Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل ستاد کنگره ملی 12هزار شهید آذربایجان‌غربی، با اشاره به جمع‌آوری 650 هزار برگ سند مرتبط با شهدای این استان، گفت: نیازمند شناساندن بهتر ایثارگران و خانواده شهدا به نسل‌های جدید هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، سردار سرتیپ دوم پاسدار عابدین خرّم عصر امروز در نشست خبری ستاد برگزاری کنگره 12 هزار شهید آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: برگزاری چنین برنامه‌هایی در راستای شناساندن هرچه شهدا و ایثارگران برای اقشار مختلف مردم بوده و باید بیش از پیش به آن توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، افزود: تمام مسئولین و مدیران استانی و شهرستان‌های مختلف در برگزاری این برنامه همکاری مطلوب و جامعی داشته و در اجرای اجلاسیه‌ها، یادواره‌ها و کنگره اصلی همکاری دارند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، با اشاره به برگزاری اجلاسیه‌های مرتبط با کنگره 12 هزار شهید در بخش‌های مختلف، بیان داشت: روز دهم آبان‌ماه اجلاسیه پیشمرگام مسلمان کُرد به میزبانی شهرستان مهاباد برگزار شد که با استقبال پرشور مردم و مسئولین همراه بود.

وی، اضافه کرد: این اجلاسیه نقش بسیار مهمی در شناساندن هرچه بهتر و بیشتر شهدای پیمرگ به مردم و نیز تلاش‌های آنان برای امنیت پایدار منطقه داشت.

سردار خرّم، با بیان این امر که برگزاری اجلاسیه شهدای پیشمرگ در ایام برگزاری همه‌پرسی کردستان عراق نشان‌دهنده اتحاد اقوام در داخل ایران اسلامی بود، گفت: تمام گروه‌های ضدانقلاب نگرانی خود از برگزاری این اجلاسیه را علنی کردند که همین امر نشان‌دهنده موفقیت در برگزار برنامه بود. هرجا ضدانقلاب از ما ناراضی باشد قطعا به هدفمان رسیده‌ایم.

وی، اجلاسیه فرهنگ و آموزش را دومین برنامه در راستای برگزاری کنگره 12 هزار شهید استان نام برد و تصریح کرد: این اجلاسیه نیز روز شنبه 5 آذرماه با حضور مسئولین مختلف و نیز خانواده شهدای دانش‌آموز و فرهنگی در ارومیه برگزار می‌شود.

دبیرکل ستاد کنگره ملی 12هزار شهید آذربایجان‌غربی، شهادت 700 دانش‌آموز و 130 معلم در دوران دفاع‌مقدس و انقلاب‌اسلامی را نشانه‌ای از بلوغ فری در این قشر دانست و تاکید کرد: امروز نیز باید دانش‌آموزان و معلمان در راستای تضمین خط سرخ شهدا گام برداشته و به‌منظور رشد و پیشرفت همه‌جانبه علمی تلاش کنند.

وی، برگزاری اجلاسیه‌های بانوان، ایثارگران و روحانیت را از دیگر برنامه‌های جنبی کنگره 12 هزار شهید آذربایجان‌غربی معرفی کرد و بیان داشت: وجود 680 شهیده در دوران مختلف، 87 شهید روحانی و نیز خانواده شهدا و رزمندگان و جانبازان نشان‌دهنده عمق تاثیرپذیری نظام از جامعه ایثارگر است که باید به این امر توجه ویژه شود.

سردار خرّم، 12 آذرماه را زمان برگزاری مراسم اصلی کنگره 12 هزار شهید آذربایجان‌غربی بیان کرد و گفت: هدف اصلی از برگزاری این مراسم تجلی شعار «آذربایجان جانباز، خامنه‌ای دَن آیریلماز» مردم آذربایجان است که امیدواریم بتوانیم با الهام از هنرهای مختلف و اجرای برنامه‌های متنوع به این امر دست پیدا کنیم.

وی، همچنین خاطرنشان کرد: نمایش میثاق امت با ولایت و نیز عهد مجدد مردم با ولی‌فقیه در این کنگره به نمایش گذاشته می‌شود و در همین راستا تولیدات فاخر فرهنگی و هنری با موضوع شهید و شهادت را توزیع می‌کنیم که در همین راستا جوشش اجتماعی در استان و کشور به‌وسیله رسانه‌ها و اصحاب فرهنگ و رسانه حائز اهمیت است.

وی، گفت: در راستای استفاده از ابزار هنر در مراسم کنگره 12 هزار شهید استان، سرود ملی با اجرای زنده استاد قره‌باغی خواهد بود که این تنها یکی از بخش‌های پیش‌بینی شده برای کنگره است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، اتحاد تمام اقوام و مذاهب اسلامی در این استان را از دیگر اهداف برگزاری کنگره 12 هزار شهید دانست و ابراز داشت: وجود 11 شهید از اقلیت‌های دینی و نیز حضور کشیش مسیحیان در محل ستاد کنگره از نشانه‌های اتحاد موجود در آذربایجان‌غربی است که همین امر باعث مخالفت ضدانقلاب شده است.

وی، در خصوص اقدامات تحقیقی و علمی توسط ستاد برگزاری کنگره نیز تصریح کرد: جمع‌آوری 650 هزار برگ سند در مورد شهدا، تولید 15 نزم‌افزار چندرسانه‌ای، تولید 30 مستند تلویزیونی و نیز 310 مستند 10 دقیقه‌ای در مورد مادران و پدران شهدای استان تنها گوشه‌ای از اقدامات کمیته‌های مختلف ستاد برگزاری کنگره 12 هزار شهید آذربایجان‌غربی است که بر خروجی رسانه ملی خواهد رفت.

