Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@13:26:56 GMT

آرام غذا بخورید لاغر می شوید

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۸۶۴۷۴

آرام غذا بخورید لاغر می شوید

بسیاری از کسانی که قصد دارند از چاقی و اضافه‌وزن خلاص شوند و بر همین اساس به رژیم‌های غذایی کاهش وزن روی می‌آورند، برخی غذاها را از تغذیه خود حذف می‌کنند؛ محققان می‌گویند چطور خوردن در کاهش یا افزایش اندازه دور کمر مهمتر از چه خوردن و چه نخوردن است.

 طبق تحقیقات اولیه محققانی که نتایج یافته‌هایشان را در نشست علمی انجمن قلب امریکا در سال ۲۰۱۷ ارائه کرده‌اند، کسانی که آهسته غذا می‌خورند کمتر احتمال دارد که دچار چاقی یا ابتلا به نشانگان سوخت‌وساز (سندروم متابولیک)، و دسته‌ای از عوامل موثر در بروز سکته، دیابت و بیماریهای قلبی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محققان ژاپنی، سندروم متابولیک زمانی رخ می‌دهد که کسی هر یک از عوامل خطر چاقی، قند خون زیاد، فشار خون بالا، تری‌گلیسیرین بالا (و یا کلسترول HDL کم) را داشته باشد.

این محققان ۶۴۲ مرد و ۴۴۱ زن به طور متوسط ۵۱ ساله را مورد بررسی قرار دادند که در سال ۲۰۰۸ هیچ نشانه‌ای از سندروم متابولیک نداشتند. آنها این شرکت‌کنندگان در تحقیق را بسته به سرعت معمول غذاخوردنشان به سه گروه تقسیم کردند: آنها که آهسته می‌خورند، آنها که با سرعتی معمول غذا می‌خورند، و آنها که غذایشان را سریع می‌خورند.

پس از ۵ سال، محققان دریافتند کسانی که سریعتر غذا می‌خورند (۱۱/۶ درصد) نسبت به آنها که با سرعت معمولی غذا می‌خورند (۶/۵ درصد)، و در مقایسه با آنها که آهسته می‌خورند (۲/۳ درصد) زمینهٔ بیشتری برای ابتلا به سندروم سوخت‌وساز دارند. همچنین سریع خوردن باافزایش وزن، بالا رفتن قند خون و ازدیاد دور کمر همراه بود.

به گفته تاکایوکی یاماجی، نویسنده اصلی این تحقیق از دانشگاه هیروشیما، آرام غذا خوردن ممکن است تغییری موثر در سبک زندگی برای پیشگیری از نشانگان سوخت‌وساز باشد: «وقتی سریع غذا می‌خورید احساس کاملی از آن نخواهید داشت و احتمالا بیش از حد غذا می‌خورید. علاوه بر این، نوسانات گلوکز در بدنتان هم زیاد می‌شود که در نتیجه، مقاومت به انسولین را در پی خواهد آورد».

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۶۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

گوجه فرنگی و لیمو دو میوه خاص هستند که برای درمان سرما خوردگی بسیار موثر هستند.

گوجه فرنگی برای سرماخوردگی:

آب گوجه فرنگی نوشیدنی محبوبی است که طیف گسترده‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها را برای بدن تأمین می‌کند. آب گوجه فرنگی بسیار مغذی است و سرشار از بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم است. به عنوان مثال، نوشیدن فقط 1 لیوان (240 میلی لیتر) آب گوجه فرنگی تقریباً نیاز روزانه شما به ویتامین C را تأمین می‌کند و 22٪ از نیازهای ویتامین A شما را به صورت آلفا و بتاکاروتنوئیدها برآورده می‌کند. آب گوجه فرنگی و سایر محصولات گوجه فرنگی ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد.

لیمو برای سرماخوردگی:

لیمو منبع خوبی از ویتامین C است. همانطور که می‌دانید در زمان سرماخوردگی خوردن ویتامین c بسیار مهم است. یک لیمو حدود 31 میلی گرم ویتامین C را تأمین می‌کند، که 51 درصد از میزان مورد نیاز مصرف روزانه مرجع (RDI) است. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین C خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • اگر می‌خواهید وزن کم کنید، شام را زودتر بخورید (فیلم)
  • ۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • (ویدیو) سندروم توهم بیقرار «بایدن»
  • آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم ۳۰۰ میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری | بیش از ۱ میلیون دنبال‌کننده در صفحات مجازی متقلبان | خطر آسیب جدی در کمین داوطلبانی که فریب می‌خورند
  • آب نمی‌خورید؟؛ این ۸ سبزی را بخورید
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود