Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان روانشناسی به افراد توصیه می‌کنند تحت تاثیر تبلیغ‌های بسیار زیاد فروشگاه‌های اینترنتی و واقعی برای فروش محصولات با قیمت‌های باورنکردنی دریک بازه زمانی کوتاه یک روزه قرار نگیرند.

درسال‌های اخیر بلک فرایدی( جمعه سیاه) و خرید وسایل با تخفیف‌های باورنکردنی به یک چالش بزرگ جهانی تبدیل شده است و دربسیاری ازکشور‌های جهان مردم به فروشگاه‌ها و سایت‌های اینترنتی برای خرید وسایل مختلف درروز اعلام شده مراجعه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تبلیغ بسیار زیاد فروشندگان، استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای جذب مشتری بیشتر و نیز مکالمه‌های اجتماعی افراد سبب می‌شود نوعی هیجان کاذب برای خرید وسایل مختلف نزد افراد ایجاد شود.

بسیاری از افراد خرید وسایل مورد نیاز با تخفیف زیاد و یا چانه زدن زمان خرید محصول را یک موفقیت می‌دانند و به همین دلیل در چنین روز‌هایی دچار هیجان و استرس شدید می‌شوند.

این افراد دراین روزها استرس و وسواس  دارند و می خواهند کالاهای بیشتری خریداری کنند، آنها حتی امکان دارد از اطرافیان خود پول قرض بگیرند یا به دلیل  ناتوانی درخرید وسایل دچارناراحتی و اندوه فراوان شوند.

پس از پایان این روز پشیمانی، نگرانی، یادآوری هزینه های ضروری و سرزنش اطرافیان می تواند سبب افسردگی این افراد شود.

یکی از کارشناسان رشته بازاریابی دانشگاه شفیلد هالم انگلستان به بررسی اثرروانی خرید حراجی بر احساسات افراد و نیز کنترل هزینه توسط آن‌ها پرداخته است.

روز ۲۵ نوامبر هرسال، بلک فرایدی نام گذاری شده است و درآن روز دربسیاری از کشور‌ها، فروشگاه‌ها به عرضه محصول‌های خود با قیمت پایین می‌پردازند.
کارشناسان دریافتند بسیاری از افراد دراین روز تحت تاثیر هیجان و احساسات قرار می‌گیرند و وسایلی می‌خرند که به آن‌ها احتیاج چندانی ندارد.


افراد درزمان خرید معمولاً خود را توجیه می‌کنند، ولی مدتی پس از خرید دچار پشیمیانی می‌شوند، زیرا کالایی که خریداری کرده اند مصرف چندانی ندارد همچنین هزینه‌های فراوانی دراین روز‌ها انجام می‌شود و افراد دچار ولخرجی می‌شوند و امکان صرف پس انداز و آسیب اقتصادی وجود دارد.

کارشناسان اعتقاد دارند جمعه سیاه به نفع فروشندگان است که تمامی کالا‌های خود را می‌فروشند، انبار‌های خود را خالی می‌کنند و سود سرشاری به دست می‌آورند.

روانشناسی خرید از بحث‌های بسیارپیچیده و مهم در علم روانشناسی است. بسیاری از افراد درزمان ناراحتی به شدت خرید می‌کنند و به این ترتیب دچار احساس خوشحالی موقت می‌شوند. هرچند که مدتی بعد به دلیل اسراف درهزینه‌ها و صرف بی جهت موجودی خود با ناراحتی و پشیمانی مواجه می‌شوند.


کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند برنامه ریزی منظمی برای خرید داشته باشند واز ولخرجی خودداری کنند، احساسات خود را کنترل کنند و به این فکر کنندکه وسیله‌ای که می‌خرند آیا واقعاً مورد نیاز آن‌ها است.

آیا در چندماه آینده به وی‍ژه در زمینه وسایل الکترونیکی کالای جدیدی به بازار می‌آید و کارایی وسیله توسط آن‌ها چقدر پایین می‌آید؛ اگر قادر به کنترل هزینه‌ها نیستند برای خرید از افراد واقع بین و با قدرت کنترل احساسات کمک بگیرند.

از چشم و هم چشمی با دیگران خودداری کنند و به فکر پس انداز برای روز‌ها و سال‌های آتی خود باشند و بارعایت راهکار‌های فوق می‌توانید افزون برخرید وسایل موردنیاز خود از احساس پشیمیانی و کاهش موجودی خود نیز جلوگیری کنید.

منبع:Dailymail
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۲۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد مصلحی، در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به ابتکار وزارت بهداشت برای نامگذاری چهارمین روز از هفته سلامت با عنوان سلامت خانواده و سلامت روانی و اجتماعی برای اولین بار، گفت: وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت، دسترسی مردم به خدمات سلامت روان را افزایش داده است.

وی از راه اندازی مراکز سراج به عنوان یکی از اقدامات ارزشمند و تحولی در دو سال گذشته یاد کرد و افزود: سراج مخفف سلامت روانی اجتماعی است و در طول ۶ ماه گذشته، تعداد این مراکز سه برابر افزایش یافته و برنامه ما این است که تعداد این مراکز به ۱۰۰ مرکز در سراسر کشور برسد.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت ادامه داد: در این مراکز، امکان پذیرش مستقیم بیماران وجود ندارد اما بیمارانی که به تشخیص روانشناسان شبکه بهداشت و درمان و یا مراکز روانپزشکی نیاز به خدمات بیشتری دارند به این مراکز ارجاع می‌شوند و خدمات مورد نیاز را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

مصلحی از وجود خانه مشارکت مردم در سلامت در مراکز سراج خبر داد و گفت: مردم محله یا منطقه، عوامل اجتماعی یا آسیب زا مانند محل تجمع معتادان متجاهر را شناسایی و با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مانند شهرداری‌ها نسبت به تبدیل محل‌های تجمع به پارک‌های سلامت اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه مراکز سراج در ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی و ۲۵ استان کشور راه اندازی شده است، افزود: اخیراً چندین مرکز سراج در استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح کشور ایجاد شده و توسعه این مراکز در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

کد خبر 6086956 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اعلام رسمی نتایج «پیمایش ملی سلامت روان» در ابتدای تابستان
  • آخرین وضعیت خرید شمش در حراج مرکز مبادله | خرید شمش افزایش یافت
  • افزایش ۱۷ برابری خرید شمش در حراج مرکز مبادله
  • افزایش ۱۷برابری خرید شمش طلا در مرکز مبادله
  • تاکید بر اولویتی به نام سلامت روان
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • خانواده سالم و منسجم، محور سلامتی
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • نقش مهم حمایت والدین در سلامت روانی و احساسی فرزندان
  • حراج برخط لوازم خانگی اموال تملیکی در ۶ استان آغاز شد