Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک محقق تربیت معلم ایرلندی روش آموزشی که مبتنی بر آزمون باشد را منجر به افزایش اضطراب دانش آموزان و از بین رفتن خلاقیت دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پروفسور "کارمل اوسلیوان" از ایرلند در آیین افتتاحیه اولین سمپوزیوم تربیت‌معلم تطبیقی کشور  با موضوع برنامه ریزی درسی، روش های یکپارچه آموزش و یادگیری و ارزیابی، اظهار کرد: جهان با سرعتی زیاد در حال تغییر است و ایده توسعه و رشد فرد به صورت یک فرد کامل باید در آموزش مورد توجه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: من آموزش معلم را به عنوان یک هنر نگاه می کنم و به جنبه های مختلف آن نیز می اندیشم، ما در کشور ایرلند به دنبال بهترین روش برای قرن ۲۱ هستیم.
این محقق تربیت معلم افزود: مردم همیشه هدف آموزش را می پرسند و بسته به کسی که پاسخ می دهد جوابی متفاوت را در می یابند.
اوسلیوان اضافه کرد: ولی گروهی از افراد  متخصص و افراد اجتماعی اعتقاد دارند تعلیم بالاتر از اندیشه های شناختی است و ما نیازمند فهمی کلی تر هستیم تا به صورت مداوم زوایای اخلاقی و روحی که فرد نیاز دارد را در نظر بگیریم، چرا ما به چنین فهم کلی تری نیازمندیم.
وی بیان کرد: این فرد است که جامعه را تغییر می دهد، از این رو باید یادگیری طوطی وارانه که برای سنجش طراحی شده را رها کرد.
این محقق تربیت معلم بیان کرد: در گزارشی جدید از میزگرد اقتصاد بین الملل به مقوله هایی اشاره شده که می تواند در آموزش موثر باشد. به عنوان مثال تفکر بازی محور را مد نظر دارد، در خیلی از مکاتب حق انتخاب برای افراد نیست و رقابت تاثیرمنفی را بر افراد می گذارد.
اوسلیوان بیان کرد:  تمام چیزهایی که یاد می گیریم مبتنی بر چیزهای واقعی در دنیاست.
وی افزود: ما همچنان در دانشگاه خود با روش های قدیمی کار می کنیم و اگر ما به عنوان مربیان معلمان ابتکارات لازم را اعمال نکنیم ابتکار عمل از آیندگان نیز گرفته می شود.
این محقق با اشاره به روش های تدریس بوسیله بازی گفت: این روش ها مبتنی بر بازار است نه روش های علمی از این رو ما باید راه های علمی را برای یادگیری بهتر فراهم کنیم، البته بخشی این روش نیز موثر است.
اوسلیوان ادامه داد: زمانی که یک فرد برای چیزی اهمیت قائل باشد آن زمان روح شما تغییر داده می شود و اتفاقات جالبی می افتد و این همان چیزی است که من می گویم باید قلب، روح و ذهن مخاطبان را با آن در قرن ۲۱ درگیر کنیم؛ اطلاعاتی که به افراد داده می شود باید به زندگی او در ارتباط باشد در غیر این صورت کارآیی برای وی نخواهد داشت.
وی تصریح کرد: بسیاری از روش های تدریس مبتنی بر بازار است در غیر این صورت افزایش ساعات سیستم های آموزشی کار دشواری است، اما اتفاقی که الان رخ داده افزایش محتوا است. با این سیستم زمانی برای تفکر و باز اندیشی و تصاحب اطلاعات کم است. و همین موضوع است که ما را متحمل خساراتی می کند.
این محقق خاطرنشان کرد: تکنولوژی یکی از ابزارهای آموزش است و نه تنها راه آموزش. این درحالی است که روح، احساس و انگیزه در نهاد انسانها وجود دارد و باید از آنها بهره برد.
اوسلیوان ادامه داد: اینکه به دانش آموزان گفته شود تنها مطالب دیکته شده را بیاموزید افراد را خسته می کند و باید راهی برای این معضل پیدا کرد. این موضوع به خلاقیت دانش آموزان لطمه می زند و «آزمون» باید از صفحه آموزش های ما به صورت هدف اصلی برود.
وی افزود: من تجربه تدریس زیادی در چین دارم. دولت آنها سرمایه ۶۰ میلیارد دلاری را در زمینه آموزش کودکان نوپا انجام داده و سعی کرده محتواهای مختلف را با هم ادغام کند و نه جداسازی؛ چین یکی از کشورهای جوان است و آنها دوباره سعی دارند تا خلاق باشند. زیرا پیشرفت دانش را مد نظر دارند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۰۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: امسال ۱۵۰ هزار نفر از دانش‌آموزان در قالب طرح مهارت آموزی ۳ مهارت فنی، نرم و سواد دیجیتال را آموزش می بینند و ۲۷۰ هزار نفر در قالب طرح «تاک» از آموزشهای مهارتی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایسنا، علی حسین شهریور درباره طرح‌هایی که در سال جاری از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای دنبال خواهد شد، گفت: یکی از راه های رسیدن به جهش تولید و رونق اقتصادی با مشارکت مردم توجه به آموزش و توسعه مهارت است چون سرمایه گذاری در آموزش و برنامه های توسعه مهارت می تواند به افراد کمک کند تا دانش و مهارتهای لازم را برای مشارکت در اقتصاد کسب کنند، علاوه بر این مهارت می تواند به بهره وری،نوآوری و رقابت بالاتر منجر شود و نهایتا جهش تولید و رونق اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور یکی از سازمانهای توسعه ای است که مسئولیت خطیری در حوزه تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص برای معرفی به بازار کار دارد.بر همین اساس امسال ما به صورت ویژه ۴ طرح را در دستور کار قرار دادیم.

