Web Analytics Made Easy - Statcounter

سالک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تقویت بودجه و نظارت بیشتر برای ارتقای این شبکه‌ها را خواستار است. پژمان بازغی خاطرات خود با نقش «جواد» در «آژانس دوستی» را گفت. مستند «به نام من نه» از شبکه هیسپان، رفتارهای خشونت آمیز به نام اسلام را بررسی می‌کند. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ حجت الاسلام احمد سالک با اشاره به اهمیت فعالیت شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما نظیر پرس تی وی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..، اظهار کرد: مجلس می‌تواند از طریق سازمان ذی ربط شبکه‌های برون مرزی، ردیف لایحه بودجه مناسب و مورد نیاز فعالیت این شبکه‌ها را درنظر بگیرد. همچنین نظارت بر عملکرد شبکه‌ها داشته و آن‌ها را رصد کند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک عضو کمیسیون فرهنگی و نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران در طول ۳۹ سال صدای انقلاب را با اشکال مختلف به گوش جهانیان رسانده است و یکی از راه هایی که افکار انقلاب و اندیشه‌های حضرت امام (ره) انتشار می‌یابد، شبکه‌های برون مرزی است. شبکه‌های برون مرزی باید با زبان‌های مختلف برای ملل گوناگون برنامه ریزی و تولیدات مناسب به روی آنتن بفرستند.

نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که راه اندازی شبکه‌های برون مرزی یک رسالت انقلابی و ضرورت است، اضافه کرد: ۳۴۸ ماهواره جهانی در دنیا وجود دارد که ۱۱۷ مورد از این تعداد در ایران با دیش‌های ثابت و متحرک قابل مشاهده است و هزاران شبکه در تمام مدت شبانه روز در حال تبلیغ بر عیله ایران هستند. پس وجود و راه اندازی شبکه‌های برون مرزی الزامی است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره نوع نگاه شبکه‌های برون مرزی عنوان کرد: باید جایگاه اندیشه‌های حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری، مردم و انقلاب در اولویت باشد و دستاوردهای انقلاب را با همین نگاه به دنیا نشان دهیم.

به گفته وی؛ دنیا در تعجب است از اینکه با وجود ۸ سال جنگ تحمیلی و دیگر جریانات، تا این حد پیشرفت در هوا و فضا، صنعت، کشاورزی و ... پیدا کرده ایم.
نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم افزود: جایگاه ما و شبکه‌های برون مرزی در دنیا رفیع است و ماهیت این حرکات و تلاش آن‌ها مهم و قابل تقدیر است.

سالک در ادامه افزود: دشمنان ایران تلاش می‌کنند تا ایران هراسی را در دنیا مطرح کنند و شبکه هایی مانند پرس تی وی می‌توانند با بیان حقایق و نشان دادن دستاوردهای ایران، این توطئه‌ها را خنثی کنند.
عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس درباره اولویت‌های تولید محتوا در شبکه پرس تی وی برای اینکه از شبکه‌های رقیب سبقت گرفته و در میدان این رقابت سخت و تنگاتنگ رقابت موفق باشد، گفت: باید پی برد به اینکه دشمنان ما توسط ماهواره‌ها و شبکه‌های مجازی روی چه مواردی کار می‌کنند و برای آن‌ها اهمیت دارد.

سالک بر این نکته که: باید در این راستا تولید و ساخت برنامه‌های محتوایی را افزایش دهیم و پیام انقلاب را به گوش جهانیان برسانیم، درباره نقش شبکه پرس تی وی در کمرنگ‌تر کردن سلطه شبکه‌های معاند و غربی ادامه داد: وقتی ماهواره‌های پخش پرس تی وی در مقاطعی قطع می‌شود، این خود دلیلی بر ضریب نفوذ بالای آن بر مخاطبانش است.

وی در پایان درباره نمایش سبک زندگی ایرانی اسلامی در شبکه‌های برون مرزی نیز عنوان کرد: این شبکه‌ها در این زمینه بسیار موفق عمل کرده اند.

پژمان بازغی در باره سریال «آژانس دوستی» که این روز‌ها مورد استقبال مخاطبان کانال فارسی شبکه «آی فیلم» است، گفت: از ابتدا قرار بود این مجموعه در چند قسمت محدود ساخته شود، اما استقبال مردم به حدی بود که ۶۵ قسمت جدید به کار اضافه شد.
بازیگر نقش «جواد» در این سریال که نقش یاد شده را مهم‌ترین نقش زندگی اش می‌داند، در باره چگونگی حضورش در این سریال افزود: برای حضور در این کار تست دادم. فراخوانی اعلام شده بود و من فرمی را پر کردم و بعد یک جلسه با آقای قریبیان صحبت کردم و ایشان از من تست گرفتند. پس از مدتی به من گفتند برای بازی در این نقش انتخاب شده‎ام. این سریال با یک گروه کارگردانی ساخته شد و من کار اولیه را با فرامرز قریبیان شروع کردم.

وی که اولین تجربه بازیگری اش در سریالی در چنین درجه از اقبال مردمی و با حضور بازیگرانی مطرح، چون زنده یاد اسماعیل داورفر تا مرحوم حسین پناهی، فردوس کاویانی و دیگران را تجربه‌ای بسیار ارزشمند و خاطره‌ای به یادماندنی توصیف می‌کند، بازی در کنار بازیگران تراز بالای تلویزیون را همراه با ترس و استرس خوانده و اضافه کرد: حالا که فکر می‌کنم این موضوع کاملا طبیعی بود. برای اولین بار قرار بود بازی کنم و نقش مقابلم هم مثلا فردوس کاویانی عزیز. اما به مرور آنقدر در این کار غرق شدم و با مجموعه همراه شدم که آن ترس از بین رفت و جایش را محبت و احترام گرفت. به مرور در کنار این بزرگان آموختم و آموخته‎های آنان برای ادامه مسیر بازیگری تا همین روز‌ها همراه من هست و خواهد بود.

بازغی در باره روند تولید «آژانس دوستی»، نخستین اثر تلویزیونی که او در آن به نقش آفرینی پرداخته است، نیز اظهار کرد: نزدیک دو سال و نیم درگیر این کار بودم. آن زمان وضعیت تولید با حالا بسیار متفاوت بود. ساعت‎های کاری و تصویربرداری کمتر بود و تولید روند طولانی‎تری داشت. از ابتدا قرار بود این مجموعه در چند قسمت محدود ساخته شود، اما استقبال مردم به حدی بود که ۶۵ قسمت جدید به کار اضافه شد و طبیعتا با این شرایط روند تولید و ساخت این مجموعه هم طولانی‎تر شد. هرچند من آن روزها، گذشت زمان را حس نمی‌کردم.

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در پایان ضمن تاکید بر اینکه لحظه لحظه این مجموعه برای وی خاطره است، ادامه داد: این مجموعه احوالات حال خوش آن روزهای من را ساخت.. من آن زمان ۲۳ سال داشتم و تا ۲۵ سالگی در این مجموعه بازی کردم. روز اول تصور می‌کردم که در مقابل افرادی مثل مرحوم اسماعیل داورفر نمی‌توانم بازی کنم و می‌دانستم که شکستم حتمی است، اما تک تک این افراد طوری با من رفتار کردند که خودم را باور کردم. بسیار به من محبت کردند و دلگرمی دادند. گفتند نگران نباش همه چیز به راحتی پیش می‌رود. راحت‎تر از آنچه تصور کنی و پیش رفت. دلگرمی این اساتید بهترین خاطره من در این کار بود. با بازی‎های خودشان کمک کردند تا بازی من دیده و بهتر شود. چقدر دلم برای آن روز‌ها تنگ شد.

بازغی خاستگاه اصلی اش را تلویزیون دانسته و تصریح کرد: با اینکه من فرزند این مجموعه هستم، اما قطعا هر پیشنهادی را قبول نمی‌کنم، با اینکه طیف وسیع مخاطبان این رسانه برای هر بازیگری ایجاد جاذبه می‌کند. برای من تلویزیون شبیه تئاتر است با مخاطبانی که با دلیل تو را برای دیدن انتخاب می‌کنند. قاعدتا من آغوشم همیشه برای پیشنهادات خوب تلویزیونی باز است و علاقه‎مند به بازی در آن هستم و کارنامه کاری من هم نشان می‌دهد جواب رد به پیشنهاد خوب نمی‌دهم.

سریال «آژانس دوستی» که مدتی است روی آنتن شبکه آی فیلم است، از جمله تولیدات موفق و پرمخاطب تلویزیون است که هنوز هم بعد از گذشت سال‌ها از ساخت و نمایش آن، طرفداران زیادی دارد که از طریق آی فیلم، ماجراهای جذاب آن را دنبال می‌کنند.
این مجموعه تلویزیونی خاطره‌انگیز از ۲۴ مهر بر روی آنتن شبکه آی‌فیلم است.

در یک آژانس مسافربری، راننده‌ها و مسافران، ماجراهایی می‌آفرینند. «آژانس دوستی»، نشانگر شادی و غم، خوشی و ناخوشی رانندگان و مسافرانی است که هر کدام، در گیر و دار زندگی، بازیگر نقش اصلی زندگیشان هستند.

این مجموعه محصول سال ۱۳۷۸ است و گروهی از کارگردانان شامل احمد رمضان‌زاده، حمیدرضا صلاحمند، مجید جعفری شیرازی، احمد زینال‌زاده، فرامرز قریبیان و کاوه دژاکام تولید آن را بر عهده داشته‌اند.
بازیگران نام‌آشنایی، چون حسین پناهی، اسماعیل داورفر، فردوس کاویانی، اصغر همت، پژمان بازغی، سحر جعفری جوزانی، علی نصیریان، آهو خردمند، آتش تقی‌پور در این مجموعه نقش‌آفرینی کرده‌اند.
هر شب ساعت ۰۰: ۱۹ می‌توانید بیننده این سریال بوده و در ساعت‌های ۰۳: ۰۰ و ۰۰: ۱۱ روز بعد بازپخش آن را تماشا کنید.

وهابیت و تکفیری ها، داعش و رفتارهایی که با هدف خدشه بر وجهه اسلام و گسترش اسلام هراسی در غرب انجام می‌شوند، همه در مستندی با عنوان «به نام من نه» برای مخاطبان اسپانیایی زبان هیسپان تشریح می‌شوند.

مستند «به نام من نه» (Not in My Name) به بررسی رفتارهای خشونت آمیزی که به نام اسلام و مسلمانان در کشورهای مختلف صورت می‌گیرد و ریشه‌های آن می‌پردازد.

در این مستند کارگردان سعی کرده اظهار نظر علمای شیعه و اهل تسنن را در خصوص رفتارهایی که به گسترش اسلام هراسی و ایجاد چهره نامناسبی از اسلام می‌انجامد، جویا شود و درباره مصداق هایی از این رفتار‌ها به بحث و بررسی بپردازد.

مسئله «وهابیت و تکفیر» و ریشه‌های آن، از جمله مواردی است که در این مستند به آن پرداخته می‌شود. همچنین در ادامه کارگردان سعی کرده مصادیق دیگری مانند تخریب قبور ائمه، مکان‌های مقدس در مکه و مدینه، تلاش برای تخریب مقبره پیامبر اکرم (ص)، جهاد با مسلمانان به جای جهاد با کفار و سرچشمه این رفتار‌ها و مصادیق آن را که در چند سال اخیر به وفور یافت می‌شود، مورد بررسی قرار دهد.

مستند ۲۶ دقیقه‌ای «به نام من نه» به کارگردانی امیر آرام؛ محصول سال ۲۰۱۴ در هیسپان تی وی دوبله شده و قرار است روز یکشنبه ساعت ۳۰: ۷ به وقت تهران به روی آنتن رود. تکرار این مستند در ساعات ۳۰: ۱۴ و ۳۰: ۲۰ برای مخاطبان این شبکه اسپانیایی زبان پخش می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۱۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده کل انتظامی: طرح نور را با قوت ادامه می‌دهیم

به گزارش جام جم آنلاین، سردار احمدرضا رادان در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در محل ستاد کل انتظامی کشور برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدا از همراهی مردم، دختران و بانوان عزیز ایران که در اجرای این طرح با پلیس همکاری و همراهی می‌کنند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: تشکر بعدی را هم از همکارانی دارم که دغدغه مندانه در اجرای این طرح پای کار هستند و به صورت جهادی اجرای آن را دنبال می‌کنند.

 فرمانده کل انتظامی کشور افزود: با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.

سردار رادان خاطر نشان کرد: اجرای این طرح همراهی همگان را در پی داشت و از مجلس و خاصه کمیسون فرهنگی که جزء اولین واحد‌ها و بخش‌هایی بود که در این موضوع پای کار بود تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: طرح نور با موفقیت حرکت می‌کند

 حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در حاشیه جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس با فرمانده کل انتظامی کشور که در محل ستاد فرماندهی انتظامی برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم طرح عفاف و حجاب که به شورای نگهبان ارسال شده هرچه زودتر تقویت و به یک قانون تبدیل شود و مردم ما قانونمند هستند و به قانون عمل می‌کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: عفاف و حجاب جزو احکام الهی است و هر مسلمانی باید نسبت به این موضوع احترام قائل باشد و کشور ما اسلامی است و باید قوانین اسلامی نیز داشته باشد. اقدامات انجام شده نیز در مسیر درست و خوبی است.

 حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با بیان این که خوشبختانه اقدامات فراجا با ملاحظاتی که مدنظر قرار می‌دهد برای اجرای قانون و عملیاتی شدن آن منجر به این می‌شود که جمعیت عفیف ما احساس بهتری داشته باشند.

وی ادامه داد: بابت این اقدامات به فرمانده کل انتظامی و یکایک کارکنان این فرماندهی دست مریزاد می‌گویم.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی تاکید کرد: امیدواریم از ۳۲ دستگاهی که در این موضوع وظیفه دارند همگی پای کار باشند و به وظایف خود عمل کنند و به احکام الهی التزام داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: همه چیز رو به پیشرفت است و امیدواریم مجلس انقلابی که تا کنون پای کار این موضوع بوده در آینده نیز پای کار باشد.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) این سکانس جنگل آسفالت، کپی از آب درآمد!
  • سریال جدید تلویزیون به دو شبکه می‌رسد
  • روایت عشق و فلسفه در شبکه چهار
  • خاطرات جانباز آزاده‌ای که چهره سال هنر انقلاب فارس شد
  • دانلود سریال افعی تهران قسمت ۸ هشتم کامل
  • پیروزی نوجوانان هندبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی مقابل ترکیه
  • فرمانده کل انتظامی: طرح نور را با قوت ادامه می‌دهیم
  • طرح نور را با قوت و هوشمندی ادامه می‌دهیم
  • سوژه‌‎های فوتبالی در قاب تصویر
  • واکنش به ادعای جنجالی عضو کمیسیون امنیت ملی | موضوع نظامی است؟