Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-29@12:06:23 GMT

۳۹ کشته و مصدوم حاصل زلزله و سیلاب در کشور

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۸۳۱۴۷

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور گفته: که ۳۴ نفر از این افراد به صورت سرپایی درمان و از بیمارستان ترخیص شدند و دو نفر دیگر نیز در بخش‌های تخصصی تحت نظر قرار دارند.

آن‌طور که وی گفته، بیشتر مصدومان این حادثه که اندکی پیش از ساعت سه بامداد روز جمعه در ۹ کیلومتری بروجرد رخ داد، «دچار ترومای دست و پا» شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته این مقام مسئول، این زمین‌لرزه، موجب «هیچ‌گونه آوار و ریزش ساختمان» نشده و تنها برخی از وسایل داخل منازل سقوط کرده بودند.وی اصابت این وسایل به دست و پای حادثه‌دیدگان را موجب زخمی‌شدن آنها عنوان کرده‌است.

این در حالی است که مدیرکل مدیریت بحران لرستان از واردشدن خسارت به تعدادی از واحدهای مسکونی خبر داده‌است.رضا آریایی در جمع خبرنگاران افزود که ۲۷ نفر از اهالی منطقه نیز «به هنگام خروج از منزل دچار جراحت شدند.»

وی در عین حال از آماده‌باش همه دستگاه‌های اجرایی استان لرستان خبر داده و افزوده از ظهر روز پنج‌شنبه تا ساعت هشت صبح روز جمعه، هشت زمین‌لرزه در بروجرد ثبت شده‌است.

این زمین‌لرزه در حال رخ داده که یکشنبه شب ۲۱ آبان ماه نیز زلزله‌ای با قدرت ۷٫۳ ریشتر در غرب ایران، بیش از ۴۴۴ کشته و بیش از ۱۰ هزار مصدوم برجا گذاشت.

آن‌طور در گزارش خبرگزاریها آمده، هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه نیز بر اثر این زمین‌لرزه دچار خساراتی شدند. مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه روز جمعه در این رابطه گفته که پس‌لرزه‌های استان کرمانشاه از مرز ۸۰۰ زلزله گذشت.

فرهاد فروزی گزارش کرده، پس از وقوع زمین‌لرزه بزرگ ۲۱ آبان‌ماه، «تاکنون ۸۰۸ پس لرزه در نقاط مختلف استان ثبت شده‌است.»به گفته وی، با وجود قدرت بالای زلزله اصلی ۲۱ آبان ماه، «تا پایان امسال وقوع پس‌لرزه‌ها ادامه خواهد داشت و با گذشت زمان از تعداد و قدرت آن‌ها کاسته می‌شود.»

سیل در هفت استان ایران

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ایران خبر داد که بر اثر سیل، آب‌گرفتگی و طوفان در ۷ استان کشور، سه نفر جان خود را از دست دادند. مرتضی سلیمی، روز جمعه، ۳ آذر، اعلام کرد که بخش‌هایی از استان‌های ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، گلستان و هرمزگان در سه روز گذشته درگیر سیل و آب‌گرفتگی شده‌است.

وی اعلام کرد که به حادثه‌دیدگان در ۲۳ شهر، روستا و منطقه عشایرنشین در این استان‌ها امدادرسانی شده و ۴۳ خانه از آب تخلیه شده‌است.به گفته آقای سلیمی، یک فرد ۴۲ ساله و یک فرد ۱۴ ساله در روستای «چاوشی «در دهستان «خورموج» در استان بوشهر بر اثر سیل فوت شدند.

در همین حال قاسم قائدی، مدیر کل بحران استانداری بوشهر، اعلام کرد که دو نفر از چهار سرنشین یک خودروی پراید بر اثر سیل جان باختند و دو نفر نجات پیدا کردند.رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمرایران همچنین اعلام کرد که یک فرد ۶۵ ساله در بخش «الوار گرمسیری» شهر اندیمشک در استان خوزستان بر اثر رعد و برق جان خود را از دست داده‌اند. آقای سلیمی به جنسیت این سه نفر اشاره ای نکرده‌است.


در هفته‌های گذشته زمین‌لرزه‌هایی نیز در شهرهای ایران رخ داده که از جمله روز یکشنبه، ۲۱ آبان، زلزله‌ای در استان کرمانشاه رخ داد و بر اثر آن ۴۴۴ کشته شدند.این زمین‌لرزه ۷٫۳ ریشتری که مناطقی و غرب آسیا را لرزاند، در سال جاری میلادی به‌عنوان مرگبارترین زمین‌لرزهٔ جهان برآورد شده‌است.

روز جمعه ،۳ آذر، نیز یک زمین‌لرزه ۴٫۳ ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در ۹ کیلومتری شهر بروجرد رخ داد. در همین حال مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور، اعلام کرد که ۳۶ نفر براثر این زلزله مجروح شده‌اند.

به گفته آقای خالدی، در این زمین‌لرزه هیچ ساختمانی خراب نشده و فقط برخی از وسایل داخل خانه‌ها سقوط کرده‌است.


منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۳۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و ۶ مصدوم در تصادف رابر

سید محمد صابری گفت: بر اثر برخورد پراید و لیفان که ساعت ۱۳ و ۵۰ دقیقه امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ در رابر نرسیده به گردنه اسکر رخ داد، ۶ نفر مصدوم شدند.

وی افزود: در این حادثه رانندگی، یک مرد ۶۱ ساله جان خود را از دست داد. 

رئیس اورژانس کرمان با اشاره به اعزام ۳ دستگاه آمبولانس به محل حادثه بیان داشت: مصدومان حادثه بعد از دریافت اقدامات درمانی به بیمارستان خاتم الانبیا بافت منتقل شدند.

او تصریح کرد: مصدومان این حادثه، شامل: ۳ مرد با رده سنی ۲۶ تا ۴۲ سال با حال عمومی مساعد و ۲ زن ۳۰ و ۵۴ ساله که حال خانم ۳۰ ساله وخیم گزارش شده است و یک کودک پسر ۱۱ ساله با حال عمومی مساعد می‌باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • واعظ آشتیانی: تهمت زدن و انگ زدن حاصل خوبی برای جامعه و کشور ندارد
  • محققان آلمانی: سد کالپوش عامل زلزله روستای حسین آباد
  • وقوع زمین لرزه در کابل
  • برخورد پژو ۴۰۵ با کوییک در قزوین یک‌کشته و ۶ مصدوم برجای گذاشت
  • ۲۲ مصدوم حاصل حوادث رانندگی ۲۴ ساعت گذشته در گتوند خوزستان
  • یک کشته و ۷ مصدوم در جاده رابُر - بافت
  • سه مصدوم حاصل بی احتیاطی راننده پراید/ عدم رعایت حق تقدم عبور باعث حادثه شد 
  • یک کشته و ۶ مصدوم در تصادف رابر
  • مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟
  • زمین لرزه سالند خسارتی در پی نداشت