Web Analytics Made Easy - Statcounter

پزشکان در شیراز نخستین عمل جراحی پیوند شبکیه مصنوعی را در ایران بر روی 2 بیمار انجام دادند و بیماران بینایی خود را بازیافتند.

ایران آنلاین /پزشکان در شیراز نخستین عمل جراحی پیوند شبکیه مصنوعی را در ایران بر روی 2 بیمار انجام دادند و بیماران بینایی خود را بازیافتند.

همایش رونمایی از این عمل، پنجشنبه در شیراز برگزار و اعلام شد این 2 نفر دچار کوری مطلق بودند که پیوند شبکیه مصنوعی با حدود 700 میلیون تومان هزینه برای آنان به صورت رایگان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دکتر محسن فروردین عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رئیس تیم پیوند شبکیه مصنوعی اعلام کرد: این پیوند چند مدت پیش بر روی دو بانوی دارای اختلال و ناهنجاری چشمی در بیمارستان های پارس و خلیلی شیراز انجام شد. 
وی ادامه داد: برای برقراری عدالت در حوزه سلامت همه آحاد جامعه و نیازمندان باید از این امکان بهره مند باشند. 
همچنین دکتر علی بهادر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تقدیر از دست اندرکاران تولید علم در دانشگاه در این همایش گفت: کار بزرگی در عرصه تولید علم انجام شده است که موجب افتخار است، خدای ما خدای بینایی ها است و هر روز صحنه ای از خلقت بی بدیل خداوند را شاهدیم ، پیوند شبکیه نیز از همین مناظر بی بدیل است. 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت:پیوند شبکیه مصنوعی کار بزرگی است، بازگردادندن بینایی به فردی نابینا کار کمی نیست. 
هادی پژوهش جهرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در این همایش گفت:‌پیوند شبکیه مصنوعی در شیراز یک اتفاق بزرگ علمی و نتیجه کار تیمی است ، شیراز از دیر باز قطب علوم پزشکی بوده است و انتظار هم همین است که در این عرصه شیراز حرف برای گفتن داشته باشد. /ایرنا
 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۸۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: طی بازدید‌های مداوم و نامحسوس کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه، یک محل غیرمجاز دندانپزشکی و یک محل غیرمجاز ماساژدرمانی در اردبیل به‎دلیل دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان و انجام خدمات غیرمجاز درمانی، شناسایی و با همکاری اداره اماکن انتظامی، مهروموم و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
رامین نسیمی دوست تأکید کرد: انجام هرگونه مداخلات و اقدامات پزشکی و دندانپزشکی، طب سنتی، زیبایی و کاشت مو در مراکز غیرمجاز و توسط افراد غیر مرتبط ممنوع بوده و باید در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص مربوطه انجام شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: هم استانی‌ها می‌توانند هر گونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیر مجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود
  • اعضای کودک خردسال مشهدی جان ۵ نفر را نجات داد
  • هوش مصنوعی از نتایج بهره‌گیری از علوم اعصاب است
  • پلمب یک محل غیرمجاز زیبایی در اردبیل