Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا:اروس پرفورمانته جدیدترین محصول لامبورگینی است که در اواسط آذر ماه معرفی می شود.

لامبورگینی قصد دارد نسخه‌ای سبک‌تر و قدرتمندتر را با نام اروس پرفورمانته را با قدرتی بیش از 700 اسب بخار ارائه دهد.اروس لامبورگینی 4 دسامبر یعنی دو هفته دیگر به شکل رسمی معرفی می‌شود. این مسئله در دنیایی که قدبلندهای دنیای خودرو محبوب‌تر از کلاسیک‌ها و سدان‌ها شده‌اند مقوله مهمی معرفی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی اروس اولین کراس‌اوور لامبورگینی محسوب می‌‌شود و همین امر برای برند بزرگ ایتالیایی‌ها یک رویداد تاریخی به حساب می‌آید.

به گزارش  "اتومبیل مگزین"، این اتومبیل در نمونه اولیه با یک موتور توئین توربوی 4 لیتری V8 ارائه می‌شود که با تولید گشتاور 849 نیوتن‌متر خروجی معادل 650 اسب‌بخار دارد. قدرت تولیدی این خودرو با خودرویی مانند شورلت کوروت Z06 برابری می‌کند.

موتور این خودرو با یک سامانه انتقال قدرت 8 سرعته مجهز می‌شود نیروی حاصل از موتور را به تمامی چرخ‌ها ارسال می کند. بنابراین می‌توان از لفظ "آل ویل درایو"، یا قابلیت محرک تمام چرخ از آن نام برد. سامانه دیفرانسیل مرکزی تورسن و دف‌های قفل شده عقب نیز در این اروس قدبلند دیده می شوند.
براساس گزارش‌ها اروس بیش از 1995 کیلو وزن دارد و با توجه به این وزن به طرز مضحکی سریع به نظر می‌رسد. براساس آمار برآورد شده، این خودرو برای شتاب صفر تا 100 کیلومتر به 3.7 ثانیه زمان نیاز دارد. البته برخی از تست‌های انجام شده در طول آزمایش‌های انجام شده عدد 3.35 ثانیه را نیز نشان می‌دهد. خودرو می‌تواند با بیشینه سرعت 302 کیلومتر بر ساعت به حرکت خود ادامه دهد. اروس در پیست ناردو سرعتی در سطح اوراکان از خود نشان داده است.
امکان ساخت یک نسخه هیبریدی پلاگین هیبرید از این خودرو وجود دارد که احتمالا یا یک موتور V6 ارائه گردد. از طرفی لامبورگینی قصد دارد نسخه‌ای سبک‌تر و قدرتمندتر را با نام اروس پرفورمانته را با قدرتی بیش از 700 اسب بخار ارائه دهد.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۸۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو

 در سرتاسر جهان، مفهوم "راننده کامل" یا "راننده بی‌عیب و نقص" وجود ندارد، به این معنی که هیچکس عادت‌های رانندگی عالی ندارد.

به گزارش رویداد24، عدم استفاده از دنده عقب و فراموشی استفاده از چراغ راهنما اصولاً تأثیرات منفی بر رانندگی سایر رانندگان دارد. به عبارتی دیگر، برخی از عادات نادرست در رانندگی می‌توانند بر وضعیت رانندگی سایر افراد تأثیر بگذارند. در این گزارش، برخی از عادات نادرست در رانندگی که می‌توانند گیربکس دستی خودرو را خراب کنند، بررسی خواهند شد.

استراحت دادن دست بر روی دسته دنده

بعضی از رانندگان عادت دارند که در حین رانندگی دست خود را بر روی دسته دنده قرار می‌دهند، اما آگاهی ندارند که این حرکت ساده می‌تواند در طولانی مدت باعث خرابی قطعات گیربکس شود. تعمیرکاران خودرو معتقدند که قرار دادن دست بر روی دسته، باعث اعمال نیروی بیشتری به اتصالات و چرخ‌دنده‌های هماهنگ‌کننده می‌شود، که ممکن است به آسیب دیدن این قطعات منجر شود.

توقف خودرو پشت چراغ قرمز بدون خلاص کردن

بسیاری از رانندگان، به ویژه کسانی که تازه کار هستند، عادت دارند پای خود را همیشه بر روی پدال کلاچ قرار دهند و حتی در زمان‌های توقف خودرو پای خود را از روی کلاچ بر نمی‌دارند. آن‌ها غافل از این هستند که اگر خودرو را در حالت دنده قرار ندهند، جعبه دنده سریع‌تر از حالت عادی خراب می‌شود و باید قطعات آن را به طور مکرر تعویض کنند.

گرفتن طولانی مدت ترمز در سرپایینی‌ها

همانطور که بسیاری از رانندگان عادت دارند پای خود را بر روی پدال کلاچ نگه دارند، برخی دیگر نیز عادت به گرفتن ترمز در زمان‌های طولانی در شیب‌ها دارند. اما تعمیرکاران خودرو می‌گویند که نگه داشتن ترمز برای کاهش سرعت در شیب‌ها باعث ایجاد فشار غیرضروری بر روی لنت‌ها و دیسک ترمز می‌شود. به جای این عمل، می‌توانید از دنده‌های سنگین استفاده کنید و با استفاده از ترمزگیری‌های کوتاه و سبک، سرعت خودرو را کنترل کنید.

عدم تعویض به موقع دنده

بعضی از رانندگان عادت دارند که در یک دنده حرکت کنند، به عنوان مثال در دنده ۴ با پایین آمدن دور موتور، به جای تعویض دنده به ۳، در همان دنده ادامه می‌دهند و از انجام این کار خودداری می‌کنند. اما به نظر کارشناسان، اگر دور موتور از یک حدی پایین‌تر یا بالاتر باشد و در همان دنده شتاب‌گیری انجام شود، در واقع فشار زیادی بر روی موتور وارد می‌شود.

رانندگان باید به این نکته توجه کنند که باید به موقع اقدام به تعویض دنده کنند و این کار را به هیچ عنوان فراموش نکنند. در صورتی که دور موتور بسیار پایین یا بالا باشد، تعویض دنده به دنده معکوس (مثلاً از ۴ به ۳) به منظور حفاظت از موتور و جلوگیری از وارد آمدن فشار زیادی بر روی آن، ضروری است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تصاویر | بنز چینی گواهینامه فروش دریافت کرد
  • بنز چینی گواهینامه فروش دریافت کرد
  • سریعترین خودروهای سه سیلندر که عملکردشان شما را شگفت‌زده خواهند کرد (+عکس)
  • گشتی در اقتصاد ایران ؛ دو سوم تهرانی‌ها کالابرگی شدند
  • نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو
  • تاریخچه شرکت موتورسیکلت سازی یاماها؛ از تولید آلات موسیقی تا ویلچر و اسکوتر
  • آغاز فروش اقساطی ۲ محصول کرمان موتور + جدول فروش
  • افزایش ۳۳ درصدی واردات قطعات و اجزای خودرو و موتور سیکلت
  • آغاز فروش اقساطی 2 محصول کرمان موتور (+جدول فروش)
  • اعلام شرایط فروش اقساطی ۳ محصول کرمان موتور