سردار خرّم، چاپ و تدوین 170 کتاب با موضوع دفاع‌مقدس و شهدا را از دیگر برنامه‌های مرتبط با کنگره 12 هزار شهید آذربایجان‌غربی نامید و گفت: 70 عنوان کتاب مرتبط با شهدا و نیز 100 عنوان اثر مرتبط با دفاع‌مقدس و امنیت توسط ستاد کنگره تولید شده که یا در مرحله تدوین نهایی هستند یا اینکه منتشر شده و در مراحل مختلف کنگره توزیع می‌شوند.

وی، انتشار فرهنگ اعلام شهدای استان در 2 جلد را جزو آثار فاجر ستاد کنگره دانست و اظهار داشت: این اثر به‌منظور سهولت در کار محققین حوزه دفاع‌مقدس بوده و به همین منظور شاهد اثرگذاری بسیاری در حوزه دفاع‌مقدس استان خواهد داشت.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، توزیع کتاب 10 هزار نامه دانش‌آموز برای 10 هزار شهید استان را از دیگر طرح‌های اجرایی این ستاد نام برد و گفت: این نامه‌ها با دست‌خط دانش‌آموزان و به‌منظور انس بیشتر نسل جوان با معارف دفاع‌مقدس در قالب کتابی منتشر شده است.

وی، توزیع 4 هزار بسته کالا هدیه شهدا به خانواده‌هایی تحت‌پوشش کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان راجزو بهترین اقدامات کنگره 12 هزار شهید دانست و ابراز داشت: اصلی‌ترین درسی که می‌توان از شهدا گرفت، دست‌گیری از مظلومین و مستضعفین است که پخش سبدهای کالایی در همین راستا بوده است.

دبیرکل ستاد کنگره ملی 12هزار شهید آذربایجان‌غربی، ساخت 20 ائلمان شهری، نصب یادمان شهدای روحانیت در حوزه‌های علمیه و همچنین نصب تصاویر شهدا در اماکن مرتبط با خود این عزیزان را از دیگر اقدامات ستاد برگزاری این کنگره عنوان کرد.

سردار خرّم، با اشاره به دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره با رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: ایشان در این دیدار از چهره‌های برتر استان از جمله شهید مهدی باکری، حجت‌الاسلام حسنی، مرحوم امیر ذکیانی و مرحوم ملا محمد خضری نام برده و از آن‌ها به‌عنوان الگوهای آذربایجان‌غربی یاد کردند. این نشان‌دهنده توجه ویژه رهبر انقلاب به جایگاه شهدا و شخصیت‌های برجسته این استان است.

وی، در پایان سخنان خود، در خصوص رسالت اصلی کنگره پس از زمان برگزاری آن نیز عنوان کرد: این رسالت باید در راستای خواسته اقشار مختلف و به‌منظور ارتباط بیشتر این قاشار با شهدا باشد، به همین منظور با پژوهش‌های میدانی به عمل‌آمده برای هر قشر مرتبط با ذائقه همان قشر تولیدات فاخری خواهیم داشت. به‌طور مثال چاپ کتب رمان، قصه کوکانه و اشعار مرتبط با حوزه شهادت از این اقدامات خواهد بود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۶۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب تابلو تمثال شهدا در ورودی شهرلنده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهکیلویه و بویراحمد، فرمانده سپاه ناحیه لنده در حاشیه نصب تمثال شهدای شهرستان لنده گفت: برابر وعده‌ای که به مردم و خانواده‌های معظم شهدای شهرستان لنده برای نصب تابلو تمثال شهدا داده بودیم این مهم امروز محقق شد. روح الله ویسی افزود: این تابلو‌ها از جنس فلز و کوره پخت هستند که در همه شرایط آب‌وهوای مختلف دوام خواهند داشت. وی ادامه داد: علاوه بر نصب تابلو شهدا در ورودی شهر موضوع تابلو‌های کوچک شهدا در بلوار‌ها نیز به همت کنگره شهدای استان آماده و به‌زودی در این بلوار‌ها نیز نصب می شود. ویسی گفت: همه اقدامات و جلسات کمیته‌های مختلف اجلاسیه شهدای شهرستان لنده و کنگره شهدای استان نیز در حال اجرا هستند. فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنده گفت: برای نصب تابلو تمثال شهدا در ورودی شهر ستاد کنگره شهدای استان، اداره برق، شهرداری و شورای اسلامی شهر، بنیادشهید و فرمانداری همکاری و همراهی لازم را داشتند که جای تشکر دارد. کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد مهرماه ۱۴۰۳ با حضور سران کشوری و لشکری در شهر یاسوج برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره ۴۰۰ شهید روحانی مازندران
  • کنگره ۴۰۰ شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود
  • تولیدات فرهنگی مرتبط با شهدا و ایثارگران حمایت می‌شود
  • واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران در استان بوشهر انجام شود
  • نصب تابلو تمثال شهدا در ورودی شهرلنده
  • واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران انجام شود
  • شهر بوکان مزین به یادمان شهید گمنام می‌شود
  • گچساران میزبان اجلاسیه شهدای ارتش استان
  • برگزاری نشست تخصصی و علمی تاب‌آوری بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی 
  • تشریح مصوبات کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس