Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدال آور جودوی ایران گفت: رقابت های گرندپری و گرنداسلم از معتبرترین مسابقات است و در وزن من حریفان شاخصی حضور داشتند که با مصدومیت توانستم آنها را ضربه فنی کنم.

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، آخرین مسابقات گرندپری جودو در سال 2017 ‌در هلند برگزار شد که تیم ملی ایران با حضور 6 نماینده در این مسابقات حضور پیدا کرد اما در نهایت سعید ملایی و جواد محجوب توانستند به دو مدال برنز برسند‌؛ ملایی این روزها در اوج آمادگی به سر می‌برد و در این مدت اخیر هم در هر تورنمنت و مسابقه برای جودوی ایران مدال آوری کرده است؛ ملایی به همراه تیم روز گذشته به ایران بازگشت و امروز تمریناتش را برای حضور در مسابقات گرنداسلم ژاپن و مسترز آماده می کند؛ او حالا تنها یک گام تا رسیدن به صدر رنکینگ جهانی وزن ۸۱- کیلوگرم فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ملایی در مورد وضعیت اش به گفت و گو پرداختیم که به شرح زیر است:

بهترین‌های دنیا را ضربه فنی کردم

در آخرین گرندپری سال 2017 خدا را شکر توانستم باز هم مدال بگیرم. این رقابت‌ها واقعا برای من سخت بود چرا که با وجود آسیب‌دیدگی باید با حریفانی رقابت می‌کردم که جزو ۵ نفر برتر دنیا بودند. خدا را شکر موفق شدم حریف گرجستانی‌ام را در رده بندی شکست بدهم در حالی که قبلا در برابر او شکست خورده بودم. در مرحله ماقبل فینال با حریف بلژیکی رقابت کردم که متاسفانه به دلیل آسیب دیدگی که از ناحیه زانو داشتم، حریفم هم روی زانویم نشست و اجازه کار به من نداد اما با این حال توانستم به مدال برنز برسم.

شرایط و برنامه های خودم را دارم

ملایی در مورد مدال آوری‌اش در هر مسابقه و تورنمنت اظهار کرد: «من از مدتها قبل برنامه‌ریزی‌‌های خودم را داشتم و تمام تلاشم این بوده که شرایطم مانند المپیک قبلی نشود و امتیازات لازم را برای سهمیه المپیک جمع کنم. رقابت‌های گرنداسلم و گرندپری همیشه از معتبرترین رقابت‌ها بوده و هست.من هم با برنامه‌ریزی‌های که داشتم در هر مسابقه موفق به کسب مدال شدم. من شرایط و برنامه‌های خاص خودم را دارم و به بقیه کاری ندارم.‌امیدوارم با برنامه‌ریزی در جاکارتا هم به مدال برسم.»

در برخی اوزان سطح فنی رقابت‌ها پایین بود

مدال آور جودوی ایران همچنین در مورد پایین بودن سطح مسابقات گرندپری هلند گفت: «در برخی اوزان سطح مسابقات پایین بود و چهره های شاخص حضور نداشتند اما در وزن من شرایط اینگونه نبود و حریفانی که حضور داشتند همگی قدرتمند بودند. من دور اول با قرعه استراحت روبه رو شده بودم اما در دور دوم حریفی از پرتغال را با ضربه فنی شکست دادم. اما همانطور که گفتم مقابل حریف بلژیکی نتیجه را واگذار کردم او کسی بود که ۱۰ روز قبل قهرمان جوانان جهان شده بود. در کل در وزن من همه حریفان خوب بودند.

می خواهم نفر اول جودوی ایران باشم

ملایی که باید چند روز دیگر به دعوت فدراسیون‌جهانی به مسابقات‌ گرنداسلم‌ ژاپن اعزام شود‌؛ در مورد این مسابقات گفت: «من از امروز تمریناتم را برای این دو مسابقه مهم آغاز کردم. کسانی که رنکینگ بالای وزن خودشان را دارند به دعوت فدراسیون‌جهانی به رقابت‌های گرنداسلم ژاپن و مسترز اعزام می‌شوند. من اگر می توانستم در مسابقات گرندپری هلند فینالیست شوم نفر اول رنکینگ دنیا می‌شدم و فدراسیون جهانی یک جایزه ده هزار دلاری به من می‌داد اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. معمولا وقتی یک جودوکار برای اولین بار نفر اول رنکینگ خودش می‌شود از طرف فدراسیون جهانی جایزه برای او و فدراسیون مربوطه اش در نظر گرفته میشود. اگر در هلند این اتفاق می‌افتد یک ایرانی برای اولین بار به این افتخار مهم می‌رسید اما متاسفانه آن را از دست دادم، امیدوارم که در ژاپن به این افتخار مهم برسم. خدا را شکر وضعیت رنکینگم هم خوب است چرا که قبلا فاصله‌ام با جودوکار بلژیکی که نفر اول است 250 اختلاف امتیاز بود اما حالا به 100 رسیده است و همین موضوع من را امیدوار کرده تا با برنامه‌ریزی در این رقابت‌ها بهترین عملکرد را داشته باشم.»

10 سال فدراسیون دست افراد خاص بود

وی به وضعیت جودوی ایران اشاره کرد و گفت: «من از دوران ریاست‌قبلی در تیمملی بودم و واقعا شرایط نسبت به گذشته خیلی فرق کرده است؛ البته کاستی‌ها و ضعف‌هایی هم وجود دارد ولی نسبت به گذشته که 10 سال فدراسیون دست افراد خاص بود و تنها به دنبال منفعت خود بودند شرایط تغییر کرده است.از نظر امکانات و سیستم مدیریت و شرایط جودوکاران مانند اسکان و تغذیه خیلی بهتر از قبل شده ایم. در حال حاضر همه ملی‌پوشان حقوق می‌گیرند در صورتی که در گذشته اینگونه نبود؛ وقتی پول نمی‌گرفتیم انگیزه‌مان هم از بین می‌رفت. متاسفانه برخی افراد در جودو به دنبال نابودی این رشته هستند. آنها نمی توانند موفقیت جودو را ببیند و هر کسی روی کار بیاید تنها فقط انتقاد می کنند.»

امیداورم رشنونژاد احساسی تصمیم نگیرد

ملی‌پوش جودو ایران درباره ماجرای عدم بازگشت رشنونژاد به ایران گفت: «‌متاسفانه من هم این خبر را شنیدم و فقط امیدورام که او احساسی تصمیم نگیرد و کاری که به صلاحش نیست را انجام ندهد.ما چندساعتی به پروازمان مانده بود که از طرف فدراسیون ماشینی برای ما تهیه شد و به سمت فرودگاه رفتیم. رشنونژاد از ملی پوشان خوب تیم است و امیدوارم با پیگیری های فدراسیون به ایران برگردد.»

ملایی در پایان گفت: «‌امیدوارم جودو روزهای خوبی در پیش داشته باشد و طلسم مدال‌آوری ما در بازی‌های آسیایی شکسته شود.من به مسابقات بازی های آسیایی جاکارتا خیلی امیدوارم و به طور حتم در آن رقابت ها تیم ما مدالهای خوبی خواهد گرفت البته به این شرط که از ما حمایت شود. من مدتها قبل گفتم که بیکار هستم و کار ندارم اما هنوز وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کاری برای من انجام ندادند، متاسفانه بیمه هم برای من رد نمی شود.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۷۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در گزینشی المپیک حریفان را دست کم نگیرید

رئیس فدراسیون کشتی خطاب به ملی‌پوشان اعزامی این رشته به گزینشی المپیک پاریس، گفت: به داشته‌های خود اطمینان کنید و حریفان را در مسابقات گزینشی دست کم نگیرید.

به گزارش مشرق، علیرضا دبیر که با توجه به لغو پروازها، سفرش به قرقیزستان به تعویق افتاده است، در تماس تصویری، صحبت‌هایی را با ۳ آزادکار و ۲ فرنگی‌کار شرکت کننده در رقابت‌های گزینشی المپیک در قرقیزستان انجام داد.

رئیس فدراسیون کشتی خطاب به نمایندگان کشورمان گفت: اگر به دنبال کسب مدال در المپیک هستید، پس کسب سهمیه باید برایتان راحت‌تر باشد. هرکدام شما یک سردار برای ایران و نماینده ۸۵ میلیون مردم عزیز کشورمان هستید و نگاه مردم به افتخارآفرینی شما در این مسابقات است. ما با دعای خیر مردم و تشویق آن‌ها روحیه می‌گیریم و شما هم باید با بالا بردن پرچم ایران اسلامی به مردم روحیه دهید و آن‌ها را خوشحال کنید.

دبیر گفت: تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتید، هیچ کشتی‌گیری به مانند شما تمرین و کار نکرده است. به داشته‌های خود اطمینان کنید و حریفان را نیز دست کم نگیرید. کادر فنی برای شما زحمات فراوانی کشیده است.

مسابقات کسب سهمیه المپیک در کشتی آزاد فردا (جمعه) برگزار می شود که احمد محمدنژاد جوان در وزن ۵۷ کیلوگرم، یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم و امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم نمایندگان کشورمان هستند.

مسابقات کشتی فرنگی گزینشی المپیک نیز روز یکشنبه برگزار خواهد شد و امین کاویانی نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم و علیرضا مهمدی در وزن ۸۷ کیلوگرم برای کشورمان به میدان می‌روند.

دیگر خبرها

  • اگر به دنبال مدال المپیک هستید کسب سهمیه برایتان راحت‌تر است
  • در گزینشی المپیک حریفان را دست کم نگیرید
  • واکنش احساسی نادال پس از حذف در بارسلونا
  • معرفی حریفان ایران در مسابقات قایقرانی آب‌های آرام
  • معرفی حریفان ایران در مسابقات قایقرانی آب‌های آرام آسیا
  • فدراسیون کاراته سال پرترافیکی دارد؛ از مسابقات آسیایی تا رقابت‌های قهرمانی جهان
  • فدراسیون کاراته سال بسیار پرترافیکی دارد؛ از مسابقات آسیایی تا رقابت‌های قهرمانی جهان
  • رقابت‌های کسب سهمیه المپیک؛ نوروزیان به خط آتش پاریس نرسید
  • برای اولین‌بار در تاریخ؛ داور تکواندوی ایرانی به پارالمپیک دعوت شد
  • کشتی‌گیران ایران در روز دوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا قرقیزستان