Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس علوم قرآنی گفت:حضرت سکینه(س) بعد از واقعه کربلا در نشر اخبار مربوط به آن ،کوتاهی نکردند، تفکر و مکتب حضرت اباعبدالله(ع) را با تمام وجود انتقال داده و جامعه آن زمان به‌ ویژه زنان مکه، مدینه و شام را آگاه و بیدار کردند.

حجت السلام والمسلمین ابراهیم بهاری کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری میزان درباره شخصیت حضرت سکینه(س) گفت: حضرت امام حسین(ع) از دخترشان به‌ عنوان عارفه و عبادت‌کننده بی‌نظیر نام می بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمان واقعه کربلا، حضرت سکینه(س) رشیده و بالغ بودند و همچون خواهرشان فاطمه و مادرشان رباب حضور داشتند. 

وی درباره حضور حضرت سکینه(س) در واقعه کربلا اظهار کرد: ایشان از راویان واقعه کربلا و عاشورا بودند و در تاریخ نقل های زیادی از این حضرت وجود دارد. در زمان واقعه کربلا 12 سال سن داشتند و در لحظات وداع با امام حسین (ع) فرمود: "ما را به شهر مدینه برگردان". حضرت فرمود: "هرگز چنین اتفاقی نمی‌افتد." حضرت سکینه(س)  پرسیدند: پس مارا به چه کسی می‌سپارید؟ حضرت اباعبدالله (ع) فرمود: شما را به خدا می‌سپارم. حضرت سکینه بعدها به اطرافیان فرمود: این جمله پدر آرامش زیادی در دل ما ایجاد کرد و بعد از شهادت پدر با وجود این که آسایشی نداشتیم و زندگی ما به غارت رفته بود، در مصیبت هایی که بر ما وارد می شد آرامش خاصی از این جمله پدرم می‌گرفتیم.


این کارشناس علوم قرآنی ادامه داد: حضرت سکینه(س) در روز عاشورا به دنبال پیکر پدر می‌گشتند که به ایشان آب برسانند. در روز عاشورا زمانی که دشمن، حضرت سکینه(س) و دیگر زنان را به قتلگاه برد تا از کنار کشتگان عبور دهد، ایشان ناگهان بر پیکر خونین پدر افتادند و امام را به آغوش گرفتند و آن چنان گریه کردند که همه کسانی که حضور داشتند حتی لشکریان یزید نیز گریه کردند. حضرت سکینه درباره این واقعه فرمود: وقتی پیکر پدرم را در آغوش گرفتم، از حلقوم بریده اش این ندا را شنیدم که فرمود: "شیعتی مَهْما شَرِبْتُم ماءِ عَذْبٍ فاذکرونی اَوْ سَمِعْتُم بِغَـــــریبٍ اَوْ شَهیدٍ فَانْدُبُونی". "شیعیان من! هر زمان که آب گوارایی نوشیدید، مرا به یاد آورید و اگر سرگذشت غریب و شهیدی را شنیدید، بر من بگریید".

بهاری درباره شخصیت حضرت سکینه(س) بیان کرد: ایشان در فقه، اصول و در تفسیر قرآن توانایی و دانش زیادی داشتند. برای بسیاری از زنان قریش در مدینه و دمشق تدریس می کردند به همین خاطر بسیاری از آن ها به مذهب و سیره ایشان گرایش پیدا کردند، در اوضاع سیاسی دمشق در آن زمان زنان حاضر در دربار در محضر ایشان تفسیر قرآن و مسائل فقهی را یاد گرفتند و مشکلات بسیاری از مردم به این واسطه رفع شد.

وی به تاثیرگذاری حضرت سکینه(س) در تاریخ و گسترش مکتب اباعبداالله(ع) اشاره کرد و توضیح داد: ایشان در فصاحت بیان و در علم سخنوری جزء نوادر زمان بودند و در تاریخ درباره شخصیت، افکار و عقاید ایشان مطالب مختلفی ثبت شده است. حضرت سکینه(س) در واقعه کربلا و بعد از آن در نشر اخبار مربوط به این واقعه کوتاهی نکردند، تفکر و مکتب حضرت اباعبدالله(ع) را با تمام وجود انتقال دادند و جامعه آن زمان به‌ ویژه زنان مکه، مدینه و شام را آگاه و بیدار کردند.


این کارشناس علوم قرآنی خاطرنشان کرد: حضرت سکینه(س) عمر طولانی داشتند و سه سن 90، 86 و 80 سالگی برای ایشان نقل شده است. آرامگاه ایشان قبرستان باب الصغیر سوریه در کنار مدفن ام کلثوم و سایر اعضای خانواده پیامبر اکرم(ص) و امام حسین(ع) است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۷۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی رحماندوست اظهار داشت: از مدت‌ها پیش قطعه شعرهایی تهیه کرده‌ام و به دنبال نشر یک مجموعه از این اشعار هستم، در این مجموعه به ویژه روی انبیا در کربلا کار می‌کنم؛ تقریبا پیامبری نیست که رد پایی در کربلا نداشته باشد.

نویسنده کتاب «رای حلال» گفت: اکنون اثری برای کودک و نوجوان در دست تالیف و نگارش ندارم، اما همچنان در این زمینه علاقه‌مند به نوشتن هستم؛ پس از اتمام مجموعه جدید شعرم به سراغ ادبیات کودک و نوجوان هم خواهم رفت.

رحماندوست در پاسخ به این سوال که آیا ایده جدیدی برای نوشتن درباره و برای کودکان و نوجوانان در زمان حاضر دارید، گفت: برای ارتباط با کودکان باید آنها را به خوبی تحویل گرفت و این که خودمان را به عالم کودکان درآوریم تا احساس نکنند تافته جدابافته‌ای هستند.

وی اظهار داشت: اگر ما کودکان را به گونه‌ای تحویل بگیریم و همبازی آنها شویم، آنقدر صمیمی می‌شوند که ما را در فضاهای فکری، خیالی و بازی خودشان راه می‌دهند. فکر می‌کنم همانند بچه بودن، حرف زدن و رفتار کردن در ارتباط با آنها سخت و نیازمند خلاقیت است.

نویسنده لنگه کفش تصریح کرد: تلاش می‌کنم خلاقیت‌هایی را در آثارم برای کودکان بگنجانم تا با گرفتن ارتباطی درست با کودکان و نوجوانان بتوانم آثاری بی‌نظیر و مطابق با ذائقه و مخاطبان خلق کنم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه نقالی و روایتگری واقعه طبس
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدان‎داری برای خدمت به مردم
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدانداری برای خدمت به مردم
  • شهد شکرستان به کام مخاطبان
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم
  • ببینید | سبب غائب شدن امام زمان(عج) کیست؟
  • تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی به انتقال تجربیات منجر شود
  • ایران نقش کلیدی در تأمین امنیت ایران و منطقه دارد
  • ببینید | ثبت یک واقعه نادر
  • دمای هوا در کربلا به ۴۰ درجه رسید