Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به تشکیل شورای «دانا»، از نخبگان و دلسوزان جامعه برای مشارکت در توسعه لرستان و ارائه راهکارهای خود به دبیرخانه این شورا دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی شامگاه جمعه در جلسه شورای راهبردی توسعه لرستان (دانا) با اشاره به اینکه همواره مسئله توسعه استان دغدغه اصلی بوده است، اظهار داشت: آمار بیکاری در لرستان در صدر آمارهای کشور قرار دارد و کمتر خانواده ای وجود دارد که از این مشکل رنج نبرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از سوی دیگر سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در استان در جایگاه مطلوبی قرار ندارد، تصریح کرد: همه به دنبال راه حلی هستند که این مشکل را حل کنند؛ اگر سالی را رهبری به عنوان سال تولید و اشتغال نام گذاری می کند، باید نمود تولید و اشتغال احساس شود.

ویژگی های شورای «دانا»

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد ادامه داد: برای حل این مشکلات، دیدگاه ها و نظرات متفاوت و روش های گوناگونی تاکنون ارائه و دنبال شده است؛ اما دکتر خادمی استاندار لرستان پیشنهاد بسیار خوبی را برای تشکل شورای راهبری توسعه و پیشرفت استان ارائه کردند.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه این شورا ویژگی هایی دارد که توجه به این ویژگی ها می تواند باعث موفقیت شورا شود، گفت: اولین ویژگی این است که دست اندرکاران و مسئولان ارشد استان در این شورا عضو هستند و این شورا از درون استان برخواسته است؛ برخلاف کارگروه ها و شورهای دیگر استان که در خارج از استان شکل می گرفت و می خواست برای استان تصمیم گیری کند.

وی با بیان اینکه این شورا هم موانع پیشرفت را می داند و هم راهکار را تا اندازه ای در اختیار دارد، تصریح کرد: ویژگی دیگر این شورا این است که میدانی برای ارائه طرح ها و استفاده از توانمندی ها و پیشنهادات کارشناسانی که در استان و خارج از استان مشغول هستند، است.

نخبگان نظرات و راهکارهای خود را ارائه دهند

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه این شورا دبیرخانه ای دارد که نظرات نخبگان به این دبیرخانه می رسد و با تشکیل کمیته های تخصصی این نظرات جمع بندی و بررسی می شوند، افزود: امیدواریم با تصمیمات این شورا موانع رفع شده و در جذب سرمایه گذاری و تولید و اشتغال موثر باشد.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه ویژگی دیگر شورای دانا این است که این شورا تقریبا سیاست های کلی را دنبال می کند، مسائلی که می تواند در کل استان موثر باشد را دنبال می کند، یادآور شد: اقدامات این شورا تداخلی در وظایف دیگر شوراها و دستگاه های استان ندارد بلکه حمایتگر و تسهیل گر است و به دنبال رفع موانع است.

وی با بیان اینکه اثر تصمیمات این شورا را در زیرمجموعه ها خواهیم دید، تصریح کرد: باید بدانیم پیشرفت و توسعه هر منطقه ای به دست خود مردم آن منطقه است، اگر پیشرفتی می خواهد حاصل شود باید از خود مردم آغاز شود؛ لذا از همه دلسوزان و کارشناسان و کسانیکه دغدغه توسعه را دارند، دعوت می کنیم نظرات و پیشنهادات خود را به دبیرخانه ارائه دهند تا این مجموعه با استفاده از تمام ظرفیت ها و توانمندی ها و قابلیت ها در داخل و خارج استان در سطح کلان تصمیم گیری کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه این اقدام را یک امر مبارک تلقی می کنیم و ان شاء الله با همت همه مخصوصا رسانه ها و صاحبان دیدگاه ها و ایده ها می تواند موثر باشد، افزود: همه ید واحده باشیم و منسجم در کنار هم قدم هایی را برای توسعه استان برداریم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۵۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج گفت: یکی از رویکردهای مهم شورای ششم توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است که برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری نیز بر همین مبنا انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسین سعیدی سیرائی صبح امروز _پنج‌شنبه ششم اردیبهشت_ با همراهی مدیران شهرداری کرج و معتمدان، مشکلات مربوط به منطقه ۳ شهرداری را مورد بررسی قرار داد.

وی در حاشیه پایش مشکلات منطقه سه با اشاره به اینکه برای رسیدن به شهری توسعه یافته در کنار برنامه ریزی و تخصص مدیران به نظرات شهروندان نیاز است، اظهار کرد: نظرات شهروندان در اداره شهر گره‌گشا است، چراکه به صورت عینی با مشکلاتی روبه‌رو و آن را در زندگی روزمره لمس می‌کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: در جلسه بررسی مشکلات شهروندان نقطه نظرات خوبی مطرح شد که تلاش می‌کنیم این نقطه نظرها در اداره بهتر این منطقه، عملیاتی شود.

سعیدی سیرائی اضافه کرد: نیازهایی که در جلسه پایش مشکلات مطرح شد مشکلاتی است که قابلیت رفع شدن دارد و به طور قطع با تدبیر مدیران این مهم محقق خواهد شد.

وی گفت: یکی از رویکردهای مهم شورای ششم توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است که برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری نیز بر همین مبنا انجام شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج افزود: این رویکرد به طور قطع در خصوص سایر مناطق شهرداری کرج نیز وجود خواهد داشت، تلاش می‌کنیم نیاز شهروندان به صورت اولویت مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 747737

دیگر خبرها

  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • همدلی نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم
  • همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • خرید انواع کمپرسور دانفوس Danfoss  از مایاکول
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبگان حوزوی داریم