Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج- ایرنا- فرمانده بسیج سازندگی البرز گفت که هم اکنون 80 گروه جهادی از این استان امادگی برای اعزام به مناطق زلزله زده غرب کشور دارند.

سرهنگ پاسدار علی ترکاشوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این گروه ها به متظور بازسازی این مناطق ساماندهی شده اند، افزود: بسیج سازندگی استان البرز در همان ساعات اولیه وقوع زلزله استان کرمانشاه با توجه به تجربه مدیریتی زلزله ورزقان و سیل سیجان در محل حادثه واقع در دشت ذهاب حوالی کانون مرکز ازگله حاضر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: پس از حضور در منطقه قرارگاه مرکزی بحران استان البرز به عنوان استان پیشرو در روستای تپانی واقع در بخش مرکزی دشت ذهاب استقرار یافت و سریعا اقدام به تهیه نقشه راه و تقسیم وظایف در بین جهادگران با توجه به اولویت خدمات رسانی کردیم.
وی ادامه داد: در نخستین گام اسکان اضطراری ( بصورت برپایی چادرهای مقاوم) 497 خانوار هفت روستا و جمعیت 1880 نفر در هفت روستای تحت پوشش به نام های ( تپانی قدیم، تپانی جدید، تپانی نور آباد، الیاس محمود، قلعه بهادری، قلعه واری و نوشیروان) به سرعت انجام شد.
ترکاشوند با بیان اینکه در سریعترین زمان ممکن عملیات آبرسانی و برق رسانی به تمامی سکونتگاه های اضطراری انجام شد، گفت: حجم کمک های ارسالی به منطقه زلزله زده استان البرز 54 کامیون و 6 تریلر و 25 کامیونت بود که چندین برابر حجم مورد نیاز بود.
وی افزود: به همین دلیل استان البرز نیز رکورد دار بود و توانست سایر مناطق دیگر آسیب دیده را که استان های دیگر معین آنها بودند را نیزپشتیبانی کرده و اقلام ضروری توسط بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی(ع) در بین مردم آسیب دیده از زلزله با رعایت کامل نظم و انظباط، عادلانه توزیع شد.
فرمانده بسیج سازندگی استان البرز اضافه کرد: همچنین با همکاری اداره مسکن و شهرسازی و بخشداری مرکزی شهرستان سر پل ذهاب آمار و اطلاعات منازل تخریب شده و نیازمند مرمت و بازسازی و سایر نیازمندی های مردم 7 روستا احصاء شد.
وی گفت: عملیات واگذاری کانکس ( سکونتگاه موقت) به جامعه هدف پس از جانمایی، تسطیح و آماده سازی زمین شروع شده است و در تقسیم وظایف و نقش آفرینی مسئولین و ساکنین روستاها توزیع کانکس با اولویت شدت آسیب ها و یا میزان تخریب منازل به معتمدین و شوراها و دهیاران واگذار گردیده است.
** آمادگی برای واگذاری 12 هزار کانکس توسط قرارگاه خاتم
ترکاشوند در ادامه به فعالیت قرارگاه خانم الانبیا (ع) در این منطقه اشاره کرد و افزود: ماموریت تهیه سکونتگاه های موقت (کانکس) توسط قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) انجام می شود که در مرحله اول 8000 هزار سکونتگاه موقت در سطح کل منطقه آسیب دیده از زلزله واگذار می شود.
وی ادامه داد: این قرارگاه آمادگی واگذاری تا 12 هزار کانکس را دارد تا به خانواده هایی که به تایید نماینده مسکن و شهرسازی برسد اعطا شود.
وی پیش بینی کرد که تا پایان آذر ماه تمام خانواده های نیازمند در سکونتگاه های مورد نظر استقرار یابند.
ترکاشوند افزود: در کنار این اقدامات نقش آفرینی گروههای جهادی بسیج سازندگی استان و خیرین استان البرز نیز بی بدیل و بینظیر بود بنحوی که 80 گروه جهادی بسیج سازندگی استان البرز در آماده باش کامل قرار دارند که بصورت منظم و مدیریت شده در بازه زمانی 10 روزه تا پایان سال جاری به منطقه هدف سپاه استان البرز اعزام شوند.
این مسئول اظهار داشت: در حال حاضر یک قرارگاه جهادی مرکزی در روستای تپانی قدیم و دو مقر فرعی در روستای الیاس محمود و قلعه بهادری تشکیل شده که وظیفه تامین احتیاجات 100 درصد اقلام اساسی و نیازمندی های مردم 7 روستا را تا رفع کامل نیازمندی ها به عهده دارد به نحوی که در یکی از این مقرها روزانه 2 هزار پرس غذای گرم طبخ و در بین ساکنین توزیع می شود.
وی بیان داشت: در حال حاضر 12 گروه جهادی که شامل 8 گروه عمرانی، یک گروه فنی و تخصصی، یک گروه پزشکی، یک گروه روانشناسی و مشاوره و یک گروه دامپزشکی در محل حادثه استقرار یافته اند که به محض اتمام مدت 10 روزه ماموریت گروه های حاضر، گروه های جایگزین به منطقه هدف اعزام خواهند شد.
ترکاشوند ادامه داد: تمام این اقدامات تنها گوشه ای از خدمات پاسداران و گروه های جهادی و سفیران کار و تلاش استان البرز بود و از همین جا نیزاعلام می کنیم که 'ما بر آن عهد که بستیم هستیم' و تا رفع تمام‌ نیازمندی های هموطنان خود در خطه قهرمان پرور استان کرمانشاه در کنار آن ها می مانیم و به این خدمتگزاری افتخار می کنیم.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۰۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد

استاندار قم در همایش فرهنگ سازان حضور با اشاره به اینکه توطئه‌های زیادی برای کاهش نرخ مشارکت مردم در کشور و به خصوص در قم صورت گرفته بود گفت: خوشبختانه به همت گروه‌های مختلف نرخ مشارکت در استان قم نسبت به انتخابات قبل ۶ و ۶۳ صدم درصد افزایش یافت.

سیدمحمدآقامیری با بیان اینکه استان قم در انتخابات قبل رتبه ۲۱ کشور را در مشارکت داشت گفت: در این دوره انتخابات استان قم رتبه هفتم را کسب کرد و استان قم ۹ درصد نسبت به میانگین کشور مشارکت بیشتری داشت.

وی افزود: در کشور تنها ۶ استان نرخ رشد مشارکت داشتند و استان قم یکی از این استان‌ها بود.

استاندار با تاکید بر برکات حضور مردم در عرصه‌های مختلف کشور افزود: هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد و این حضور در عرصه‌های مختلف همیشه مورد تاکید رهبر انقلاب بوده است.

وی افزود: قرارگاه مردمی حضور نباید تعطیل شود و به دلیل در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده و به دلیل نیاز به افزایش مشارکت باید این قرارگاه با برنامه ریزی به کار خود ادامه دهد.

آقامیری با بیان اینکه نباید گروه مردمی فرهنگ سازان حضور تضعیف یا تعطیل شود و این گروه باید برای انتخابات سال آینده برنامه ریزی شود گفت: مردم توقع دارند تا مشکلات آنان دیده و شنیده شود و مسائل و مشکلات آنان کاهش یابد و این مشکلات فقط با جوانان و کار جهادی حل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • فعالیت هزارو ۵۷۲ گروه جهادی در نوروز و رمضان ۱۴۰۳
  • اعزام تجهیزات بالگردی، ادوات مهندسی و خودروهای امدادی به مناطق سیل‌زده‌ جنوب شرق کشور
  • آماده باش ارتش و سپاه در مناطق سیل زده /۳ سیل‌زده نجات یافتند
  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • اجرای طرح شاداب سازی در ۴۳۰ مدرسه چهارمحال و بختیاری
  • اعزام تیم واکنش سریع آبفای کرمان به مناطق سیل‌زده
  • تیم واکنش سریع آبفا به مناطق سیل زده جنوب کرمان اعزام شد
  • دو زلزله منطقه مسجد حضرت ابوالفضل خسارتی نداشته
  • دو زلزله منطقه مسجد حضرت ابوالفضل خسارتی نداشته است
  • ۳۷۶ میلیاردتومان اعتبار جهت تسهیلات اشتغال و جهش تولید اختصاص یافت