Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@10:59:11 GMT

سلاح ویژه شکار پهپادها در سوریه آزمایش شد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۷۷۲۱۱

سلاح ویژه شکار پهپادها در سوریه آزمایش شد

ارتش روسیه در سوریه سلاح الکترومغناطیسی برای شکار پهپادهای سبک را آزمایش کرد.

خبرگزاری ایرنا: پایگاه اطلاع رسانی «میلیتاری تودی» روز پنجشنبه به نقل از «دمیتری کلوچکو» رئیس شرکت روسی «لوک ماس» تولید کننده سلاح الکترومغناطیسی نوشت: نظامیان روسی در سوریه سلاح الکترومغناطیسی جدید را با حمله به پهپادهای تا 200 کیلوگرمی آزمایش کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آزمایش این سلاح حدود یک ماه پیش آغاز شد.اینگونه سلاح ها برای مقابله با پهپادها ساخته شده است و قبلا در عملیات جنگی مورد استفاده قرار نمی گرفتند.

کلوچکو گفت: پس از پایان آزمایش این سلاح ها توسط نظامیان، اطلاعات مورد نیاز کارکرد این سلاح ها بدست می آید. تروریست ها معمولا از پهپادها استفاده می کنند و با توجه به قیمت پایین این تسلیحات پروازی، قادر به وارد آوردن صدمات جدی هستند. انفجار انبار مهمات ارتش سوریه در دیرالزور که چندی پیش صورت گرفت از جمله این موارد است.

وی اظهار داشت: علاوه بر این چنین پهپادهایی برای جمع آوری اطلاعات و تصحیح مختصات اهداف مورد استفاده قرار می گیرند. اما کاربرد سلاح الکترومغاطیسی در سوریه، اکنون پهپادهای تروریست ها مانند گذشته نمی تواند آزادانه در نزدیکی واحدهای مهم پرواز کند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۷۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفوگرافیک| عملیات ایران علیه اسرائیل در یک نگاه

در عملیات وعده صادق، انبوهی از پهپادها و موشک‌های کروز در موج اول به‌سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب شدند و در موج‌های بعدی، تعداد زیادی از موشک‌های بالستیک دوربرد ایرانی به‌سمت اهداف شلیک شدند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم،  در عملیات وعده صادق، انبوهی از پهپادها و موشک‌های کروز در موج اول به‌سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب شدند و در موج‌های بعدی، تعداد زیادی از موشک‌های بالستیک دوربرد ایرانی به‌سمت اهداف شلیک شدند.این عملیات پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق بود که طی آن سردار محمدرضا زاهدی فرمانده مستشاران ایرانی در سوریه و لبنان به‌همراه 6 نفر از همرزمانش به شهادت رسیدند.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی
  • اینفوگرافیک| عملیات ایران علیه اسرائیل در یک نگاه
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی توسط محققان کشور
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی
  • دستگیری عامل تخریب اموال شهروندان در جنوب غرب تهران
  • شکار جدید حزب‌الله لبنان ؛ پهپاد هرمس ۴۵۰ اشغالگران منهدم شد | جزئیات ۸عملیات دیروز علیه صهیونیست‌ها
  • نمایش اقتدار توان پهپادها و موشک‌ های ایرانی در بغداد
  • نمایش اقتدار توان پهپادها و موشک‌های ایرانی در بغداد
  • انهدام مقرهای تروریستها در حومه دیرالزور و تدمر/ سرنگونی پهپادها
  • تانک‌های آمریکایی آبرامز؛ شکار پهپادهای روسی