Web Analytics Made Easy - Statcounter

لنجان_فرماندار شهرستان لنجان گفت: امروز مسکن مهر فولادشهر در ۳ حوزه آموزش ، سلامت و تامین امنیت با مشکلاتی روبه روست و این مجموعه تنها با یک کلانتری در حوزه تامین امنیت فعالیت می کند لذا باید به این مهم نگاهی ویژه داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سید محسن سجاد در نخستین نشست پایش شهر جدید فولادشهر اظهار کرد: در پی تاسیس کارخانه ذوب آهن، جهت اسکان کارکنان این مجتمع صنعتی و با توجه به روند روبه رشد جمعیت در شهرستان لنجان شهر فولادشهر با هدف تغییرات اساسی و ریشه‌ای در نقش پویا و خودکفا در سطح منطقه آن هم پس از تصویب طرح جامع منطقه اصفهان مصوب ۱۳۶۵ به عنوان یک شهر جدید در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه به دلیل رشد فزاینده جمعیت در کلان‌شهرها و همچنین لزوم برنامه‌ریزی برای توزیع منطقی جمعیت احداث شهرهای جدید با شیوه کنونی در نظام شهرسازی ایران فرآیندهای نوین و رو به تکامل در دستور کار قرار گرفته است، افزود: برهمین اساس در سال ۱۳۶۶ بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران دولت وقت، فولادشهر به شهری جدید در کنار شهر اصفهان شناخته شد و با توجه به رشد جمعیت در شهرستان لنجان و استان اصفهان در سال ۱۳۸۵، تصمیمی مبنی بر ساخت ۳۲ هزار واحد مسکونی در فولادشهر به مرحله اجرا رسید.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: امروز با در نظر گرفتن پروژه عظیم مسکن مهر جمعیت در این شهر با افزایش چشمگیری روبه‌رو است از این رو باید گفت پروژه عظیم مسکن مهر فولادشهر یک پروژه ملی به‌شمار می‌آید که با توجه به حجم عملیات اجرا شده در این مکان، این پروژه پس از مسکن مهر  پرند، دومین شهر جدید کشور به‌حساب می‌آید و به این جهت بیشترین مشکلات مربوط به شهر فولادشهر است که این مشکلات ریشه‌ای است.
وی ادامه داد: تا به امروز زحمات زیادی در مسکن مهر فولادشهر کشیده شده است و کارهای بزرگی در پروژه عظیم مسکن مهر فولادشهر انجام گرفته و با حضور حمید رضا شیروانی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت عمران فولادشهر اقدامات شایانی انجام شد و بسیاری از مسائل و مشکلات ساماندهی شد.

سجاد اضافه کرد: اما باید به این نکته نیز توجه داشت که ساکنین این مجموعه از دستگاه‌های خدمت رسان، خدمات می‌خواهند و با توجه به جمعیت روز افزون در مسکن مهر باید مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی دست در دست یکدیگر دهیم تا بتوانیم مسائل زیرساختی را هرچه سریعتر فراهم سازیم و این مهم نیازمند جدی است.

وی عنوان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام مترقی همیشه به‌ دنبال پاسخگویی به نیازهای مردم کشور بوده و دولت تدبیر و امید نیز به دنبال تحقق این مهم است تا به بهترین شکل ممکن به مردم خدمت‌گذاری شود و تمام تلاش خود را در این راستا به کار گرفته تا تمهیداتی را برای ایجاد امنیت و آرامش همراه با نشاط و شادابی برای مردم فراهم کند.

فرماندار شهرستان لنجان بیان کرد: امروز تمام تلاش ما رفع مشکلات مسکن مهر فولادشهر است از این رو باید تلاش شود دستگاه های خدمت رسان مسئولیت خدمات رسانی خود در مسکن مهر فولادشهر انجام دهند و آنها را تنها به‌عهده شرکت عمران فولادشهر  و فرمانداری شهرستان قرار ندهند.

وی خاطرنشان کرد: امروز مسکن مهر فولادشهر در ۳ حوزه آموزش، سلامت و تامین امنیت با مشکلاتی روبه روست و این مجموعه تنها با یک کلانتری در حوزه تامین امنیت فعالیت می کند لذا نباید فراموش کرد امنیت یک نعمت بی‌بدیل در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید که در تمام ابعاد فردی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، قضائی و موارد دیگر در کشور اجرایی شده و رضایت‌مندی مردم را به همراه داشته است.

