراغه در حمایت از مردم مظلوم غزه
  • باید اسرائیل را وادار کنیم تا مصوبه آتش بس را اجرا کند
  • محمد کریمی رئیس هیات مدیره گروه شرکت‌های “ایرانیان پوشش” شد