Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- رویدادهای خبری 2 هفته اخیر کرمانشاه متاثر از حادثه تلخ زلزله مهیب یکشنبه (21 آبان) بود که صدها تن از هم استانی هایمان را به کام مرگ فرو برد، یکشنبه تلخی که جایش را روز دوشنبه هفته بعد (29 آبان) با سفر رهبر معظم انقلاب به حلاوتی شیرین داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کرمانشاه در طول 2 هفته اخیر به سر خط اول خبرهای ایران و بسیاری از نقاط جهان تبدیل شد، زلزله مهیبی که با بی رحمی هزاران خانه را بر سر ساکنانش ویران کرد، داغ صدها عزیز را به دل مردم گذاشت و هزاران نفر را نیز مجروح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



**توقف زمان در ساعت 21:48 دقیقه
در حالی که عقربه ها، ساعت 21:48 دقیقه روز یکشنبه 21 آبان را نشان می داد زمین لرزه مهیبی اکثر نقاط استان را به شدت تکان داد، زلزله ای که بعدها معلوم شد 7.3 ریشتر قدرت داشته است تا زمان برای مردم مرزدار این استان متوقف شود.
شدت زمین لرزه به حدی بود که تقریبا مردم همه مناطق استان به خارج از منازل خود پناه بردند، البته بودند آن هایی هم که زیر آوار گرفتار شده و کمک می طلبیدند.
در ساعات اولیه وقوع این زمین لرزه مهیب خبرهای ضد و نقیضی مننشر می شد و هنوز به درستی معلوم نبود تلفات و شدت تخریب این حادثه چه مقدار بوده است.
تقریبا اولین آمار رسمی قابل استناد در ساعت هشت صبح روز بعد از زلزله اعلام شد که مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کرمانشاه آمار جانباختگان این زمین لرزه را 200 نفر و آمار مجروحان را نیز بالغ بر یک هزار و 500 نفر عنوان کرد.

**ارسال پیام های تسلیت از سوی مسئولان کشور
در صبح روز بعد از حادثه زلزله مهیب کرمانشاه، مسئولان کشوری با صدور پیام های تسلیت به ابراز همدردی با زلزله زدگان پرداخته و بر امداد رسانی هرچه بهتر تاکید کردند.
در این میان اولین پیام تسلیت از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شد که ایشان ضمن تسلیت به ملّت ایران تأکید کردند همه دستگاههای لشکری و کشوری با همه همت و امکانات به یاری آسیب‌ دیدگان بشتابند.
بخشی از متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
'اینجانب از اعماق دل، این حادثه‌ی تلخ و مصیب ‌بار را به ملّت ایران بخصوص به مردم عزیز استان کرمانشاه و بویژه به خانواده‌های مصیبت‌ زده تسلیت عرض می کنم و متضرعانه از خداوند متعال می خواهم که این محنت و رنج را مایه‌ی جلب رحمت و فضل خود قرار دهد و بر صبر و پایداری و مقاومت ملّت عزیزمان بیفزاید.'
' از همه‌ی کسانی‌که می توانند به نحوی در سبک کردن بار مصیبت و جبران خسارت مؤثر باشند درخواست می کنم که به یاری آسیب‌ دیدگان بشتابند.'
حسن روحانی رییس جمهوری نیز در پیامی با ابراز همدردی با آسیب دیدگان و داغدیدگان حادثه زلزله در استان های غربی کشور به ویژه در استان قهرمان پرور کرمانشاه، تصریح کرد: دولت با تمام امکانات خود و به صحنه آوردن توانایی همه دستگاهها در سطح ملی و محلی در کنار آسیب دیدگان خواهد بود.

**حضور مسئولان کشوری در مناطق زلزله زده
صبح روز دوشنبه 22 آبان مسئولان کشوری و فرماندهان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نیز برای بازدید میدانی از مناطق زلزله زده و صدور دستورات لازم برای یاری آسیب دیدگان در استان حضور یافتند.
اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران، امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی، رخمانی فضلی وزیر کشور، قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله مسئولانی بودند که در روز بعد از حادثه به مناطق زلزله زده سفر کردند.

**حضور رئیس جمهور در مناطق زلزله زده کرمانشاه
حسن روحانی رئیس جمهوری صبح سه شنبه (23 آبان) در بدو ورود به کرمانشاه در فرودگاه شهید اشرفی اظهار کرد: دیدار با مردم قهرمان استان کرمانشاه همواره جزو آرزوهای من بوده است اما دلم نمی خواست در چنین شرایطی که مردم غمدار هستند و دچار آسیب شده اند، این دیدار رخ دهد.
وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه بتواند در روزهای خوش و روز افتتاح طرح ها به کرمانشاه سفر کند، افزود: مردم این دیار همواره مرزداران خوبی برای کشور بوده اند.
رئیس جمهوری همچنین این اطمینان خاطر را به مجروحان زلزله کرمانشاه و آن هایی که خانه و کاشانه خود را از دست داده اند، داد که دولت همه توان خود را برای بهبود شرایط جسمانی و ساخت دوباره مسکن به کار خواهد بست و نسبت به رفع مشکلات بوجود آمده اقدام می کند.

**حضور در جمع مردم
رییس جمهوری همچنین با حضور در سرپل ذهاب و در فضایی صمیمی با آسیب دیدگان و مردم زلزله زده در این شهرستان دیدار و ضمن شنیدن صحبت ها و درددلهایشان، نظرات آنها را در باره نحوه امدادرسانی ها، کمبودها و مشکلات موجود جویا و دستورات لازم برای جبران کاستی ها و رفع مشکلات مردم را به مسئولان مربوطه صادر کرد.
روحانی همچنین در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: حق طبیعی مردم آسیب دیده، رسیدگی به نیازهای آنان، اسکان موقت و کمک به بازسازی منازل است و هیچ جای ایران نیست که در غم مردم کرمانشاه شریک نباشد.
وی افزود: برای درمان ، مسکن ، امنیت و تامین نیازمندهای فوری مردم مناطق زلزله زده و کاستن از آلام آنان باید همه توان و قدرت خود را بکار بگیریم و تلاش کنیم تا در کوتاه ترین زمان ممکن ، خسارت های ناشی از این حادثه را جبران کنیم.

**عیادت رئیس جمهور از زلزله زدگان
دکتر روحانی در جریان سفر به استان کرمانشاه با حضور در بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه، از مصدومان زلزله اخیر در مناطق مختلف غرب کشور که در این بیمارستان بستری هستند، عیادت و ضمن اهدای شاخه گل با آنها گفتگو کرد.
رییس جمهور با توضیحات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسئولان امداد و درمان این بیمارستان در جریان روند ارائه خدمات درمانی و پزشکی به آسیب دیدگان و مصدومان زلزله اخیر قرار گرفت.
دکتر روحانی همچنین در گفتگو و احوالپرسی با مردم و مصدومان مشکلات و کاستی های آنان را جویا شد و دستورات لازم را برای تسریع در روند درمان مصدومان صادر کرد.

**همدردی جامعه ورزشی کشور با زلزله زدگان کرمانشاهی
پس از وقوع زمین لرزه 7.3 ریشتری یکشنبه شب کرمانشاه، جامعه ورزش کشور نیز همدری خود را با مردم زلزله زده این دیار ابراز کردند که از جمله آن ها می توان به صدور پیام های تسلیت ورزشکاران و مربیان و همچنین حراج مدال طلای المپیک و جهان توسط ورزشکاران اشاره کرد.
اعضای تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی، اعضای تیم ملی کاراته، علی دایی (فوتبال)، حمید استیلی (فوتبال)، هادی ساعی (تکواندو)، مسعود حجی زواره (تکواندو)، آرش میراسماعیلی(جودو)، احسان حدادی (دو و میدانی) و ... از جمله شناخته شده ترین ورزشکارانی بودند که در مناطق زلزله زده حضور پیدا کردند.
همچنین وزیر ورزش و جوانان نیز همراه با چندتن از معاونین و مدیران ستادی این وزارتخانه در مناطق زلزله زده حضور یافت و علاوه بر ارسال 350 محموله از کمک های مورد نیاز، 50 عدد کانکس نیز برای اسکان زلزله زدگان به این مناطق فرستاد.
بسیاری دیگر از تیم ها و چهره های ورزشی نیز با ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی به یاری آسیب دیدگان شتافتند.

