Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@16:18:49 GMT

واکنش الوفاق بحرین به تحریم شیخ «حسن سلطان»

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۷۹۹۰۸

واکنش الوفاق بحرین به تحریم شیخ «حسن سلطان»

جمعیت الوفاق بحرین تحریم شیخ حسن سلطان عضو این گروه از سوی 4 کشور عربی به بهانه تروریسم را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جمعیت الوفاق بحرین در واکنش به اقدام بحرین و هم پیمانانش در نزاع با قطر، به تحریم کردن شیخ حسن سلطان از اعضای این جمعیت و نماینده سابق مجلس بحرین با صدور بیانیه ای عنوان کرد: قرار دادن یک شخصیت سیاسی میانه رو، پارلمانی و صلح طلب در لیست تروریسم گویای آن است که این لیستها شامل کسانی است که نظرات مخالف دارند و یا در عرصه سیاسی و حقوقی فعالیت مسالمت آمیز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: این لیست ها غیر حرفه ای و غیر واقعی هستند، بین المللی کردن بحران سیاسی داخلی بحرین و وارد کردن آن به مناقشات عربی- قطری قطعا اهداف سیاسی نظام بحرین را بر آورده نخواهد کرد و باعث عقب نشینی ما از مطالبات مشروع ملی حتی به اندازه یک بند انگشت نخواهد شد.

الوفاق تاکید کرده است این دسته بندی ها و لیست های غیر حرفه ای، خارج از موضوع و غیر واقعی است و نمایانگر حجم سوء استفاده و بهره برداری سیاسی و خودسرانه از موضوع تروریسم است و این بیانگر خطیر بودن وضع موجود است که صفت تروریسم به تمامی کسانی که نظری مخالف نظام حاکم داشته باشند تعمیم می یابد. همچنین اینکه مطالبه دموکراسی، مطالبه ضرورت اصلاحات سیاسی و عدالت اجتماعی و نیز هر کسی که شعار آزادی و حقوق بشر را سر دهد به تروریسم متهم می شود بسیار خطیر است، به خصوص که این مطالبات برای لجام زدن بر استبداد، فساد مالی و چپاول اموال عمومی و ظلمی است که بر مردم روا داشته می شود.

در ادامه بیانیه گفته شده است: سیره شیخ حسن سلطان، عقاید سیاسی، افکار و تلاش های ملی، سیاسی و اجتماعی اش به هیچ وجه با اینگونه دسته بندی ها تطابقی ندارد. الوفاق افزوده است که شیخ حسن سلطان که سابق بر این نماینده مجلس از طرف الوفاق بوده است پرونده ای پاک و سیره ای درخشان در عرصه کار سیاسی معارض حکومت داشته و پس از سال ۲۰۰۰ و تا پیش از آنکه نظام دست گزینه های امنیتی را در سال ۲۰۱۱ باز گذارد وی از مشارکت کنندگان در پروژه سیاسی بحرین بوده است.

در پایان این بیانیه الوفاق خواستار حاکمیت عقل، عقلانیت، واقع گرایی و منطق به جای سیاست ضعیف و بی حاصل انتقام جویی خصوصا در تعامل با پرونده ها و قضیه های داخلی شد که نیازمند تدبیر و شنیدن صدای ملت است چرا که ملت ها پایه های کشور هستند و تحرکات فاقد توازن ملی و غیر مسوولانه، تغییری در عزم و اراده و مسیر مطالبه ایجاد نکرده بلکه به حرکت ملی قوت بیشتری بخشیده و بیش از پیش ضعف و بی فکری موجود در روش و منش سلطه حاکمه را به نمایش می گذارد.

- چهار کشور عربستان، بحرین ، مصر و امارات چهارشنبه گذشته با انتشار لیستی ۲ موسسه و ۱۱ شخص را -به ادعای ارتکاب فعالیتهای تروریستی با پشتیبانی قطر- تحریم کردند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۹۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای که ساعاتی پس از اعمال تحریم‌های ضد ایرانی در وبسایت دولت آمریکا منتشر کرده، نوشت: «کمتر از یک هفته پیش، ایران یکی از بزرگترین حملات موشکی و پهپادی را که جهان تاکنون دیده است علیه اسرائیل انجام داد. [اما] آمریکا به همراه متحدان و شرکای خود از اسرائیل دفاع کرد». 

به گزارش وبسایت دولت آمریکا، در ادامه این بیانیه نوشته شده است که تحریم‌های جدید به همین دلیل علیه کشورمان وضع شده است.

بایدن در ادامه این بیانیه مدعی شد: «همانطور که صبح روز بعد از حمله با مقامات گروه هفت صحبت کردم، ما متعهد هستیم که به طور جمعی برای افزایش فشار اقتصادی بر ایران اقدام کنیم».

رئیس جمهور آمریکا در انتهای این بیانیه صراحتا اعلام کرد که به «امنیت اسرائیل متعهد است» و به اعمال تحریم‌های ضد ایرانی ادامه خواهد داد.

اظهارات ضد ایرانی رئیس جمهور آمریکا در حالی بیان می‌شود که وزارت خزانه‌داری این کشور ساعاتی پیش ۱۶ فرد و ۲ نهاد در ایران را هدف تحریم‌های جدید خود قرار داد. تحریم‌های جدید پس از آن اعمال می‌شود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نیمه شب ۲۵ فروردین در راستای اصل دفاع مشروع، با مجموعه‌ای از پهپاد‌ها و موشک‌ها اراضی اشغالی را هدف قرار داد. 

تحلیلگران بسیاری این اقدام را که در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق انجام شده، ستوده‌اند و آن را «تغییردهنده بازی» در منطقه خوانده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • گروه ۷ کشور‌های همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • گروه ۷ کشورهای همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • بیانیه ضد ایرانی جو بایدن
  • بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی از طرف آمریکا
  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد/ بایدن بیانیه صادر کرد
  • بیانیه تند بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی ایران اعمال می‌کند
  • واکنش به ادعاهای مطرح شده در بیانیه‌ سران اروپا | تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی قرار نمی‌گیریم