Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دبیر کل نجبای عراق، آمریکا را متهم کرد که مانع از پرواز جنگنده های عراق در منطقه صحرایی حوران و الغدر در غرب صحرای الانبار می شوند، مکانی که به گفته وی همچنان عناصر داعش در آن حضور دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل مقاومت اسلامی «نجباء» عراق روز جمعه در گفت گو با شبکه خبری المیادین گفت: اگر آمریکا بخواهد حماقتی علیه ما در عراق یا سوریه کند، با آن ها در هر مکانی از جهان مقابله خواهیم کرد

به گزارش المیادین، شیخ اکرم الکعبی با بیان اینکه جنبش مقاومت نجبای عراق از زمان جنگ عراق در سال 2003 در برابر اشغالگری آمریکا ایستادگی کرده است، گفت: مردم عراق اقدام آمریکا در قرار دادن نام این جنبش در لیست گروه های تروریستی این کشور را محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر کل نجبای عراق، آمریکا را متهم کرد که مانع از پرواز جنگنده های عراق در منطقه صحرایی حوران و الغدر در غرب صحرای الانبار می شوند، مکانی که به گفته وی همچنان عناصر داعش در آن حضور دارند.


شیخ اکرم الکعبی گفت: نیروهای نظامی جنبش نجباء در سوریه باقی خواهند ماند، مادامی که نیاز به مقابله گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا مانند گروه تروریستی نورالدین الزنکی در این کشور وجود دارد.


وی با بیان اینکه به مردم حلب برای آزادی مناطقشان کمک کردیم، گفت: حضور نیروهای عراقی وابسته به جنبش نجبا در سوریه با موافقت دولت سوریه انجام گرفته است و مانند حضور آمریکایی ها غیر قانونی نیست.


در خصوص نبرد آزادسازی شهر البوکمال سوریه نیز گفت: سردار قاسم سلیمانی فرمانده اصلی بود که در آن شهر جنگید و به صورت پیوسته و مرتب از جبهه های نبرد به ویژه در سوریه بازدید می کرد.


الکعبی اضافه کرد، نیروهای آمریکایی در شرق فرات در سوریه به صورت علنی از داعش حمایت می کردند.


وی تاکید کرد، اطلاعاتی در دست است که حکایت از آن دارد، آمریکایی ها و نیروهای مورد حمایت آن ها، اطلاعات مربوط به نیروهای مقاومت را در اختیارعناصر داعش قرار می دادند.


دبیر کل جنبش نجبا گفت: با جود حضور پراکنده عناصر باقی مانده داعش در عراق و سوریه اما این گروه تروریستی به لحاظ نظامی در این دو کشور ساقط شده است.


وی اضافه کرد که حضور داعش در صحرای غربی استان الانبار خطر بزرگی برای عراق به شمار می آید.


اکرم الکعبی همچنین در خصوص همکاری این نیروها و نیروهای حزب الله لبنان گفت: حزب الله به جنبش نجبا در خصوص مقابله با اشغالگری آمریکا و مقابله با داعش کمک های مستشاری کرده است.


وی تاکید کرد، جنبش نجبای عراق علیه هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی علیه حزب الله لبنان مشارکت خواهد کرد.
دبیر کل نجبای عراق گفت: ما به دولت سوریه پیشنهاد کردیم تا نیروهای ما در آزادسازی جولان از اشغال رژیم صهیونیستی شرکت کند.


کنگره آمریکا اخیرا در حمایت از گروه های تروریستی به ویژه داعش در عراق و سوریه، جنبش ضد تروریستی النجباء عراق را که در کنار سایر نیروهای الحشد الشعبی نقش کلیدی در شکست داعش داشته است، به بهانه واهی انجام اقدامات تروریستی در فهرست گروه های تروریستی قرار داد.


کنگره آمریکا در گزارشی با بیان اتهاماتی واهی نسبت به جنبش مقاومت اسلامی نجباء اعلام کرد: تحریم‌های معین شده علیه جنبش حزب الله نجباء و افراد خارجی که مسئول، مامور و یا مرتبط با آن هستند، در دوره ای 90 روزه پس از تصویب توسط رییس جمهور (آمریکا) اعمال خواهد شد.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۷۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السودانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای انجام عملیات علیه دیگران استفاده شود

محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در نشست خبری مشترک با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که در بغداد برگزار شد گفت: توافقنامه‌های مشترک با ترکیه درمورد امنیت، اقتصاد، انرژی و بهبود مدیریت آب امضا کردیم.

وی همچنین تاکید کرد که گسترش بحران آب به سود هیچ کس نیست.

طبق گزارش الجزیره، السودانی اعلام کرد: یادداشت تفاهم چهارجانبه میان عراق، ترکیه، قطر و امارات درمورد همکاری در پروژه «جاده توسعه» امضا کردیم. پروژه جاده توسعه پل رابطی میان ملت‌های منطقه و فرهنگ‌های آنها به شمار می‌رود و از امنیت و ثبات منطقه حمایت می‌کند.

نخست وزیر عراق در بخش دیگری خاطرنشان کرد: امنیت عراق و ترکیه جدایی ناپذیر بوده و بخشی از امنیت منطقه است. تجاوز به حاکمیت عراق را نمی‌پذیریم و اجازه نمی‌دهیم که از خاک ما علیه دیگران عملیاتی انجام شود.

السودانی  تاکید کرد: اوضاع غزه و قدس دلیل تداوم درگیری‌ها در منطقه است و ما خواستار توقف فوری خشونت‌ها و ورود کمک‌ها به غزه هستیم.

از سوی دیگر، رجب طیب اردوغان گفت: عراق کشور همسایه ما است که روابط تاریخی و فرهنگی با آن داریم و قصد آن را داریم که روابط را تحکیم و حقوق همسایگی را به جا بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه همکاری امنیتی و مبارزه با تروریسم در راس رایزنی‌های امروز ما بود، افزود: بحران آب تاثیرات منفی بر عراق و ترکیه خواهد گذاشت بنابراین همکاری‌های خود برای حفظ منافع مشترک را گسترش خواهیم داد.

اردوغان در بخش دیگری تاکید کرد: برپایی دولت فلسطینی کلید صلح در خاورمیانه است و همه طرف‌ها را به ممانعت از گسترش دایره جنگ دعوت می‌کنیم. اتفاقات میان ایران و اسرائیل خطر گسترش جنگ را افزایش می‌دهد و نگاه‌ها را از رویداد‌های غزه منحرف می‌کند. ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا کشتار‌های غزه را متوقف کنیم. از امروز به بعد تمام توان خود را برای حمایت از برادرانمان در غزه به کار خواهیم گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • نتانیاهو هیتلر زمان، نمی‌تواند فرار کند | ترکیه در عراق عملیات نظامی انجام می دهد؟
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • اردوغان: نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • السودانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای انجام عملیات علیه دیگران استفاده شود
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم