Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – اتحادیه بین المللی حقوق بشر روز جمعه از سفیر بحرین در فرانسه خواست تا به صورت فوری «نبیل رجب» فعال حقوق بشری بحرینی را آزاد کنند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه بین المللی حقوق بشر در بیانیه ای افزوده است: مقام های بحرینی از طریق فشارهای قضایی تلاش می کنند تا این فعال حقوق بشری بحرینی را ساکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بیانیه آمده است: تنها اشتباه نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین این است که بر آزادی اندیشه و آزادی بیان پایبند بوده است.
اتحادیه بین المللی حقوق بشر اضافه کرده است: نبیل رجب طی 6 سال گذشته چهار سال از زندگی خود را در زندان سپری کرده است و به دلیل برخورد های نامناسب در زندان، زندگی این فعال حقوق بشری به خطر افتاده است.
این نهاد مدافع حقوق بشر در بیانیه خود همچنین احکام اخیر صادر شده از سوی دادگاه رژیم آل خلیفه بحرین علیه نبیل رجب را محکوم کرده است.
دادگاه تجدیدنظر بحرین چهارشنبه حکم صادره علیه نبیل رجب را که به اتهام نشر اکاذیب علیه کشور بحرین از طریق رسانه های غربی به دو سال زندان محکوم شده بود، تایید کرد.
مقام های امنیتی رژیم آل خلیفه 13 ژوئن (24 خرداد 95) نبیل رجب حقوقدان بحرینی را در منزلش در منطقه بنی جمره دستگیر و وسایل شخصی از جمله لپ تاپ وی را توقیف کردند.
اتهام نبیل رجب مصاحبه های تلویزیونی در سال های 2015 و 2016 اعلام شده و مقام های بحرینی می گویند وی در این مصاحبه ها وجهه کشور را خدشه دار کرده است.
پیش تر دادگاهی در بحرین نبیل رجب فعال برجسته حقوق بشر را به دو سال حبس محکوم کرده بود.
شبک**9365**1708**مترجم: رضا میرزائی**انتشار: علیرضا ارشادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۶۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ اولاف شولتس صدراعظم آلمان، با الویت خواندن تاسیس اتحادیه بانکی اروپا خواستار همگونی بیشتر در بازار‌های مالی در سراسر منطقه شد.
اتحادیه بانکی، طرحی است که پس از بحران مالی برای متمرکز کردن نظارت بر وام دهندگان بزرگ در بانک مرکزی اروپا طراحی شده است.
با این حال، آلمان با عنصر اصلی این طرح، یعنی حمایت از سپرده‌ها مخالفت کرده است. لیندنر وزیر دارایی آلمان خواستار پیشرفت در اتحادیه بازار سرمایه برای بهبود امکانات مالی کسب و کار با تمرکز بر ابزار اوراق بهادار، ادغام دارایی‌ها باهدف بسته بندی مجدد و فروش آنها به سرمایه‌گذاران شد.

دیگر خبرها

  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • نهاد حقوق بشری: ۱۴۰ گور دسته جمعی در نوار غزه شناسایی کردیم
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه وجلوگیری ازفاجعه بشری درغزه
  • بورل: پیشرفتی برای کاهش فاجعه بشری در غزه رخ نداده است
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد
  • یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد
  • تقابل شدید آلمان با آزادی بیان برای حمایت یکجانبه از اسرائیل