اجرای طرح مهارت افزایی ۱۵۰ هزار نفر از دانش آموزان

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: یکی از طرح ها در حوزه دانش آموزی است و برای اینکه دانش آموزان را با مهارتها آشنا و فرهنگ سازی کنیم و آنها هدایت شغلی و تحصیلی خود را دنبال کنند طرح مهارت افزایی دانش آموزان را پیش بینی کرده ایم که هم در قالب طرح تابستانی مهارت و هم در قالب استفاده از ظرفیتهای دولتی و آموزشگاه های آزاد دنبال خواهیم کرد و بر اساس آن آموزش ۱۵۰ هزار نفر از دانش‌آموزان را امسال در دستور کار داریم تا دستکم ۳ مهارت را در بحث مهارتهای فنی،مهارتهای نرم و سواد دیجیتال با توجه به موضوع فناوری های اطلاعات و تکنولوژی های روز فرا بگیرند.

آموزش ۷۰ هزار نفر در طرح مهارت افزایی دانش آموختگان

شهریور طرح دوم را مهارت افزایی دانش آموختگان عنوان کرد و گفت: طرح دوم ما بحث مهارت افزایی دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاههاست و ما هدفگذاری کردیم ۲۴۰ استاندارد مشاغل جدید روبه رشد را در حوزه فناوری های برافکن و در حوزه هوش مصنوعی و بیگ دیتا و رایانش ابری و حوزه هایی که به روز هستند و جدیدترین مشاغل هستند تهیه کردیم و با تفاهم نامه هایی که با وزارت علوم به امضا رساندیم موضوع آموزش فارغ التحصیلان در مراکز دولتی و پارکهای علم و فناوری را دنبال خواهیم کرد.

به گفته وی امسال آموزش ۷۰ هزار نفر از فارغ‌التحصیلان پیش بینی شده تا مهارتهای مرتبط با فناوری های جدید را آموزش ببینند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در عین حال طرح دیگر سازمان فنی و حرفه ای در سال جاری را ارائه آموزشهای ترکیبی عنوان کرد و گفت: تمایل شدیدی در جامعه دانشجویی وجود دارد که در کنار آموزش نظری و تئوری، به شکل عملی هم با مهارتها و موضوعات درسی خود آشنا شوند.ما این طرح را با عنوان طرح مهارت افزایی دانشجویان از طریق ارائه آموزشهای ترکیبی و هیبریدی پیش بینی کرده ایم که همزمان با تحصیل بتوانند حداقل ۳۰۰ ساعت را در کارگاههای آموزشی فنی و حرفه ای در سراسر کشور در قالب کارورزی و کاربینی و کارآموزی بگذرانند.

آموزش مهارتی ۲۷۰ هزار نفر در قالب طرح «تاک» 

شهریور متذکر شد: ما دانش آموزان و دانشجویان و فارغ التحصیلان را به عنوان ۳ جامعه هدف پیش بینی کرده ایم و ارتقای ظرفیت اشتغال پذیری آنها را مدنظر قرار دادیم ولی گروه آخر که بسیار مهم است و به آن نیاز شدید داریم، کارکنان و شاغلین بنگاههای اقتصادی است که این طرح را تحت عنوان توانمندسازی و توسعه آموزش شاغلین بنگاههای اقتصادی (تاک)  امسال دنبال می کنیم و در این طرح پیش بینی کردیم که ۲۷۰ هزار نفر در قالب این طرح هم مهارت آموزی و هم سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای داشته باشند که با گواهینامه ای که دریافت می کنند فعالیتشان را در بازار کار دنبال کنند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو
  • مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • والدین چطور می‌توانند به کاهش استرس کنکور فرزندشان کمک کنند؟