Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدهادی رضایی ظهر امروز در آئین اختتامیه سی ‌و ششمین دوره مسابقات سراسری برادران پایور و وظیفه و شانزدهمین دوره مسابقات سراسری خواهران شاغل نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: تلاوتی دارای استواری، ارزش، ایمان، تدبر و ماندگاری است که حق‌مدارانه باشد و هرچه ارتباط عمیق‌تری با کتاب خدا برقرار شود و اُنس بیشتری با قرآن کریم برقرار شود آن تلاوت دارای ارزش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه تلاوت قرآن کریم مقدمه‌ای برای تعلیم حکمت‌های الهی است، افزود: تذکیه هدف اصلی در تلاوت قرآن کریم است و آن کس که در این راه موفق باشد به رستگاری و مرتبه اعلی رسیده و نخبگان قرآنی بیشترین مبلغان در حرکت در مسیر قرآن هستند.

نماینده ولی‌فقیه در نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه قاری و حافظ قرآن کریم باید آمر به معروفات و ناهی از منکرات باشد، خاطرنشان کرد: اگر قاری و حافظ قرآن کریم خود عامل به دستورات این کتاب آسمانی نباشد، نمی‌توان انتظار داشت که چنین کسی به عنوان یک الگوی موفق برای دیگران باشد.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) افراد متخصص را در انتخاب‌های خود برمی‌گزیدند، تاکید کرد: یکی از مهمترین ملاک‌ها در گزینش‌های ایشان ارتباط آن فرد با قرآن کریم و اُنس او با این کتاب آسمانی بود و اگر فردی دارای بهترین ویژگی‌ها بود، اما فاقد ویژگی‌های قرآنی نمی‌بود مورد تایید و پذیرش رسول اکرم(ص) واقع نمی‌شد.

نماینده ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه پاسداران شکست ابدی داعش را حاصل حرکت رزمندگان اسلام در مسیر قرآن و عترت دانست و گفت: رزمندگان دلاور و مدافعان حرم تا آخرین قطره خون خود در مقابل ظالمان ایستادند و اجازه گستاخی به آن‌ها ندادند و در این مسیر سر، تن، دست و پا را دادند اما به دشمن اجازه نفوذ ندادند و اتحاد شکل‌گرفته بسیجیان جهان اسلام سبب سرنگونی ابدی داعش شد.

رضایی با بیان اینکه شکست داعش شکست توطئه‌های استکبار جهانی و حامیان منطقه‌ای آن‌ها بود، افزود: داعش در مدتی بخش‌هایی از عراق و سوریه را با حمایت صهیونیست‌ها و آمریکا تصرف کرده بود و جنایت‌های بزرگ و هولناکی در حق مردم عراق و سوریه مرتکب شد.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه نیز در این مراسم اظهار داشت: آشنایی با قرآن کریم مقدمه‌ای برای درک، فهم و عمل به آیات نورانی این کتاب آسمانی است؛ اولین راهبرد ما در سپاه توسعه و گسترش قرآنی در زندگی کاری و خانوادگی کارکنان کادر و وظیفه، دومین راهبرد پرورش استعدادهای قرآنی و سومین راهبرد قهرمان‌پروری در مسیر قرآن و عترت است.

سردار محبی با بیان اینکه مسابقات قرآن کریم امسال سپاه پاسداران باکیفیت بسیار خوبی برگزار شد، خاطرنشان کرد: این نوع برگزاری الگویی موفق برای دیگر یگان‌های نظامی در نیروهای مسلح شده است و امسال با پیگیری‌های صورت گرفته شاهد افزایش بودجه قرآنی بودیم.

وی تصریح کرد: اختلاف میان نفر اول و دوم خواهران 435 امتیاز و اختلاف میان نفر اول و دوم برادران 95 امتیاز است و با این اختلاف زیاد به افتخارآفرینی در رقابت‌های قرآنی نیروهای مسلح بسیار خوش‌بین هستیم.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: یکی از مصادیق آتش به اختیار که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده جذب و پرورش قرآنی‌ها و نخبگان قرآنی است و باید به الگوسازی، مصون‌سازی، همراه‌سازی و نهادینه‌سازی توجه شود.

وی با اشاره به اینکه نیروی زمینی سپاه در همه عرصه‌های قرآنی موفق بوده است، بیان کرد: نیروی زمینی سپاه در همه عرصه‌های قرآنی پرقدرت، کوشا و توانمند ظاهر شده و حضور برادران این نیرو در عرصه قرآنی حضوری چشمگیر بود و در رشته قرائت و تلاوت قرآن رتبه‌های قابل قبولی را کسب کردند.

محبی با بیان اینکه در سال‌های 94 و 95 شاهد درخشش خوبی از یگان‌های نیروی زمینی سپاه در عرصه قرآنی بودیم، گفت: پیروزی اسلام ناب محمدی(ص) بر وهابیت پلید آنچنان بزرگ است که به یاری خداوند یکتا و بی‌همتا با سقوط ابدی داعش حقانیت، اقتدار و برتری جمهوری اسلامی ایران نشان داده شد و پیروزی محور مقاومت بر تروریست‌های تکفیری یکی از مصادیق موفقیت مقاومت در برابر تکفیری‌ها است.

وی با بیان اینکه راهبردهای قرآنی در معاونت فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه تبیین شده است، افزود: قرآن کریم دریای بیکران معرفت در همه ابعاد زندگی کاری و خانوادگی است و این مهم هم زندگی مادی و هم معنوی را در بر می‌گیرد و یکی از راهبردهای مهم ما در سپاه پاسداران در عرصه قرآنی پرورش نخبگان و استعدادهای قرآنی برای مسابقات سراسری نیروهای مسلح است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۱۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر

بسیجیان حوزه مقاومت بسیج یک شهری شهید حبشی سپاه خوی و  پایگاه مقاومت بسیج اسوه کشوری شهید کوچری در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی حضور یافتند و محفل انس با قرآن کریم برگزار کردند و به روح این شهیدان بزرگوار و شهدای شاخص حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق توسط رژیم صهیونیستی هدیه کردند.

شهروند خرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که می توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - آذربایجان غربی

بیشتر بخوانید:

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در مدارس روستای منصوری + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • ببینید | از کجا بفهمیم نماز هایی که میخوانیم بدرد قیامت می خورد؟
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید