Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@14:56:14 GMT

نمایش بیرون پشت در در بوکان به روی صحنه رفت

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۸۸۱۷۶

نمایش بیرون پشت در در بوکان به روی صحنه رفت

گروه تئاتر کانی در نوزدهمین سال فعالیت خود نمایش "بیرون پشت در" راهمراه بایاد قربانیان زلزله کرمانشاه به صحنه برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مکریان؛ اولین اجرای نمایش «بیرون پشت در » به کارگردانی رحیم عبدالرحیم زاده و نویسندگی «ڤۆڵفگانگ بورشێرت» از ابتدای آذرماه به مدت سه شب در سالن نمایش سیمرغ بوکان به روی صحنه خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیم عبدالرحیم زاده کارگردان نمایش «له پشت درگا» قبل از اجرای آن، روی صحنه رفت و اعلام کرد: «اجرای نمایش وفروش تمامی بلیط های آن را از سوی خود و تمامی عوامل نمایش گروه تئاتر «کانی » به مردم حادثه دیده زلزله استان کرمانشاه و اقلیم کردستان تقدیم می کنند و از تماشاگران به خاطر حضور ،همراهی و دیدن اجرای این نمایش تشکر کرد، و با یک دقیقه سکوت برای احترام و یاد قربانیان حادثه زلزله اعلام کرد تمامی عواید فروش بلیط نمایش را امشب ودر دوشب باقی مانده به آنان اختصاص یافته است.
نمایش «بیرون پشت در » " له پشت درگا" نمایشی ضد جنگ است که به بررسی ویرانی های پس از جنگ می پردازد.
سعد قهرمانی، شورش تباک، ایران احمدپور، سعادت بدوی، صنم قهرمانی، هیمن عثمانی، سمکو ظهرابی،عبدالرحمان عزیزی و کژال مبارکی در این نمایش بعنوان بازیگران نمایش و ماندانا بدوی، مسعود عنایتی، سامان سلیمی، بهزاد غفوری، ریبین صوفی سلطانی، نیما قهرمانی و اسو مام زاده به عنوان عوامل اجرایی نمایش حضور دارند.
نخستین اجرای این نمایش با استقبال بسیار خوبی از سوی تماشاگران و هنرمندان و مهمانانی که با وجود هوای بارانی از شهرهای دیگر آمده بودند همراه شد، در پایان نخستین اجرا مورد تشویق تماشاگران قرار گرفتند.
همزمان با اجرای نمایش ،نمایشگاه عکس جمعی ازهنرمندان عکاس آقایان بهروز اسراری، محمد خضریانی، ماردین فرجی و ژوبین عبدیانی از نمایش های اجرا شده گروه تئاتر کانی در طی ۱۹ سال فعالیت نمایشی این گروه در سالن انتظار مجموعه سیمرغ برپا شده است..

نمایش 58 دقیقه ای «بیرون پشت در » " له پشت درگا" که اجرای آن از روز چهارشنبه اول آذر آغاز وبه مدت 3شب در ساعت 20 در سالن نمایش فرهنگسرای سیمرغ بوکان ادامه خواهد داشت .

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۸۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جدول اجرای عموم نمایش‌های منتخب خیابانی تئاتر رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، علی‌محمد رادمنش دبیر بخش تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر رضوی گفت: سومین جشنواره ملی تئاترخیابانی رضوی از یکم تا سی و یکم اردیبهشت با اجرای ۱۸ گروه در ۱۰ استان زنجان، تهران، ایلام، البرز، گیلان، سمنان، اصفهان، همدان، آذربایجان شرقی و کرمان افتتاح شد.

وی به جدول اجرای عموم نمایش‌های منتخب این بخش اشاره کرد و افزود: نخستین اجرای جشنواره امروز یکم اردیبهشت با اجرای گروه نمایش «لکه‌های پاک» از استان زنجان آغاز شد که تا پایان این ماه نیز ادامه دارد.

به گفته رادمنش این نمایش با ایده‌پردازی آرزو بهرامی و کارگردانی فرشته جعفری است که یکم، دوم و سوم اردیبهشت در صحن سبزه میدان، و هفدهم و هجدهم این ماه نیز در مدارس و دانشگاه زنجان به اجرای عموم می‌رود.

وی با بیان اینکه نمایش «دلتنگی» با ایده‌پردازی و کارگردانی آرزو کرمی‌زند از تهران از دوم تا نهم اردیبهشت در محوطه تئاتر شهر و پهنه رودکی به اجرا می‌رود، گفت: نمایش «نذر مادر» نیز به قلم پژمان شاهوردی و کارگردانی مالک آبسالان هشتم تا پانزدهم اردیبهشت در مرکز شهر ، بازار، بیشه دراز و حاضرمیل دهلران به نمایش درخواهد آمد.

به گفته دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی، نمایش «وصیت» با ایده‌پردازی و کارگردانی سیدسوران حسینی از مریوان کردستان نهم تا شانزدهم اردیبهشت در بازار و مرکز کرج به میزبانی استان البرز اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایش «خواب شیرین صحن گوهرشاد» به قلم و کارگردانی سعیدخیرالهی چهاردهم تا بیست و یکم اردیبهشت در مرکز شهر و بازار ایلام اجرای عموم می‌کند، ادامه داد: نمایش «برجون شیطون لعنت» با ایده‌پردازی احمد جولایی و کارگردانی شهاب راحله هفدهم تا بیست و چهارم اردیبهشت در محوطه تئاتر شهر و پهنه رودکی و پارک دانشجو تهران به اجرای عموم خواهد رفت.

رادمنش گفت: نمایش «وفای به عهد»، به نویسندگی و کارگردانی اکبر قهرمانی از رباط کریم نیز ۲۱، ۲۲ و ۲۷ اردیبهشت در صحن امامزاده عمادالدین، ۲۳ و ۲۶ این ماه در میدان استقلال و بیست و چهارم اردیبهشت در پارک فدک شهر پرند اجرای عموم می‌شود. نمایش «آهوبره» به نویسندگی و کارگردانی رضا فقیهی از تهران، ۲۱ تا ۲۶ اردیبهشت به ترتیب در فرهنگسرای خاوران، بوستان فدک، بوستان پامچال، فرهنگسرای ولا، فرهنگسرای خانواده، بوستان رازی، بوستان نرگس و محوطه تالار شهر ، اجرای عموم را تجربه خواهد کرد. نمایش «رسم چادر» نیز با ایده‌پردازی و کارگردانی وحید عبداللهی از همدان ۲۱ تا ۲۸ اردیبهشت به ترتیب در تئاتر شهر، بهار، پارک مردم، کوی خضر، بوعلی، تالار فجر، باغ بهشت و میدان امام استان همدان به اجرا می‌رود.

به گفته وی، نمایش «غلام شیپوری» با ایده‌پردازی مصطفی جعفری خوزانی و کارگردانی پویان عطایی ۲۱ تا ۲۶ اردیبهشت در پل خواجو، سی و سه پل، چهارباغ عباسی، میدان نقش جهان اصفهان و ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت در نمایشگاه آه و آهو شهر کاشان اجرای عموم خواهد داشت. همچنین
نمایش «ساعت حرکت»، به قلم مهدی صالحیار و و کارگردانی حامد ترابی نهاد از ۲۱ تا ۲۸ اردیبهشت به ترتیب در مجتمع الغدیر، ائل گلی، سنگفرش تربیت، مقبره الشعرا، مرکز خرید لاله پارک، آموزشگاه هنر ششم، موزه قاجار و عینالی به نمایش درخواهد آمد.

وی اضافه کرد: نمایش «یک سلام ناب» با ایده‌پردازی پژمان شاهوردی و کارگردانی محمد یوسفی‌زاده، ۲۱ تا ۲۸ اردیبهشت در آموزشگاه تیراژه، بوستان بازنشستگان و دبیرستان‌های فاطمیه، راه زینب، سما، حقیقت و کوثر به نمایش درمی‌آید.

رادمنش همچنین اعلام کرد که نمایش «دختر شیرزاد یهودی و امام رضا (ع)»، به قلم و کارگردانی علی افسری نژاد، از ۲۱ تا ۲۸ اردیبهشت در فرهنگسرای عاشورا، تئاتر شهر، نصرت آباد، محمودآباد، حسین آباد، هماشهر، زیدآباد و پسوجان مرند سیرجان به اجرای عموم خواهد رفت و نمایش «چه سبزم امروز»، به نویسندگی و کارگردانی علی‌اصغر خطیب‌زاده از ۲۱ تا ۲۸ اردیبهشت در شاهرود فرهنگسرای بهمن، بسطام، دامغان شهرک امیریه، شهر دیباج، شهر کلاته، روستای عبدیا، تکیه ابولفضل دامغان و زینبیه دامغان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایش «ضامن» با ایده‌پردازی و کارگردانی سید عباس میرمعنوی از رشت نیز از ۲۱ تا ۲۸ اردیبهشت در شهرهای رشت، فومن، صومعه سرا، لنگرود، لاهیجان وآستانه اشرفیه اجرا خواهد داشت، گفت: نمایش «دخیل» با ایده‌پردازی محسن پورنظری و کارگردانی مصطفی زحمتکش نیز از ۲۱ تا ۲۸ اردیبهشت اجرا در شهرهای ؛ رشت، فومن، صومعه سرا، لنگرود، لاهیجان و آستانه اشرفیه اجرای عموم دارد.

دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی عنوان کرد: نمایش «در ... مانده» با ایده‌پردازی محمدرضا جعفری لفوت و کارگردانی میلاد حسین زاده از آستانه اشرفیه از ۲۱ تا ۲۸ اردیبهشت اجرا در شهرهای رشت، فومن، صومعه سرا، لنگرود، لاهیجان وآستانه اشرفیه و نمایش «آرزوی آرزو» با ایده‌پردازی حیدر رضایی و کارگردانی امیر امینی و آرزو علیپور از لاهیجان نیز از ۲۱ تا ۲۸ اردیبهشت در شهرهای رشت، فومن، صومعه‌سرا، لنگرود، لاهیجان و آستانه‌اشرفیه اجرای عموم خواهد داشت.

آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی در تاریخ ۲۹، ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت با حضور ۱۹ کارگردان جشنواره، همزمان با اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) به میزبانی شهر مشهد مقدس برگزار می‌شود.

کد خبر 6084201 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  •  منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می آید
  • منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید
  • «یاخته» منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید
  • اجرای ۳ اثر متفاوت در پردیس تئاتر شهرزاد
  • اردیبهشتِ تئاتر شهرزاد با سه نمایش متفاوت
  • یک اردیبهشت بی‌بدیل
  • «سه‌خواهر» و «مجلس توبه نامه‌نویسی اسماعیل بزاز» روی صحنه مولوی رفتند
  • اعلام جدول اجرای عموم نمایش‌های منتخب خیابانی تئاتر رضوی
  • نمایش «باغ آرزو» به روی صحنه تئاتر نیشابور رفت