Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@02:35:58 GMT

طنز/ خُرم آن قیمت که مردم بسپارند به یاد!

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۸۹۱۸۱

طنز/ خُرم آن قیمت که مردم بسپارند به یاد!

«قیمت «نان بربری» از «۶۵۰ تومان» به «۷۵۰ تومان» افزایش پیدا کرده است؛ در حالی که نانوایی محله ما مدت‌هاست که نان بربری را «هزار تومان» می‌فروشد و این نشان می‌دهد که باز هم مسئولان از مردم عقب هستند و این گرانی امروز برای مسئولان تازگی دارد و برای ما خاطره است.»

به گزارش ایسنا، روزنامه ایران نوشت: «ژاله اصفهانی شعر معروفی سروده که یک مقدار تغییر جزئی و ترکیب آن با افزایش قیمت نان بدین‌ صورت خواهد شد: «گرانی صحنه یکتای هنرمندی ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر کسی قیمت خود خواند و از صحنه رود. تورم پیوسته به جاست. خرم آن قیمت که مردم بسپارند به یاد.»

حتما شما نیز مانند بنده در جریان گرانی قیمت «نان» قرار گرفته‌اید. قیمتی که اخیراً برای انواع نان اعلام شده، همچنان کمتر از قیمتی است که ما سال‌هاست به نانوایی‌ها می‌پردازیم. به‌ عنوان نمونه قیمت «نان بربری» که بنده شخصاً آن را با نوشابه می‌خورم از «۶۵۰ تومان» به «۷۵۰ تومان» افزایش پیدا کرده است؛ در حالی که نانوایی محله ما مدت‌هاست که نان بربری را «هزار تومان» می‌فروشد و این نشان می‌دهد که باز هم مسئولان از مردم عقب هستند و این گرانی امروز برای مسئولان تازگی دارد و برای ما خاطره است.

قصه نان لواش که خیلی جذاب شده است. دور نان‌های لواش را دوستان «بالشتی» می‌زند که مثل دست‌انداز و سرعت‌گیر در گلوی شما گیر‌ می‌کند، وسط نان هم به قدری نازک است که آن طرف نان قابل رؤیت است.

نان‌سنگک که الان سال‌هاست یک کالای لوکس محسوب می‌شود و برای افزایش قیمت آن، نانواهای گرامی روش‌های نوینی ابداع کرده‌اند. بدین گونه که شما به نانوایی سنگکی می‌روید‌، مثل‌ کافی‌شاپ جلوی شما منو می‌گذارند. نان‌سنگک ساده، نان سنگک یک کم خشخاشی، نان‌سنگک یک رو خشخاشی، نان‌سنگک دو رو خشخاشی، نان سنگک رفیق خشخاشی، نان خشخاشی که کمی سنگک در آن وجود دارد، نان خشخاشی بدون سنگک، نان سنگک با پایان باز (نانوا به اصغر فرهادی علاقه‌مند است)، نان سنگک سبزیجات برای گیاه‌خواران (در حالی که نان سنگک عادی از گوشت گوسفند درست نمی‌شود)، نان سنگک گل‌ گاوزبان (آرامش‌بخش برای بست‌نشینی کلاً بست‌بازی)، نان سنگک با طعم امریکانو (احتمالاً برای طرفداران دیپلماسی لبخند) و...

خلاصه کار دارد به جایی می‌رسد که پس فردا به نانوایی که می‌رویم، شاطر می‌گوید: «این نون سنگک رو یه تن بزن، واسه پسرخاله خودمم همین رو گرفتم، بشور‌ و‌ بپوش!»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۹۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: در طرح نظارت بر واحدهای صنفی نانوایی، ۴۲۸ مورد بازرسی از ابتدای امسال از نانوایی های مشهد انجام شده که منجر به تشکیل ۵۷ پرونده تعزیری به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد ریال شده است.

 محسن صیادی افزود : تخلفات این واحدهای صنفی کم فروشی، گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه آرد بوده است که در این زمینه ۲ واحد صنفی نانوایی به دلیل تکرار در کم فروشی و گرانفروشی پلمب شدند.

حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نانوایی دارای پروانه کسب در مشهد فعالیت دارند.

 
 

دیگر خبرها

  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • نحوه پخت نان‌های محلی ترکیه‌ای در یک نانوایی استانبولی (فیلم)
  • توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود