Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با تاکید بر پوشاندن کنتورهای آب در هنگام برودت هوا گفت: مشترکان در صورت مواجهه با یخ‌زدگی کنتورهای آب، با 122 تماس بگیرند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، سیدهادی حسینی‌بیدار افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و آغاز بارش‌های زمستانی، مشترکان باید با رعایت برخی از نکات از یخ‌زدگی احتمالی کنتورهای آب در زمان برودت هوا خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: سرمای هوا ممکن است موجب یخ‌زدگی کنتور و ترکیدگی لوله‌ها و اتصالات آب شود که شهروندان باید نسبت به پوشاندن کنتورهای خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه همه مشترکان به ویژه افراد ساکن در ساختمان‌های شمالی که کنتور آب آنها در حیاط منزل قرار دارد باید از عایق‌بندی کنتور استفاده کنند، گفت: لوله‌های آبی که به صورت روکار است باید عایق پشم شیشه شوند تا دچار یخ‌زدگی نشوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان بیان کرد: مشترکان برای باز کردن کنتورهای یخ‌زده با پرسنل آبفا و با شماره 122 تماس بگیرند زیرا اقدامات خودسرانه موجب بروز مشکلات بیشتری می شود.
حسینی بیدار ادامه داد: استفاده از کیسه‌های حاوی خاک اره، پوشال، پارچه، گونی و پشم شیشه در محفظه و محل استقرار کنتور آب در ممانعت از یخ‌زدگی کنتور اثرگذار است و در هنگام زمستان توصیه می‌شود این روش‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: مشترکانی که انشعاب و کنتور آب آنها دچار یخ‌زدگی می‌شود، به هیچ وجه از آب داغ به طور مستقیم برای یخ‌زدایی استفاده نکنند زیرا موجب ترکیدگی لوله و کنتور خواهد شد.
جمعیت شهری استان همدان یک میلیون و 97 هزار نفر است که این جمعیت به طور کامل زیر پوشش خدمات آب هستند و در مجموع 29 شهر استان همدان از این خدمات استفاده می کنند و حدود 414 هزار انشعاب آب در استان وجود دارد.
2087/2090
خبرنگار: زهرا پیرنیا**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۲۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،

مدیر عامل توزیع نیروی برق شیراز گفت:تاکنون بیست هزار و ۱۷۱ کنتور هوشمند در محدوده عملکرد این شرکت نصب شده است و ۶۵ درصد تعداد اشتراک‌های اداره ها و ۹۰ درصد بار این اشتراک‌ها با نصب  هزار و ۴۷۶ کنتور، هوشمند شده است. 

سلاحی اعلام کرد: همچنین ۱۰۰ درصد اشتراک‌های کشاورزی با نصب ۱۴ هزار و ۸۲۵ کنتور هوشمند، ۱۱ درصد تعداد اشتراک‌های تجاری با نصب ۴ هزار و ۵۳ کنتور هوشمند و ۱۲ هزار و ۶۰۰ کنتور برق خانگی به کنتور‌های هوشمند کنترل پذیر و فرمانپذیر تجهیز شده است.

محمد رضا سلاحی افزود: از سال ۱۴۰۱ تاکنون با نصب ۲۰۰ کلید فرمان پذیر در شبکه‌های برق این شرکت، هوشمندسازی در شبکه‌های برق  ده برابر رشد داشته است و علاوه بر افزایش نقاط کنترل پذیر و فرمانپذیر در شبکه‌های برق با نصب کنتور‌های هوشمند، قابلیت پایش لحظه‌ای فراهم شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز  گفت: امکان برقراری ارتباط دو سویه بین شرکت و مصرف کنندگان، جمع آوری، پردازش و ارسال اطلاعات انرژی به شرکت از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از کنتور‌های هوشمند است.

دیگر خبرها

  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در خراسان رضوی واجد شرایط هوشمندسازی هستند
  • احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد
  • ۳۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد
  • ذوق‌زدگی رژیم صهیونیستی از تصویب بسته کمکی در سنای آمریکا
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد
  • قطعی موقت آب در برخی مناطق همدان