**سفر رئیس مجلس به مناطق زلزله زده
رییس مجلس شورای اسلامی نیز روز یکشنبه (28 آبان) در سفر به مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: مساله اصلی مردم زلزله زده غرب استان کرمانشاه در مرحله اول اسکان موقت و سپس بازسازی ساختمان ها است.
علی لاریجانی پس از بازدید از مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه، با حضور در جمع مردم زلزله زده شهرستان سرپل ذهاب افزود: چادر و امکانات اولیه تا حد زیادی تامین و توزیع شده و مشکلی چندانی در این زمینه وجود ندارد.
وی اظهار کرد: مردم یک مقدار از لحاظ مسائل بهداشتی کمبود دارند که باید حتما این مشکلات رفع و هرچه زودتر امکانات و خدمات بهداشتی مورد نیاز نیز برای مردم منطقه تامین شود.
لاریجانی تاکید کرد: برخی از ساختمان های آسیب دیده با کمک دولت، توسط خود مردم تعمیر و نوسازی می شود که البته ساختمان هایی که خسارت کلی دیده اند باید هرچه سریعتر توسط دولت بازسازی شود.
وی افزود: اگر نیاز باشد، مجلس هم مصوباتی برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور خواهد داشت.

**از آن یکشنبه تلخ تا این دوشنبه شیرین
در ساعات ابتدایی صبح روز دوشنبه (29 آبان) بود که خبر حضور رهبر معظم انقلاب در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در فضای مجازی منتشر شد و مردم مصیبت زده منطقه با دیدن ایشان غم و اندوه بی پایان آن یکشنبه تلخ را در صبح شیرین دوشنبه از یاد بردند.
حضرت آیت الله خامنه ای پس از آنکه از برخی مناطق آسیب دیده سرپل ذهاب دیدن کردند و در چادر برخی از افراد زلزله زده حضور یافتند به ایراد سخنرانی پرداخته و گفتند: بسیار مایل بودم که در زمان شادی دل ها و خرمی زندگی به شهر شما مردم مهربان و باوفا بیایم نه در شرایطی که دچار غم و بلا و چنین مصیبت شدیدی هستید.
ایشان با ابراز همدردی با یکایک دل های داغدار در شهرها و روستاهای آسیب ‌دیده، افزودند: با غم شما، دل های ما پر از غم و افکار ما نیز گرفتار شد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مقاومت و ایثار و ایستادگی مردم استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کردند: این اولین باری نیست که شهر شما مردم صبور و مهربان و شهرهای اطراف آن دچار چنین مشکلاتی شده است بلکه شما در دوران جنگ تحمیلی نیز محکم و استوار، مردانگی و استقامت و پهلوانی خود را در مقابل درد و رنج ها نشان دادید و امروز نیز نشان خواهید داد.
ایشان همچنین با بیان اینکه به این حد از خدمات رسانی به زلزله زدگان قانع نیستند، از مسئولان خواستند تلاش‌های خود را مضاعف کنند.

**بازدید از روستاهای زلزله زده
رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در بازدید از روستاهای زلزله ‌زده گفتند: مطمئنم به لطف خدا و با تلاش مسئولان و همت مردم و شما جوانان عزیز، روستاها بهتر از قبل ساخته خواهد شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با حضور در روستاهای کوئیک مجید، کوئیک عزیز، کوئیک حسن، سراب ذهاب و قلعه بهادری خاطرنشان کردند: من از ساعات اول حادثه دائماً به مسئولان برای رسیدگی به حال مردم سفارش های لازم را کردم تا بخشی از مشکلات شما عزیزان حل شود و خوشبختانه نیروهای مسلح و غیرمسلح کارها و تلاش های خوبی تا کنون انجام داده اند که لازم است این فعالیت ها با قوت ادامه یابد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به خسارات سنگین زلزله و نابود شدن کامل برخی از روستاها، افزودند: از اینکه شما جوانان مومن و بانشاط را از نزدیک زیارت کردم بسیار خرسندم و مطمئنم به لطف خدا و با تلاش مسئولان و همت مردم و شما جوانان عزیز، روستاها بهتر از قبل ساخته خواهد شد.

**حضور رهبر انقلاب در جلسه رسیدگی به مشکلات مناطق زلزله زده
رهبر معظم انقلاب اسلامی وظایف مسئولان را در قبال زلزله‌زدگان استان کرمانشاه، بسیار سنگین خواندند و تاکید کردند: مهم ترین اولویت کنونی، مسئله تامین مسکن زلزله‌زدگان و بازسازی مناطق تخریب‌شده و آسیب‌دیده است که باید با پشتیبانی دستگاه‌های مختلف نظامی و غیرنظامی و با مدیریت متمرکز، کار جهادی و با سرعت عمل لازم انجام شود.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: در این زمین ‌لرزه، وسعت مناطق آسیب‌دیده زیاد است و اگرچه شهر سرپل ذهاب و برخی شهرهای دیگر خسارات سنگینی دیده‌اند اما برخی روستاها به کلی ویران شده‌اند که حادثه مهمی است.
ایشان خاطرنشان کردند: با توجه به بازدیدی که از برخی مناطق زلزله‌ زده داشتم و با توجه به گستردگی منطقه آسیب‌دیده، اگر موضوع نجات در همان ساعات اولیه به سرعت انجام نمی‌گرفت، تلفات قطعاً چندین برابر میزان فعلی بود.
رهبر انقلاب اسلامی، سرعت عمل در ساخت خانه‌های مردم آسیب ‌دیده و همچنین تامین وسایل گرمایشی را ضروری برشمردند و خاطرنشان کردند: برای انجام این مسئولیت سنگین، مدیریت متمرکز لازم است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با قدردانی از زحمات مسئولان بویژه دستگاه‌ها و نهادهایی که کمر همت بستند و از همان ابتدای حادثه بطور جدی وارد عمل شدند، گفتند: علاوه بر تمرکز مدیریت، کار جهادی و پیگیری مستمر کارها و سرعت عمل باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

** حضور تعدادی دیگر از وزرای دولت و فرماندهان نیروهای مسلح در مناطق زلزله زده
در این مدت همچنین وزرای اقتصاد و دارایی، جهادکشاورزی، آموزش و پرورش، نیرو، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در کنار فرماندهان کل ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در مناطق زلزله زده حضور یافتند.
علاوه بر این افراد، مسئولان کشوری دیگری نیز مانند رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیران عامل چند بانک دولتی، ائمه جمعه و استانداران استان های غربی و ... نیز در مناطق زله زده استان حضور پیدا کردند.

** بارش و سرمایی که زلزله زدگان را به زحمت انداخت
در کنار تمامی امداد رسانی های صورت گرفته به زلزله زدگان، ورود سامانه قوی بارشی و کاهش 5 تا 8 درجه ای دما، این افراد را به زحمت انداخت و شرایط را برایشان سخت تر از قبل کرد.
در حالی که هنوز نیم بیشتری از زلزله زدگان در چادر زندگی می کنند و موفق به دریافت کانکس نشده اند هواشناسی کرمانشاه اعلام کرد: سامانه بارشی اخیر باعث نزول بیش از 44 میلی متر باران در ثلاث باباجانی، بیش از 43 میلی متر بارش در در گیلانغرب، 22.5 میلی متر در سرپل ذهاب و و بیش از 14 ملی متر در قصرشیرین شده است.
هواشناسی کرمانشاه همچنین با اشاره به ریزش هوای سر در جو استان گفت: پیش بینی می شود تا صبح روز یکشنبه (پنجم آذر) دمای شبانه در مناطق زلزله زده ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب و گیلانغر بین چهار تا یک درجه زیر صفر و در قصرشیرین به صفر درجه برسد.

**کرمانشاه 19 - ایران 20
زلزله مهیب 7.3 ریشتری استان کرمانشاه با تمام صحنه های تلخ و دردآوری که به همراه داشت تبدیل به محلی برای همدلی و همنوایی ملت بزرگ ایران شد، ملتی که بدون شک کارنامه ای بسیار درخشان از خود به جا گذاشتند و نمره تک تک آن ها در همراهی با مردم زلزله زده کرمانشاه 20 بود.
پس از انتشار خبر وقوع زمین لرزه مهیب که نیمی از استان کرمانشاه را در برگرفت و خسارت هایی به بار آورد، مردم بزرگ و قدرشناس ایران اسلامی به پا خواستند و هرکسی هرچه در توان داشت در طبق اخلاص نهاد تا بلکه مرهمی باشد بر زخم دل زلزله زدگانی که در کمتر از 20 ثانیه خانه هایشان بر سرشان آوار شد.
سیل کمک های مردمی به اندازه ای بود که مسئولان را مجبور کرد بارها با صدور پیام هایی از مردم نوع دوست کشور بخواهند که از حضور در مناطق زلزله زده خودداری کنند و مواد غذایی زمان دار و آب معدنی که نیازهای اولیه زلزله زدگان بود به اندازه چندماه جمع آوری شده است.
آری، اینگونه بود که کرمانشاه به مدت 2 هفته قلب ایران اسلامی شد تا با کمک هموطنان بازهم بپا خیزد و صحنه های بسیار زیبایی از انسانیت و همدردی جلوه گر شود.
البته نباید از همدردی کشورهای خارجی و گروه های انسان دوستانه کشورهایی نظیر ژاپن، چین و... که در این مدت شاهد حضور آن ها در منطقه بودیم نیز بگذریم، در این حادثه تلخ، دنیایی پشت کرمانشاه ایستاد تا مردم مصیبت دیده بازهم بتوانند قامت راست کنند و تلخی ها و مصائب را کم کم به دست فراموشی بسپارند.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 444 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
7458/8066 خبرنگار: مسعود اسماعیلی** انتشار دهنده: علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۲۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید عمومی نمایشگاه ایران اکسپو از روز یکشنبه آغاز می‌شود؛ نمایشگاه اکسپو چند روز است؟!

مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست خبری ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار کرد: رویداد ایران اکسپو ۲۰۲۴ و اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا با هدف ایجاد هم افزایی به‌طور همزمان برگزار خواهد شد.

همچنین به گفته وی، رویداد ایران اکسپو میزبان بیش از ۲۰۰۰ نفر از ۸۰ کشور است و ۴۰ کشور با هیئت عالی رتبه دولتی در این برنامه حضور خواهند داشت.

ضیغمی با بیان اینکه این نمایشگاه فضای مناسبی برای افزایش مقاصد صادراتی، گروه‌های کالایی و تنوع‌بخشی به بازار‌های صادراتی است، تاکید کرد: بازدید از کارخانجات بزرگ، شهرک‌های صنعتی و دانش‌بنیان‌ها هم در جریان برگزاری نمایشگاه در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه اجلاس آفریقا صبح روز جمعه با حضور مقامات عالی رتبه کشور برگزار می‌شود، گفت: ایران اکسپو هم روز شنبه با حضور رئیس جمهور یا معاون اول افتتاح خواهد شد و پنج روز ادامه دارد. اما روز شنبه به علت حضور مقامات داخلی و خارجی بازدید عمومی نخواهیم داشت و فقط شرکت‌هایی که در نمایشگاه حضور دارند، می‌توانند حضور داشته باشند؛ بنابراین تجار و عموم مردم می‌توانند از روز یکشنبه برای بازدید از نمایشگاه مراجعه کنند.

ضیغمی با بیان اینکه دولت عربستان نیز به همراه هیاتی که در راس آن یک معاون وزیر خواهد بود از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی توانمندی‌های صادراتی بازدید خواهد کرد، گفت: در نمایشگاه سال گذشته پیش بینی این بود که در نتیجه انعقاد قرارداد‌ها بین تجار ایرانی و خارجی یک میلیارد دلار صادرات تحقق می‌یابد، اما با توجه به حجم گسترده مهمانان در سال جاری در نمایشگاه پیش بینی می‌کنیم در نمایشگاه امسال زمینه صادرات بیش از یک میلیارد دلار فراهم شود. 

در ادامه این نشست محمد صادق قنادزاده، معاون ارتقا کسب و کار‌های بین المللی سازمان توسعه تجارت، درباره برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا، اظهار کرد: ایران و کشور‌های آفریقایی از ظرفیت یکدیگر مطلع نیستند، بنابراین برگزاری این اجلاس همزمان با نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در راستای فراهم سازی شناخت زمینه‌های تجاری طرفین صورت گرفته است.

قنادزاده با بیان اینکه با آفریقا در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، کشت فراسرزمینی و واردات مواد اولیه تولید می‌توان همکاری کرد، تصریح کرد: با توجه به ذخایر نفتی و گازی قاره آفریقا و تخصص و دانش فنی ایران در این زمینه، چند گروه از قاره آفریقا نیز برای مذاکرات تخصصی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی به ایران خواهند آمد. علاوه بر آن در حوزه عمران و خدمات فنی و مهندسی نیز طرفین می‌توانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند. در مسئله زیر ساخت‌های بانکی با آفریقا هم یک کارگروه تخصصی تشکیل شده است.

منبع: ایسنا

سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • ورود سامانه ناپایدار به جو استان کرمانشاه
  • بازدید عمومی نمایشگاه ایران اکسپو از روز یکشنبه آغاز می‌شود؛ نمایشگاه اکسپو چند روز است؟!
  • روز‌های شیرین ستاره‌ای که با استقلال فسخ کرده بود!
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • پیش‌بینی هفته‌ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • پیش بینی هفته ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • تا یکشنبه آینده کدام مناطق ایران باران می بارد؟
  • «به افق فلسطین»؛ تجربه‌ای شیرین در رسانه ملی بود/ آماده باش کامل عوامل یک برنامه برای «وعده صادق»
  • آغاز گرامیداشت هفته زمین پاک