Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی ارتش امنیت مرزهای آبی ایران اسلامی را تامین کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، امیر دریادار حسین خانزادی ظهر امروز در جمع نمازگزاران گرگان ضمن تبریک هفتم آذرماه، روز نیروی دریایی اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش تلاش کرده تا ماموریت‌ ها و وظایفی که برعهده دارد را به نحو احسن انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس گفت: در آن دوران چند ماموریت مهم برعهده نیروی دریایی گذاشته شد که به خوبی انجام شد و در نهایت زمینه‌ساز پیروزی رزمندگان اسلام شد.

دریادار خانزادی بابیان اینکه در دوران دفاع مقدس مهم‌ترین مسئله پیروزی رزمندگان ایمان و غیرت بود، افزود: زمانی که صدام به ایران حمله کرد رزمندگان ما با قدرت ایمان، غیرت و مردانگی سیلی محکمی به دشمن زدند.

وی با بیان اینکه رژیم بعث عراق در دوران دفاع مقدس به‌دنبال اشغال بندر خرمشهر و آبادان بودند، یادآور شد: آن زمان خرمشهر یکی از بنادر مهم بود که بخش زیادی از مایحتاج کشور از این طریق وارد می‌شد. دشمن درصدد بود با تصرف این بندر چرخه اقتصادی کشور را مختل کرده تا مقاومت کشور را بشکند. دشمن می‌خواست با تصرف بندر آبادان صادرات نفت را متوقف کند و آخرین ضربه را به انقلاب نوپای اسلامی وارد کند اما 34 روز مقاومت تکاوران نیروی دریایی ارتش راهبرد دشمن را با شکست مواجه کرد. این اقدام نه تنها سبب پیروزی رزمندگان ما شد بلکه اقتصاد کشور را از این توطئه نجات داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه نیروی دریایی در شکست حصرآبادان نقش مهم و موثری داشت، گفت: نیروی دریایی با این حساب سهم به‌سزایی در همه عملیات‌ها داشت. با انهدام 2 سکوی نفتی مهم رژیم بعث در روز هفتم تیر؛ در حالی که تنها 67 روز از جنگ گذشته بود، سبب غافلگیری دشمن و پیروزی رزمندگان اسلام شد.

دریادار خانزادی تصریح کرد: پس از این اتفاقات بود که دشمن برای جبران این شکست درصدد حمله به ناوگان تجاری ما بود که اسکورت نیروی دریایی اجازه این کار را به آنان نداد.

وی ادامه داد: بالغ بر 90 درصد صادرات از طریق دریا انجام می‌شود؛ بالغ بر 50 ناو را در مناطق دریایی دریاهای آزاد اعزام کردیم و با اینکه حملات متعددی از سمت دزدان دریایی اتفاق افتاد اما ما همچنان در دریا ماندیم و بر این عهد هستیم که امنیت مرزهای آبی را تامین کنیم.

انتهای پیام/

R41471/P41362/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۰۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دشمنان ایران توصیه می‌کنم خطای راهبردی نکنند

به گزارش خبرنگار مهر، «امیر حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی در حاشیه رژه روز ارتش در خصوص آمادگی جنگنده‌های سوخو ۲۴ این نیرو، اظهار داشت: نیروی هوایی با کمک وزارت دفاع و همکاری ارتش و ستاد کل آماده‌تر از همیشه است. آمادگی که امروز در زمینه سوخو ۲۴ داریم، از همه زمان‌ها بیشتر است و فقط سوخو ۲۴ نیست و در زمینه سایر پرنده‌ها هم آمادگی صد در صد داریم و همان طور که فرمانده ارتش اعلام کرد اگر دشمن بخواهد خطای راهبردی داشته باشد، ضربه‌ای خواهد خورد که نتواند جبران کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است اسکادران‌های سوخو ۲۴ در پاسخ به دشمن شرکت کنند، گفت: ما در تمام زمینه‌های پروازی چه پوشش هوایی و چه بمب افکن آمادگی صد در صد داریم و آماده فرمان فرمانده کل قوا برای اصابت قرار دادن اهداف خود به خصوص با سوخو ۲۴ هستیم و از همین جا به دشمنان ایران توصیه می‌کنم خطای راهبردی نکنند.

وی در پایان گفت: جوابی که سپاه به آنها داد، یک سیلی و تنبیه بود و توصیه می‌کنم کاری نکنند که یورش بسیار عظیم را توسط نیروهای مسلح ایران انجام دهیم.

کد خبر 6080708 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • کوچک‌ترین نفوذ دشمن زیر چشم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد
  • دشمن در مقابل توان نیروهای مسلح، خلع سلاح شده است
  • قدرت نیروهای مسلح کشور ، اجازه جولان به دشمن نمی دهد
  • عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ بود
  • از بابایی تا صیاد / رشادت‌هایی که دشمن در محاسباتش از قلم انداخته بود
  • رژه یگان‌های نمونه زیرسطحی، سطحی و پروازی ارتش
  • تلاش ارتش در حوزه خودکفایی و ارتقا امنیت کشور ستودنی است
  • به دشمنان ایران توصیه می‌کنم خطای راهبردی نکنند
  • توطئه های دشمن برای تعرض به امنیت ایران باحضورارتش مقتدرخنثی شد
  • آمادگی نیروهای مسلح برای برقراری امنیت در مرزهای ایران