Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رهبر معظم انقلاب اسلامی پیگیری استقلال ملی، عدالت اجتماعی، کم‌کردن شکاف بین فقیر و غنی و مبارزه با فساد را از وظایف اصلی نمایندگان مجلس خواندند و افزودند: اداره‌ی صحیح کشور، متوقف به مبارزه‌ی همه‌جانبه با فساد است. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از khamenei.ir، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز ۲۷ خرداد ۸۳ در دیدار نمایندگان هفتمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی، مجلس را مظهر مردم‌سالاری دینی خواندند و با تشریح وظایف نمایندگان مجلس در حل مشکلات مردم و روند پیشرفت کشور تأکید کردند: مجلس باید آیینه‌ی تمام‌عیار عزت، استقلال، پاسداری از منافع ملی و مقابله با سلطه‌جویان جهانی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به جایگاه تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز مجلس افزودند: مجلس شورای اسلامی قله‌ی رفیع نظام جمهوری اسلامی است و باید سازوکاری را یافت که اثرگذاری مجلس در حرکت عمومی کشور روزبه‌روز بیشتر و عمیق‌تر شود.

ایشان نمایندگان مجلس را نمایندگان تمام قشر‌های ملت خواندند و در عین حال افزودند: باید در درجه‌ی اول خود را نماینده‌ی قشر‌های محروم مردم بدانید و خواست‌های آنان را پیگیری کنید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به لزوم استفاده از همه‌ی ظرفیت‌های قانون‌گذاری و نظارت مجلس افزودند: با استفاده از ابزار‌های نظارتی به‌ویژه ابزار بسیار مهم دیوان محاسبات، بر فعالیت‌های دستگاه‌ها نظارت کنید.

ایشان در همین زمینه بر لزوم پرهیز کامل نمایندگان از ایجاد برخی ارتباطات مخدوش با دستگاه‌های تحت نظارت تأکید کردند و افزودند: این‌گونه اقدامات، تأثیرگذاری مجلس و توانایی عظیم و قانونی جمعی را در نظارت بر دستگاه‌ها سلب می‌کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی را نماینده و عصاره‌ی ملت برشمردند و در تشریح جایگاه سیاسی مجلس، یادآوری کردند: موضع‌گیری سیاسی مجلس می‌تواند دشمنان را امیدوار و گستاخ کند و یا برعکس آن‌ها را از دست‌یابی به هدف اصلی مراکز قدرت جهانی -یعنی سیطره‌ی مجدد بر ملت و کشور ایران- ناامید سازد و مجلس شورای اسلامی باید با موضع‌گیری‌های صحیح در پایداری سرنوشت‌ساز ملت در مقابل دشمنان استقلال و عزت این سرزمین، نقش ویژه‌ی خود را به‌خوبی ایفا کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جمع‌شدن ۲۹۰ نفر از نخبگان کشور و ملت در مجلس شورای اسلامی را فرصت بی‌نظیری برای بررسی و بحث و مجادله‌ی منطقی درباره‌ی مسائل اصلی کشور دانستند و افزودند: همان‌گونه که امام راحل عظیم‌الشأن مکرراً می‌فرمود:، مجلس جای مباحثات پرشور و پرنشاط برگزیدگان ملت است.

ایشان مجادلات علمی و مباحثات تخصصیِ نمایندگان مجلس را کاملاً مفید و ضروری خواندند و خاطرنشان کردند: میان جنجال‌های دبستانی و حزبی با مباحث و مجادلات متکی بر انگیزه‌های صحیح تفاوت بسیار عمیقی وجود دارد و مجلس باید ضمن پرهیز کامل از درگیری‌های زشت جناحی، سیاسی و فردی، از مباحثات راهگشا و پرشور کاملاً بهره بگیرد.

رهبر معظم انقلاب در تبیین الگوی صحیح توسعه‌ی ایران از طرح برخی مسائل و از جمله مدل‌های چینی، ژاپنی و دیگر الگو‌های خارجی انتقاد کردند و افزودند: مدل توسعه‌ی ایران باید بر اساس شرایط فرهنگی، تاریخی و ایمان و اعتقادات مردم مدلی کاملاً بومی بوده و ضمن برخورداری از تجربیات مفید دیگران، از مدل‌های توصیه‌شده‌ی بانک جهانی، صندوق بین‌المللی پول و کشور‌های دیگر الگوبرداری نشده باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به آغاز فعالیت‌های مجلس هفتم در سال پاسخ‌گویی افزودند: کلیه‌ی دستگاه‌ها و قوا از جمله مجلس باید در مقابل افکار عمومی پاسخ‌گو باشند، ضمن آن‌که بر اساس سازوکار قانونی دستگاه‌های اجرایی باید در مقابل مجلس نیز پاسخ‌گو باشند.

ایشان نمایندگان مجلس هفتم را به اولویت‌بندیِ هدف‌ها و زمان‌بندی پیگیری و اجرای اولویت‌ها توصیه کردند و افزودند: این کار می‌تواند مبنای پاسخ‌گویی منظم به مردم قرار گیرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی مهلت ۴ ساله‌ی خدمت‌گزاری به مردم را فرصت خوبی برای نمایندگان مجلس دانستند و افزودند: تمام خاطرات خوب ملت ایران از امیرکبیر، به دوران سه سال مسئولیت او برمی‌گردد، بنابراین ۴ سال مهلت کمی نیست؛ به شرط آن‌که حتی یک روزش را از دست ندهید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پرهیز از آرمان‌گرایی صِرف را ضروری خواندند و خطاب به نمایندگان مجلس هفتم افزودند: به وضع موجود قانع نشوید و به دنبال قالب‌ها و روش‌هایی بگردید که بتوان آرمان‌هایی حقیقی را با استفاده از آن‌ها عملی ساخت.

ایشان چشم‌انداز ۲۰ ساله‌ی ایران و سیاست‌های اعلام‌شده را مبنای قانون‌گذاری مجلس برشمردند و خاطرنشان کردند: اگر همه‌ی ارکان کشور و دستگاه‌ها به وظایف مشخص‌شده در این چشم‌انداز عمل کنند، ایران ظرف ۲۰ سال به نقطه‌ی اوج خواهد رسید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با انتقاد از طرح مسأله‌ی «ذوب‌شدن در ولایت» خاطرنشان کردند: ذوب در ولایت اصولاً معنی ندارد، چرا که رهبری هم باید در اسلام ذوب شود تا احترام داشته باشد؛ بنابراین همه باید در اسلام و اهدافی که اسلام برای سعادت ملت ترسیم کرده است و در واقع در ملت ذوب شویم.

ایشان پیگیری استقلال ملی، عدالت اجتماعی، کم‌کردن شکاف بین فقیر و غنی و مبارزه با فساد را از وظایف اصلی نمایندگان مجلس خواندند و افزودند: اداره‌ی صحیح کشور، متوقف به مبارزه‌ی همه‌جانبه با فساد است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تأثیر منفی برخی فساد‌های موجود در کمرنگ کردن فعالیت‌ها و اقدامات مثبتِ انجام‌شده افزودند: فساد مالی -هرچند محدود باشد- مانند ایدز و سرطان گسترش می‌یابد و به‌تدریج همه‌ی کشور را از پا می‌اندازد.

ایشان نقش مجلس را در مقابله با فساد مهم خواندند و افزودند: چند سال قبل که بحث مبارزه با فساد مالی مطرح شد، توقع این بود که مجلس در این میدان نقش‌آفرینی کند، اما این توقع محقق نشد که مجلس هفتم باید باجدّیت در میدان مبارزه با فساد، فعالیت کند.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: البته با دستمال کثیف نمی‌شود شیشه را تمیز کرد، بنابراین باید در درجه‌ی اول مراقب باشید که به هیچ وجه به فساد آلوده نشوید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با توصیه به نمایندگان مجلس به هوشیاری در مقابل لغزش‌گاه‌هایی نظیر مال و ثروت، از تصمیم برخی نمایندگان در مورد تجدید نظر در برخورداری‌های بیهوده‌ی ناشی از نمایندگی تشکر کردند و افزودند: هر قدر می‌توانید، در پرهیز از «اسراف و زیاده‌روی» پافشاری کنید.

ایشان ترجیح‌دادن مسائل کلی کشور بر مسائل محلی و منطقه‌ای را ضروری خواندند و با اشاره به نیمه‌تمام ماندن هزاران طرح در مناطق مختلف کشور افزودند: از جمله مصادیق ترجیح مصالح کلی کشور، تلاش برای به پایان رساندن این طرح‌های نیمه‌تمام است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انضباط نمایندگان و حضور کامل در جلسات علنی و کمیسیون‌ها را لازمه‌ی نمایندگی ملت خواندند و افزودند: ان‌شاءالله امیدی که مردم به شما بسته‌اند، با فعالیت‌های شما روزبه‌روز بیشتر می‌شود که در این صورت بنده نیز دعاگوی شما خواهم بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین بار دیگر از مردم به خاطر حضور هوشمندانه در انتخابات مجلس هفتم و مقابله با خواست دشمن تشکر و به نمایندگان مجلس هفتم توصیه کردند: برای خدا کار کنید تا مقام و مسئولیت به دامی برای به‌هدر رفتن عمرتان تبدیل نشود.

در ابتدای این دیدار، رئیس مجلس شورای اسلامی پیام عمیق رهبر معظم انقلاب به مجلس هفتم را منشور کاری نمایندگان مجلس خواند و افزود: نمایندگان مجلس به پشتوانه‌ی حضور ملت در انتخابات و متکی بر حمایت‌های همیشگی رهبر معظم انقلاب از قوه‌ی قانون‌گذاری، تلاش می‌کنند مجلسی مقتدر، مستقل، آگاه، بصیر و آزاده را سامان دهند که ضمن قانون‌گذاری و نظارت بر اداره‌ی امور کشور، خود را در مقابل مردم پاسخ‌گو بداند.

آقای حداد عادل ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی بیگانگان، ترجیح مصالح عمومی بر منافع حزبی، محلی و فردی را از دیگر هدف‌های نمایندگان مجلس هفتم برشمرد و گفت: تلاش می‌کنیم با پیگیری عدالت اجتماعی، مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، همکاری با دیگر قوا و استفاده از همه‌ی ظرفیت‌های قانونی مجلس، روند حل مشکلات مردم را تسریع کنیم که در این راه به هدایت رهبری معظم انقلاب، راهنمایی علما و کمک‌های نخبگان فکری و علمی نیازمندیم.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۷۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| رهبر معظم انقلاب: نظام اسلامی محال است که تسلیم زورگویی شود

فیلم| رهبر معظم انقلاب: نظام اسلامی محال است که تسلیم زورگویی شود

دیگر خبرها

  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است / هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید ضروری است
  • خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: نظام اسلامی محال است که تسلیم زورگویی شود
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • اظهارات علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودرو‌های شاسی بلند، اعتراضات سال ۱۴۰۱ و ...
  • اظهارات جنجالی علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودروهای شاسی بلند، اعتراضات سال 1401 و ...
  • عملکرد دستگاه قضا درعدالت و مبارزه با فساد در وضعیت حجاب موثر است
  • توسعه پایدار گردشگری در یزد، مستلزم تعامل دو جانبه شهرداری و اداره میراث فرهنگی