سجاد اذعان کرد: باید توجه داشت امنیت اجتماعی از اهمیت و نقش بسیار حساسی در ابعاد مختلف زندگی انسان‌ها برخوردار بوده و نیاز به امنیت هم از عمیق‌ترین نیازهای انسان‌ها به حساب می‌آید تا آنجا که انسان‌ها در هیچ برهه‌ای از زمان برای تامین امنیت بی‌تفاوت نبوده‌اند.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: برقراری امنیت در مسکن مهر فولادشهر را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها مسئولان و نیازهای این پروژه عظیم بوده و باید احداث ساختمان کلانتری دیگر در این مجموعه مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان گفت: شرکت عمران شهر جدید فولادشهر و شهرداری این شهر به فراخر جایگاه سازمانی خود در توسعه و عمران فولادشهر قدم‌های بسیاری خوبی را برداشته‌اند اما احساس می‌شود مدیریت دوگانه‌ای در این شهر وجود دارد که باید هماهنگ‌تر عمل شود تا مشکلات این شهر پرآوازه با سرعت بیشتری مرتفع شود.
در ادامه این نشست حمیدرضا شیروانی گفت: رفع مشکلات مسکن مهر فولادشهر مشارکت همه جانبه دستگاه‌ها و کسانی که متعهد به رفع مشکلات آن هستند را می‌طلبد و این مهم تنها با همدلی و هم‌زبانی بین مسئولان دستگاه‌های خدمت رسان محقق می‌شود.

وی افزود: تفاوت بزرگ مسکن مهر شهرهای جدید با سایر واحدهای سکونتی که تحت عنوان مسکن مهر در کشور ساخته می‌شوند آن است که در سایر نقاط کشور، مسکن مهر ساخته شده عموما نیازی به تامین زیرساخت‌ها نداشته‌اند چرا که آنها در نزدیکی شهرها و شبکه‌های زیرساختی شهرها ساخته می‌شوند.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید فولادشهر تصریح کرد: اما در شهرهای جدید همچون فولادشهر، شرکت عمران زمین بکری را باید به شهری جدید مبدل سازد که در این میان نه‌تنها ساخت واحدهای مسکونی بلکه تامین فضاهای زیربنایی، خدماتی، تاسیساتی، بهداشتی و... را نیز باید فراهم آورد که این خود بسیار حائز اهمیت بوده و امروز این مسئله بار سنگینی را بر دوش ما نهاده است.

وی ادامه داد: طی مدت گذشته ما با نگاه به این مهم که صبر کردن برای ساخته شدن خدمات زیربنایی چون، مدارس، درمانگاه‌ها، فضاهای آموزشی و تامین امنیت تنها مشکلات ساکنین مسکن مهر را افزایش می‌دهد در راستای جلب رضایت مردم سعی کردیم گام هایی را برداریم ومردم مطمئن باشند ما در تلاشیم هستیم مشکلات آنان را رفع کنیم اما آنان نیز باید با صبر، تحمل و حسن نظر به ما یاری رسانند تا در فرصتی مناسب تمامی این مسائل مرتفع شوند.            

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۲۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: از دانش‌بنیان‌ها برای ارتقای سلامت تغذیه بهره‌گیری شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز دوشنبه در جلسه «شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی» امنیت غذایی به معنای تامین و تولید غذای سالم، ارزان، با کیفیت و در دسترس برای همگان با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی را از مهمترین مولفه‌های تامین و تدوام سلامت کشور برشمرد و افزود: وجود نظام باثبات غذایی و جلوگیری از نوسان در فراوانی مواد غذایی لازم در کشور از ضروریات امنیت غذایی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه کشور ظرفیت‌های مناسبی برای تامین و تولید غذای سالم و در دسترس برای همگان دارد، تضمین سلامت غذا در زنجیره تامین، تولید، توزیع و مصرف را نکته مهم دیگر در تامین امنیت غذایی عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت مسئول تدوین و نظارت بر احصای شاخص‌های سلامت مواد غذایی است و وزارت جهادکشاورزی نیز باید شاخص‌های سلامت در بخش کاشت، داشت، برداشت، فرآوری، حمل و نقل و توزیع محصولات غذایی و پروتئینی را تعیین و بر رعایت آنها نظارت دقیق داشته باشد.

رئیسی با تاکید بر رعایت شاخص‌های سلامت در کل زنجیره تأمین مواد غذایی، بر ضرورت بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این بخش و فناوری‌های موجود برای ارتقای سلامت تغذیه مردم و هوشمندسازی نظارت بر این فرآیند تاکید کرد.

رئیس جمهور تهیه پیوست عدالت برای فرآیند‌های تامین امنیت غذایی را ضروری برشمرد و اظهار داشت: اجرای عدالت در فرآیند امنیت غذایی منوط به تعیین شاخص‌های ضروری در زمینه میزان کالری و پروتئین مورد نیاز برای مردم و نظارت بر تامین آن به نحو مقتضی است و هر جا که تامین کالری و پروتئین مورد نیاز برای بخشی از مردم ممکن نباشد، دولت باید به شکل مناسب تامین آن را بر عهده بگیرد.

اهمال در تأمین امنیت غذایی جامعه از سوی دستگاه‌های مرتبط تخلف است

رئیسی اهمال در تامین امنیت غذایی جامعه از سوی دستگاه‌های مرتبط را تخلف و خسارت غیرقابل جبران تلقی نموده و بر ضرورت همکاری همه بخش‌ها از جمله سازمان غذا و دارو، سازمان استاندارد، سازمان دامپزشکی و بخش‌های مرتبط دیگر در زمینه تامین امنیت غذایی تاکید کرد و افزود: سوداگری و سوءاستفاده در حوزه غذا و دارو قابل اغماض نیست و لازم است سوداگرانی که به خاطر سودجویی با جان مردم بازی می‌کنند، به دست قانون سپرده شوند تا برخورد سختی با آنها شود.

رئیس جمهور رعایت شاخص‌های امنیت غذایی و ارتقای کیفیت محصولات غذایی تولید شده در کشور را از مولفه‌های مهم اقتدار منطقه‌ای و جهانی کشور برشمرد و بر استفاده حداکثری از همه ظرفیت‌های کشور برای رسیدن به خودکفایی در تولید مواد غذایی و همچنین نظارت بر اجرای الگوی کشت با اولویت تولید کالا‌های اساسی تاکید کرد.

رئیسی در ادامه وزارت جهاد کشاورزی را مسئول تولید مواد غذایی و وزارت بهداشت را مسئول تعیین و پایش شاخص‌ها در تولیدات غذایی دانست و تصریح کرد: وزارت جهادکشاورزی با همکاری سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده، مسئولیت تنظیم تولید و تامین مواد غذایی، مدیریت قیمت و جلوگیری از هرگونه اجحاف در حق تولیدکننده و مصرف کننده را بر عهده دارد.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت مدیریت بازار و قیمت‌ها، به خصوص جلوگیری از عرضه کالا‌هایی که با ارز نیمایی تامین یا تولید شده‌اند با قیمت‌های بالاتر، صادرات مواد غذایی کشاورزی را فرع بر تامین نیاز‌های داخل دانست و از وزارت جهادکشاورزی خواست که تامین نیاز بازار داخل را در اولویت قرار دهد.

آمادگی دولت برای تامین ارز مورد نیاز تولید و تامین مواد غذایی و نظارت دقیق از دیگر نکات مطرح شده از سوی رئیس جمهور در این جلسه بود.

رئیسی در پایان این نشست را جلسه‌ای برای افزایش هماهنگی، هم‌افزایی و همکاری میان دستگاه‌های عضو شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی دانست و با قدردانی از همه تلاش‌های انجام شده در زمینه تامین شاخص‌های امنیت غذایی، از مسئولان دبیرخانه شورا خواست که جلسات آن را مستمر و منظم برگزار کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تامین معیشت مشکل اصلی مردم سیستان و بلوچستان
  • رئیسی: اهمال و سوداگری در حوزه غذا و دارو قابل اغماض نیست
  • رئیسی: اهمال در تأمین امنیت غذایی قابل اغماض نیست
  • اخطار جدی رئیسی درباره غذا و دارو | این ۲ وزارتخانه مسئولند که ...
  • رئیسی: از دانش‌بنیان‌ها برای ارتقای سلامت تغذیه بهره‌گیری شود
  • اهمال و سوداگری در حوزه غذا و دارو قابل اغماض نیست
  • اهمال در تامین امنیت غذایی و سوداگری در حوزه غذا و دارو قابل اغماض نیست
  • سوداگری در حوزه غذا و دارو قابل اغماض نیست
  • اهمال در تامین امنیت غذایی و سوداگری در حوزه غذا و دارو قابل اغماض نیست/ ضرورت تهیه پیوست عدالت برای فرآیندهای تامین امنیت غذایی
  • رئیس‌جمهور در جلسه شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی: اهمال و سوداگری در حوزه غذا و دارو قابل اغماض نیست